Gå til innhold

Er det virkelig ikke anbefalt å teste seg ved symptom hvis man kommer fra utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne har blitt tett i nesen og litt pjusk, noen dager etter at hun landet på Gardermoen. Nå vil hun ikke avlyse planer, fordi at "man ikke behøver teste seg om det bare er en forkjølelse". Jeg har vært veldig forsiktig, og er nå så kjedelig at jeg nekter å være med, om hun dukker opp. Sa også til henne at hun bør holde seg hjemme, eller informere alle om situasjonen. Sånn at de har et valg. 

Kjipt å gå glipp av hyttetur med jentene, men sånn er det bare for tiden.

Anonymkode: 73ded...d2e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man anbefales vel å teste seg ved symptomer uansett hvor man har vært eller ikke vært. 

Anonymkode: b96a1...f59

• Liker 5
Skrevet

Så klart bør man teste seg! Tenk om hun smitter alle jentene på hytteturen? Tar hun en test og får beskjed om at hun bare er forkjøla så er det jo null problem å dra på hyttetur.

• Liker 4
Skrevet

For en egoistisk venninne du har. 

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En venninne har blitt tett i nesen og litt pjusk, noen dager etter at hun landet på Gardermoen. Nå vil hun ikke avlyse planer, fordi at "man ikke behøver teste seg om det bare er en forkjølelse". Jeg har vært veldig forsiktig, og er nå så kjedelig at jeg nekter å være med, om hun dukker opp. Sa også til henne at hun bør holde seg hjemme, eller informere alle om situasjonen. Sånn at de har et valg. 

Kjipt å gå glipp av hyttetur med jentene, men sånn er det bare for tiden.

Anonymkode: 73ded...d2e

Hadde min jentegjeng vært i den situasjonen så hadde alle droppet hyttetur hvis hun ene som har vært i utlandet skal dra, MED symptomer! Så kunne hun kost seg på hytta helt alene.

Anonymkode: 35293...c6e

• Liker 3
Skrevet

Hun skal ta teste seg ved symptomer, og i hvert fall hvis hun har vært i utlandet. 

Hvis hun ikke er interessert i å teste seg, så får hun holde seg hjemme.

• Liker 1
  • Opprett ny...