Gå til innhold

Dager dere har fridager/kveldsvakt.Når står dere opp om morgen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som jobber turnus og har fridager og kveldsvakter midt i uka.Når står dere opp om morgen?

Jeg pleier å stå opp mellom  09.00- 09.30  de dagene jeg ikke må på jobb 07.00 , og moren min og noen venner synes visst 09.30  er veldig seint. Lurer derfor på det er noen er (u)enige?

Anonymkode: bd64a...265

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke at det er sent, jeg jobber ikke turnus lenger, men jeg fridager midt i uken likevel. Da står jeg også opp ca. 09:30. Man sover jo bare 2 - 2 1/2 time lenger, det er ikke som om man snur døgnet, eller får store problemer med å stå opp 07:00 dagen etterpå. Å stå opp 07:00 er dog ganske hardt uansett. Man får heller ikke noe særlig mindre ut av dagen, hvis man er opptatt av det. Jeg synes virkelig ikke at det er sent, da jeg jobbet turnus kunne jeg stå opp i 13-tiden før kveldsvakter, det er det jeg vil kalle for sent. 

Anonymkode: 32896...29f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står opp mellom 9 og 11 når jeg har fri eller jobber sent, alt etter som når jeg legger meg kvelden før. Ved kveldsvakt jobber jeg til 23, og da blir jeg veldig trøtt de siste timene hvis jeg står opp før 9. 

Anonymkode: 0736a...59f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg står opp 8-9 når jeg har fri/jobbe kveld eller natt. Syntes å stå opp kl 09-09.30 er helt innafor.

Anonymkode: 7264c...1e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står opp kl 06 som vanlig siden barna uansett er våkne. Hadde jeg vært barnløs hadde jeg sovet så lenge som mulig. Synes kl 09 er tidlig å stå opp når man kun har seg selv. Jeg sov til hvertfall 12 før jeg fikk barn. 

Anonymkode: 49da8...c59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å stå opp rundt 8. 

Anonymkode: 1e942...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Kunne like gjerne sove til 1300  😂 Voksen og gjør som man selv vil. 

Anonymkode: c00b7...d8e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 og har voksne barn, kan gjerne ligge og dra meg til ihvertfall klokka 10, kanskje enda lenger også når jeg har fri eller kveldsvakt. Jeg synes det er mer sært at folk står opp grytidlig når de ikke må. 😆

Anonymkode: 93d89...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover ofte til 12-13, har da som regel sittet oppe til 3-4 om natten og sett serier. I dag var jeg oppe kl 09 fordi jeg hadde en avtale om fjelltur kl 10. Synes 09.30 ikke er lenge i det hele tatt.

Anonymkode: f9394...9c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sover ofte til 12-13, har da som regel sittet oppe til 3-4 om natten og sett serier. I dag var jeg oppe kl 09 fordi jeg hadde en avtale om fjelltur kl 10. Synes 09.30 ikke er lenge i det hele tatt.

Og jeg er over 40 år btw.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

5.30-6.00. Jeg har barn. Hvis jeg var barnløs kunne jeg fint sovet til kl 10.00.

Anonymkode: cd7e1...405

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som jobber turnus og har fridager og kveldsvakter midt i uka.Når står dere opp om morgen?

Jeg pleier å stå opp mellom  09.00- 09.30  de dagene jeg ikke må på jobb 07.00 , og moren min og noen venner synes visst 09.30  er veldig seint. Lurer derfor på det er noen er (u)enige?

Står opp 05:45 hver dag uansett 

Anonymkode: 490e6...b9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor moren din og noen venner har noe med når du står opp.

Anonymkode: 6a12a...d32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, jeg står opp 13:00 om jeg skal jo jobb 15:00. Deilig å sove, elsker å ligge i senga med mannen lenge - og være senere oppe før aftenvakt å se en god serie og kose oss

Anonymkode: 894d8...eef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klokka 6, har små barn. Ellers ville jeg sovet til rundt 8. 

Anonymkode: af124...11b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten tror jeg ikke det er uvanlig for folk som jobber en del kveld å ligge litt utpå. Har også en kollega i 60-årene som kom på kveldsvakt her om dagen og fortalte at hun hadde sovet til 12:30 😆 Noen av oss er jo b-mennesker som liker å sitte litt oppe om natten og sove lengre på dagen. A-menneskene himler jo med øynene av oss som sover lenge, men så går jo mange av dem rett i seng når de kommer hjem fra jobb på kvelden også. Jeg greier ikke det, er nødt til å sitte oppe noen timer og koble av med en serie eller noe for å «lande» etter jobb, og da sover jeg jo lengre dagen etter også hvis jeg ikke har tidligvakt. Og det fungerer helt fint for meg.

Anonymkode: 93d89...a74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor moren din og noen venner har noe med når du står opp.

Anonymkode: 6a12a...d32

Haha   sant nok,  men du vet,  mødre blander seg inn i i det meste.  Hun er redd jeg skal snu døgnet 😊 men jeg følger ikke hennes anbefalinger., men jeg er egentlig nysgjerrig på om flertallet faktisk er oppe før  09.30   men heldigvis ifølge kommentarfeltet er jeg ikke unntaket 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står opp akkurat når jeg vil og bryr meg ikke om hva andre mener er for sent. Jeg kan heldigvis unne meg denne luksusen et par år fremover pga nettstudier.

Men jeg kan jo også nevne at jeg har en sær egenskap i å stå opp grytidlig når jeg ikke skal noe dagen etter men dagen før jeg har noe planlagt får jeg ikke sove og står opp nesten for sent 😂

Anonymkode: 6f18a...915

AnonymBruker
Skrevet

Må uansett opp 7.15 når det er skole, men det hender jeg legger meg litt igjen og sover fra 9 til 11-12.

Anonymkode: cc91f...633

AnonymBruker
Skrevet

Har jeg fri så har jeg ikke forpliktelser, så da kan folk mene hva de vil. Kan godt ligge til 10 på morgenen, kommer an på når jeg har lagt meg. Etter 8 timer så er jeg som regel utsovet. 

Anonymkode: 189a4...8a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...