Gå til innhold

Hjelp meg å google! Hyller som er ca 28 cm dype

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være verdens dårligste på googling, for jeg vet at hyller med 28 cm dybde er nokså vanlig størrelse, men finner bare Billy fra Ikea. Jeg ønsker meg hvite, åpne (altså uten bakvegg) hyller i denne størrelsen, helst ganske høye (max 190 cm).

Kan du hjelpe, eller har du allerede noen slike hyller hjemme som du kan tipse meg om?

Anonymkode: 8db61...5df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bohus sine "Anette"- hyller er 28 cm dype. De har imidlertid bakvegg, og jeg lurer på om de ikke blir jeggelaktige uten bakveggen.

BBB- reolen, gode gamle, har en serie med 30cm dype hyller. Om de ikke finnes i hvit, er det bare å male.

AnonymBruker
Skrevet

Den øvelsen har jeg også gjort. Skjønner ikke hvorfor det ikke finnes flere bokhyller med smale hyller! Blir å bestille snekker her.

Anonymkode: 2ae0e...1bd

Gjest Blondie65
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den øvelsen har jeg også gjort. Skjønner ikke hvorfor det ikke finnes flere bokhyller med smale hyller! Blir å bestille snekker her.

Anonymkode: 2ae0e...1bd

Det er ganske enkelt å forklare hvorfor: De blir ikke stabile nok - for jeg regner med at de skal være frittstående - midt i rommet, ikke inntil en vegg? Grunnen til at Billy har bakplate er at den ikke skal sjangle fra side til side. Kalax til Ikea har en oppbygging som gjør at den kan stå fritt - dyben (langt over 28 cm) er en del av den konstruksjonen.

Når en så grunn bokhylle skal være frittstående må den ha et slikt kryss på baksiden (IVAR fra Ikea, f.eks.). Hvis det er et alternativ kan du jo kjøpe den grunneste av dem (30 cm) og male den? Men du kommer ikke fri fra krysset med mindre du har skuffer eller skap nederst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...