Gå til innhold

Hull i tanna 3 åring? Barnevern?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her har jentungen fått hull i 2 tenner ser det ut som, de helt bakerste. Kan det få konsekvenser for oss som omsorgspersoner når hun har fått hull? 

Anonymkode: e42fd...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har jentungen fått hull i 2 tenner ser det ut som, de helt bakerste. Kan det få konsekvenser for oss som omsorgspersoner når hun har fått hull? 

Nei, dere må bare være nøye med tannpussen framover. 

Hadde mye hull selv som lita og foreldrene mine fikk beskjed om å ikke gi så mye søtsaker og pusse godt hver morgen og kveld 

Anonymkode: 53203...4c4

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Min måtte bore 2 hull som 5 åring. De sa at rengjøringen ellers var kjempebra, men han har så trangt mellom tennene at kun tanntråd når til. Ingen barnevern på nakken av den grunn. 

Anonymkode: 58253...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet tar ikke ungen din grunnet i en tann.

Anonymkode: 68938...fc4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hull i en tann.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er uansett ingen som ønsker påkjenningen av å ha bv på nakken.

Anonymkode: f6802...2c0

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er uansett ingen som ønsker påkjenningen av å ha bv på nakken.

Med mindre det er snakk om omsorgssvikt der barnets helse ikke blir ivaretatt så driter bv i en. 

Skrevet

Det er bok rimmelig tidlig å få 2 hull allerede i 3 års alderen. Tenk på det at det er nesten umulig å gjennomføre tannbehandlig på småbarn uten premedisinering.

Du må tenke på kosthold, tannpuss. Viktig å gå til tannlegen og rådføre deg! Tannlegen må få inntrykk at du vil samarbeide og at du er bekymret.

Det verste du kan gjøre er å ikke gjøre noe nå, bortsett fra å skrive om din bekymring på kvinneforumet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noen får lett hull. Jeg har alltid fått det, selv om jeg er nøye med tannpuss og drar til tannlegen hvert år. Borret hull i tennene nesten hver gang jeg var hos tannlegen som liten. Burde jo vært i fosterhjem jeg da? 😅Ei venninne av meg hadde ikke vært hos tannlegen på 6 år, og hadde null hull!! 

Anonymkode: fb367...66b

• Liker 10
Gjest WhisperingWind
Skrevet
8 minutter siden, Salsiera skrev:

Det er bok rimmelig tidlig å få 2 hull allerede i 3 års alderen. Tenk på det at det er nesten umulig å gjennomføre tannbehandlig på småbarn uten premedisinering.

Du må tenke på kosthold, tannpuss. Viktig å gå til tannlegen og rådføre deg! Tannlegen må få inntrykk at du vil samarbeide og at du er bekymret.

Det verste du kan gjøre er å ikke gjøre noe nå, bortsett fra å skrive om din bekymring på kvinneforumet.

Nå er noen mer utsatt for hull enn andre, uansett hvor god tannhygiene en har. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Salsiera skrev:

Skjønner altså ikke åssen hun har fått hull, bare snop i helger. Litt ekstra kos nå i ferien men. Hun elsker og pusse tennene, så er jo en krangel og bli ferdige hver dag. Føler jeg har sviktet skikkelig. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner altså ikke åssen hun har fått hull, bare snop i helger. Litt ekstra kos nå i ferien men. Hun elsker og pusse tennene, så er jo en krangel og bli ferdige hver dag. Føler jeg har sviktet skikkelig. 

Slutt. 

Noen har dårligere tenner enn andre. Det er genetisk. 

Om du vet du gjør det du kan så er det ikke noe noen kunne gjort annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at tannhygiene kan føre til bekymringsmelding er fordi det er visse tilstander som kan være symptomer på overgrep, vold og omsorgssvikt. De ser på mye mer enn hvor mange hull barnet har. 

Anonymkode: b6c47...cce

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du kanskje begrense snopet. Barn som er så små trenger ikke snop når det finnes sunnere alternativet som rosiner og blåbær f.eks.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gudbedre! Er småbarnsforeldre så hysteriske. Det er snakk om melketennene, er vel ikke verdens undergang. En treåring trenger ikke snop i det hele tatt, som nevnt over her.

Anonymkode: ff11b...41d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Da bør du kanskje begrense snopet. Barn som er så små trenger ikke snop når det finnes sunnere alternativet som rosiner og blåbær f.eks.

Er rosiner så mye sunnere enn godteri da? 

Anonymkode: b1b16...9b7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Uansett. Bedre å kutte ut snop, 3-åringer trenger ikke godteri.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: d14fb...e83

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett. Bedre å kutte ut snop, 3-åringer trenger ikke godteri.

De tar heller ikke skade av å få litt,ikke derfor de får hull

Anonymkode: d14fb...e83

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Min 3 åring elsker sin elektriske tannbørste, tips❤️

Anonymkode: cf118...4e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...