AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Hei, jeg har et vikariat på en sengepost og trives der. Saken er at vikariatet går ut i oktober, men jeg vil egentlig jobbe litt over alt. Dette er for å få mer variert erfaring og finne ut av hva jeg liker best innenfor sykepleien. Jeg har fått muligheten til å forlenge vikariatet om jeg vil, men jeg har egentlig ikke lyst til dette fordi jeg har alltid vært innstilt på å jobbe som ekstra i starten. Det frister med fleksibilitet, variasjon (blir fort lei) og muligheten til å lære litt om alt. Ønsker derfor litt råd og erfaring knyttet til hvordan det er å jobbe via et bemanningsbyrå. Vil jeg få nok med jobb? Anonymkode: 76ffa...922
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Har ikke erfaring med det selv, men har jobbet med sykepleiere som var vikar hos oss gjennom bemanningsbyrå. Har inntrykk av at de trives og er veldig fornøyd. Hun ene jeg snakket med var veldig fornøyd med nettopp fleksibiliteten, hun kunne bestemme nøyaktig når hun ville ha ferie feks, og kunne ta ferie i høytider som man ikke kan dersom man jobber fast turnus. Det er også bedre betalt sa hun, mye bedre. Hun stortrivdes. Men på min arbeidsplass ringte vi jo til bemanningsbyrået når det var krise, altså at ingen av de ansatte hos oss kunne stille, så det ble jo gjerne på veldig kort varsel. Anonymkode: a683c...139
David01 Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Jobben er sikkere hvis du jobber rett med kommunen enn med vikarbyrå fordi du vet aldri hvor mye du skal tjene neste måned. kommunen: - 22-24 «sykedager» per år - ikke mer en 35,5 timer / uke - nesten det samme lønn / bruker / rutine osv. - ulemper: dyrt å bo alene og kan ikke tjene mer vikarbyrå: -gratis bolig (i generell) men bor med andre. - kan jobbe mer og kan spare minst 80% av lønna, kan ha også bil fra vikarbyrå -kan flytte ofte og alltid du begynner med andre rutiner, bruker, sted, regler - ikke 100% overtid, bare den vanlig timelønn (i generell)
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Jeg hadde valgt vikarbyrå i din situasjon. Det er gøy å farte litt rundt. Det kommer tidsnok en tid hvor man «må ha» fast stilling (hus, barn osv).De jeg kjenner har fått nok jobb - og høy grad av fleksibilitet i turnus. De er veldig fornøyd. Anonymkode: 9b63b...686 1
Minitroll Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Vikarbyrå er ikke nødvendigvis så enkelt nå med corona.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #6 Skrevet 23. juli 2020 Hvis du var ferdig utdannet til sommeren syns jeg ikke du bør jobbe i vikarbyrå. Du trenger å opparbeide deg erfaring og klinisk kompetanse for å kunne gjøre en god innsats i vikarbyrå, og ikke være en unødig belastning og fare for pasientsikkerheten dit vikarbyrået sender deg. Vikarbyrå er også finansielt usikkert, det kan være du ikke får oppdrag, du kan få mindre enn du trenger, og nå i coronatiden kan du ikke nødvendigvis flekse mellom ulike arbeidsplasser. Du er også mindre sikret mtp på sykdom. Anonymkode: 2b3f4...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå