Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat fått øyene opp for akvakultur, og synes det virker kjempe spennende.Jo mer jeg leste om det, jo mer ble jeg sikker på at dette var noe jeg vil utdanne meg innen.

Men så kom jeg over et innlegg fra noen som jobber med dette, som sier at det vanligste når du jobber i et oppdrettsanlegg, er 1:1 eller 2:2 ordning... Synes det virker drøyt å være borte like mye hjemmefra som man faktisk er på jobb, spesielt siden jeg er i et samboerforhold og tenker med tiden å få barn... Nå spør jeg sikkert kjempedumt, men er det den eneste ordningene det går an å ha? Hvordan er det for dere med familie som har den ordningen?

Ellers lurer jeg på hva en vanlig arbeidsdag går ut på? Og gjerne fortell mer om yrket :)

Anonymkode: 50a25...9e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Opp 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg arbeider innen oppdrettsnæringen, og trives veldig bra. Man finner normale arbeidstider og turnuser som du beskriver.  Familielivet kan fint kombineres med jobb i oppdrettsnæringen. 

I selskapet jeg arbeider for man alle mulige slags ordninger:

7.30-15.30 (vanlig ukedager)

8.00-16.00 (vanlig ukedager)

7-7 (turnus)

14-14 (turnus) 

12-9 (turnus) 

I tillegg har enkelte stillinger beredskapsvakt.

Man har også mange ulike typer stillinger: røkter (de som har det daglige stellet av fisken), teknisk personell, sentralforere (I enkelte selskaper), biologiske koordinatorer, driftsledere og veterinærer/fiskehelsebiologer. 

Man skiller også mellom anlegg på land (settefiskanlegg) og i sjø (matfiskanlegg). Og i tillegg kommer slakteri. 

En typisk arbeidsdag er avhengig av hva man arbeider som og hvilke type anlegg man arbeider på. 

Anonymkode: aab48...6ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...