AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Er på jakt etter bolig å leie, fant en annonse som virker interessant og sendte sms til nr som står i annonsen. Null respons. Skjønner de ikke at de må svare? Jeg forventer ikke all verden av privatpersoner som annonserer, men som en utleieaktør må du jo svare, av omdømmeårsaker. Jeg stilte et veldig enkelt ja/nei-spørsmål om boligen, og det var i går. Godt mulig at det har vært litt pågang, men nå har det gått ørten timer (ikke et døgn ennå). Selv om jeg ikke er aktuell, så svarer man. Og hvis de bare er åpne for samtaler og olje sms, så må det jo stå det i annonsen. 🤦♂️ Anonymkode: e82ce...ecd
Belima Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Vanlig høflighet er å ringe for å snakke med folk. Jeg hadde ikke tatt en sms seriøst. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 3 minutter siden, Traktor skrev: De må ikke svare. Jo. Anonymkode: e82ce...ecd
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, Belima skrev: Vanlig høflighet er å ringe for å snakke med folk. Jeg hadde ikke tatt en sms seriøst. Mulig at du lever i i et helt annet tiår enn oss andre. Anonymkode: e82ce...ecd 3
Belima Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mulig at du lever i i et helt annet tiår enn oss andre. Anonymkode: e82ce...ecd Nei, jeg liker å høre folk snakke. Da danner jeg meg et første bilde av hvordan folk er. Det gjør jeg ikke via en sms.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, Belima skrev: Nei, jeg liker å høre folk snakke. Da danner jeg meg et første bilde av hvordan folk er. Det gjør jeg ikke via en sms. I dette tilfellet var det mest hensiktsmessig å sende sms. La oss si at jeg spurte om enheten har egen inngang. Da kunne vedkommende svart "Ja, egen inngang. Ring meg ved interesse". Anonymkode: e82ce...ecd
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Akkurat nå, Tvist skrev: Er sannsynligvis pga ferieavvikling. Jeg tviler egentlig på at det er årsaken. Anonymkode: e82ce...ecd
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 De *må* selvsagt ikke svare - om de bør det av hensynet til omdømmet sitt, er et annet spørsmål. Min erfaring er uansett at leiemarkedet går så greit i Oslo (og sikkert de øvrige største byene, regner med det gjelder et slikt sted mtp. at Utleiemegleren opererer der) at det er litt utleiers marked. Da fylles boligene opp ganske greit av attraktive leietakere, og utleier har ikke noe incentiv til å være fryktelig serviceminded. Min erfaring da jeg leide i Oslo for tre år siden var i alle fall at det var vanskelig å skaffe seg en bolig (selv med fast inntekt og trygg jobb), og utleierne kunne velge og vrake. Noen svarte ikke, noen svarte sent, noen svarte på andre ting enn de ble spurt om, andre var frekke etc. Sånn er nå en gang bare livet. Med mindre de er livredd for å miste deg som kunde/potensiell leietaker, så kan de egentlig styre på som de vil. Anonymkode: 87d53...d5c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 Ja, det er utleiers marked, men uprofesjonelt. Jeg vil jo ikke bruke dem senere, og hvis jeg opplever mer som jeg oppfatter som uprofesjonelt, så vil jeg også fraråde andre å bruke dem. Dette er key når man driver næringsvirksomhet. Det er stor forskjell på å annonsere selv og selskap/megler. Privatpersoner kan være idioter uten at det spiller noen roller. Anonymkode: e82ce...ecd
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #13 Skrevet 1. august 2020 Vel... Jeg leide en leilighet hvor det viste seg å være infisert av kryp, hele leiligheten var full av mugg, hull i veggen hvor vann ant rett ut på benken, vannet var grumsete så det gikk ikke an å drikke, det var så lydt at vi hørte hva de i etasjen over snakka om, det viste seg å ikke engang være egen postkasse til leiligheten, og den var ikke registrert som boenhet i kommunen, noe som kan bli livsfarlig ved brann. Både utleier og andre leietagere i etasjen over, gikk inn og ut av leiligheten min titt og ofte, fordi sikringsskapet sto i min leilighet. De i etasjen over var også psykiatriske tilfeller, og både kutta kabel til TV tvers over, stjal og gjorde hærverk, rev og ødela gardinstenger, stjal bestikk og klær og blant annet tok vekk matskål og drikkeflaske fra buret til et burdyr som vi hadde. Var også sånn at jeg måtte betale for varmtvannet i hele boligen, altså kunne andre leietagere i andre boenheter i boligen dusje så mye de ville på min regning. Helt bananas. Jeg sa opp med umiddelbar virkning, utleier krevde meg 40 000 og jeg tapte depositumet og rett etter fikk han Utleiemegleren til å leie ut for seg, med ett års bindingstid. Så uprofesjonelle er vel bare fornavnet... Kriminelle svindlere er vel heller rette ordet. Anonymkode: 7e714...74f
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #14 Skrevet 1. august 2020 Har ingen god erfaring med Utleiemegleren. Da jeg sa opp og skulle flytte ut ville de trekke 3000 fra depositumet. De mente jeg måtte betale for annonsen. Etter flere ubehagelige eposter og nærmest trusler per telefon turde jeg ikke annet. Jeg var 19 år og ikke særlig tøff. Anonymkode: 4e8ab...59e
AnonymBruker Skrevet 1. august 2020 #15 Skrevet 1. august 2020 On 7/22/2020 at 11:01 AM, Belima said: Vanlig høflighet er å ringe for å snakke med folk. Jeg hadde ikke tatt en sms seriøst. Er ikke vits å bli kjent med folk som har 1 spørsmål som dealbreaker. Om jeg for eks spør om det er 2 bad fordi jeg ikke leier med 1 bad, så er det ike vits å snakke meg med på telefon i en halvtime når der kun er 1 bad. Den type holdning til sms er utgått på dato. SMS og e-post kan ofte være tidssparere Anonymkode: 0e974...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå