Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sammen med en fyr, han er 26år. Når vi ble sammen var han gamer og det var jeg også så vi passet godt sammen. Nå har vi et barn på snart 3år. Han kan være flink til og gjøre ting i hjemmet, rydde vaske ect. Han legger ungen nesten hver kveld. Men utenom det, er det gaming, gaming, gaming... f.esk i dag sto vi opp klokken 08.30, han har sittet og gamet til nå, nå rydder han litt, også om 20min, sitter han og gamer i et par timer igjen. Før det kanskje er middag og mer gaming. Og det som irriterer meg som verst rundt det her, er vell egentlig at han bruker stua som gaming stasjon. Han bruker tv-en i stua, og skal jeg og jentungen sitte der blir vi sittende og se på gamingen hans. 

Han jobber heller ikke, så når ungen er i barnehagen hva går tiden til? JO GAMING OG SOVING. Jeg blir så møkka lei, har tatt det opp 100 ganger, vi har kvittet oss med PC og konsoller osv. Men får alltid en ny en i hus etter en stund. 

Jeg blir også så sliten av og se han sitte på ræva, mister motet til og gjøre ting sjøl noen ganger. Da han bare sitter der, og jeg føler meg som en hushjelp til tider. Han rydder fortsatt, men er så mye annet som skulle bli gjort her hjemme. Har fortsatt utallige esker i boden, men sånne jobber må jeg gjøre selv. Så lenge kjøkkenbenken er fin er alt ryddig i hans hodet. Osvosv. Kan godt være rot i skaper og skuffer, under senger evt. Han tar bare det overfladiske som han gjør på 20min, også bruker jeg noen ganger timer på og gjøre ordentlig rengjøringen. 

Jeg vet jo ganske mye selv at vi ikke funker, men klarer liksom ikke gå fra han. Min største redsel er vell og være alene. Har aldri stått alene før. Selvom det til tider vare føles ut som det er jeg og ungen alene. 

Anonymkode: 9a8f3...ef0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. jobb. Jobb må han ha. 

2. familie. Hva ønsker dere? Hvilket liv vil dere ha sammen? Hva slags forelder ønsker dere å være for deres datter?

3. egentid. Hvordan kan dere sammen gjøre plass til at du og han får egentid. Han får tid til sin hobby.

Snakk om disse tingene.

Anonymkode: 047d1...251

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg aldri, ikke under noen omstendigheter, godtatt.

Er selv sammen med en som liker å spille, men kun etter barnas leggetid. Om han bruker noe av tiden sin på en fridag til det (mens barna er i barnehagen f.eks) er det greit så lenge det ikke kommer i veien for andre ting som må gjøres. Men noe mer enn det ville jeg aldri akseptert. Det er på tide å vokse opp!

Har du snakket ordentlig med han om dette? At du vurderer å gjøre det slutt? Hvorfor jobber han ikke? Hva sier han til alt dette?

Anonymkode: fd24f...2a3

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. jobb. Jobb må han ha. 

2. familie. Hva ønsker dere? Hvilket liv vil dere ha sammen? Hva slags forelder ønsker dere å være for deres datter?

3. egentid. Hvordan kan dere sammen gjøre plass til at du og han får egentid. Han får tid til sin hobby.

Snakk om disse tingene.

Anonymkode: 047d1...251

1. Helt enig, men han mener han ikke kan jobbe. Alle jobber blir visst så kjedelige etter en stund, ingenting som passer han. 

2. Jeg ønsker et A4 liv, han får man liksom ikke noe svar av, han har bare drømmer som og vinne i Lotto ect. 

3. Vi har uendelige avtaler på spilletid, som så mange timer om dagen osv. Heltnumulig og overholde for han. 

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det der hadde jeg aldri, ikke under noen omstendigheter, godtatt.

Er selv sammen med en som liker å spille, men kun etter barnas leggetid. Om han bruker noe av tiden sin på en fridag til det (mens barna er i barnehagen f.eks) er det greit så lenge det ikke kommer i veien for andre ting som må gjøres. Men noe mer enn det ville jeg aldri akseptert. Det er på tide å vokse opp!

Har du snakket ordentlig med han om dette? At du vurderer å gjøre det slutt? Hvorfor jobber han ikke? Hva sier han til alt dette?

Ja jeg og syntes det er helt greit og spille etter sengetid for ungene så lenge alt annet er i orden. Jeg også spiller på kvelder, og ser hvor mange fedre jeg spiller med da. Men de er aldri på før kvelden, så har lagt det fram for han. Men samboeren min vil på en måte ikke få det inn. 

Vi har vell vært på slutten av forholdet ganske lenge, så vi har snakket om det utallige ganger. Han sier han skal kutte ut, spille mindre osv. Men tar fort en uke før han er gang igjen. 

Han har hatt masse jobb muligheter, men blir så fort lei sier han. Den ene jobben var en godt betalt jobb med 30-40k i mnd, uten utdanning. Men da ble det for vanskelige jobb tider, mye overtid. En annen var får dårlig betalt ect. Bare unnskyldninger når han starter og jobbe. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg og syntes det er helt greit og spille etter sengetid for ungene så lenge alt annet er i orden. Jeg også spiller på kvelder, og ser hvor mange fedre jeg spiller med da. Men de er aldri på før kvelden, så har lagt det fram for han. Men samboeren min vil på en måte ikke få det inn. 

Vi har vell vært på slutten av forholdet ganske lenge, så vi har snakket om det utallige ganger. Han sier han skal kutte ut, spille mindre osv. Men tar fort en uke før han er gang igjen. 

Han har hatt masse jobb muligheter, men blir så fort lei sier han. Den ene jobben var en godt betalt jobb med 30-40k i mnd, uten utdanning. Men da ble det for vanskelige jobb tider, mye overtid. En annen var får dårlig betalt ect. Bare unnskyldninger når han starter og jobbe. 

Ta han med til familievernkontoret for parterapi, som første steg. Vis han at du mener alvor. Blir det slutt er dere uansett nødt til å dra mtp fordeling av samvær.

Skal han fortsette å leve som han gjør pr idag hadde jeg ikke orket å fortsette forholdet. En drømmer helt uten motivasjon og ambisjoner her i livet, litt av et forbilde for barnet sitt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sammen med en som ikke jobbet, gamet og sov. Gjorde bare overfladiske husarbeid. Halvhjertet støvsuget litt. 

mens jeg måtte legge unger, stå opp med ungene, levere i barnehagen, jobbe, lage middag, vaske klær, vaske hus osv. Jeg var utbrent når kvelden kom at jeg sovnet sammen med ungene. Gubben spilte til klokka 3 på natten og sov halve dagen. Også repeat. 

jeg fikk nok og kastet idioten på dør. Aldri hatt det så godt før. Han gamer fortsatt og kunne ikke brydd seg om ungene. Har det bedre alene fant jeg ut. 

Anonymkode: 05e7a...125

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Javel... Det er aldri lurt å få barn med et barn. 

Anonymkode: 8b1b5...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Jobber du? Først og fremst må du skaffe deg en jobb. Familie har du, da er man dessverre ikke sammen med en fyr man bare kan slå opp med, du må flytte fra ham eller kaste ham ut, alt ettersom hvem som eier boligen eller betaler leia. Han høres helt uegnet ut som kjæreste, far, samboer, voksen. Du må gjøre noe med livet ditt. Og din datters. Ta ansvar, få ham ut, skaff deg et liv. Vent flere år med å flytte sammen med noen som helst igjen. 

Anonymkode: c8662...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det mulig å ikke ha jobb for et voksent menneske? Lever han på deg ?

Anonymkode: 6fd5c...5a9

• Liker 1
Skrevet

Var jeg deg, ville jeg kastet han ut/flyttet fra han. Du vil få det mye bedre uten denne fyren. Han må lære å bli voksen på egenhånd. Du gjør han en bjørnetjeneste ved å bli i forholdet, fordi du ordner alt så han slipper - husvask,rydding, middah, barn, økonomisk, jobb, + andre ting. Blir han alene,så må han ordne alt dette alene - noe han trenger å lære 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...