Gå til innhold

Sofatrekk til gammel sofa?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flytter inn i en leieleilighet da mannen har fått en ett-års jobbkontrakt et annet sted i landet, og vi ønsker å slippe å pendle frem og tilbake. 

Leiligheten er delvis møblert, inkludert en eldre sofa. Denne ønsker utleier å ha stående i leiligheten, da de ikke har noe sted å oppbevare denne for ett år. Vi har en katt og en hund med oss på lasset og jeg kjenner jeg er litt nervøs for slitasje på denne sofaen, spesielt fordi utleier virker til å være over snittet opptatt av vedlikehold og at ting skal være tipp-topp til en hver tid. 

Finnes det et sted man kan kjøpe trekk til en eldre hjørnesofamodell? Dette er ikke en IKEA sofa. Gjerne noe som ser litt fint ut, men ikke koster skjorta. 

Anonymkode: 97046...577

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legge til: gjerne et trekk som man trekker over det eksisterende trekket. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Belima said:

Disse hadde vært supre! Eneste problemet er at dette er en hjørnesofa og ikke en modul eller "L" sofa med sjeselong...

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse hadde vært supre! Eneste problemet er at dette er en hjørnesofa og ikke en modul eller "L" sofa med sjeselong...

Sjekk alle de forskjellige trekkene de har. Finner du ikke noe, så er nok rimelige pledd som kan slenges i vaskemaskinen det beste alternativet.
Sjekket litt mer, men fant ikke noe til en buet sofa. Tenker det er umulig å få et nytt trekk til å sitte pent på en bue, så det er nok derfor det ikke finnes. Buen blir vanskelig å få trekket til å ligge inntil, så det er nok derfor du må bruke pledd.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Belima said:

Sjekk alle de forskjellige trekkene de har. Finner du ikke noe, så er nok rimelige pledd som kan slenges i vaskemaskinen det beste alternativet.
Sjekket litt mer, men fant ikke noe til en buet sofa. Tenker det er umulig å få et nytt trekk til å sitte pent på en bue, så det er nok derfor det ikke finnes. Buen blir vanskelig å få trekket til å ligge inntil, så det er nok derfor du må bruke pledd.

Du har nok rett. Det hadde jeg ikke tenkt på!

Da blir det nok bedre med pledd ja, eventuelt kjøpe noen meter med et litt finere stoff og legge dette inntil. Da kan jeg muligens prøve å sy noen trekk til putene også. 

Takk for tips!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...