Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har som nyutdannet sykepleier fått en 95% stilling i kommunen, har ikke fått kontrakt enda, starter ikke før i august, fikk beskjed om fastlønn. Jeg har i løpet av 6 ukers turnusperiode «bare» 6 kveldsvakter, vet ikke hva som er normalt, men jeg er godt fornøyd med så mye dagtid. Men kommer da kvelds- og helgetillegg i tillegg til fastlønnen, eller er fastlønnen det jeg får totalt. Jeg mangler 1 vakt i mnd. For å jobbe 100%, og jeg vil jo ha mulighet til å jobbe inn den vakten, men er det da overtid, i og med at jeg har 95% fast, eller må man jobbe over 100% uansett hva du har fast for å utløse overtid. Og er det bakt inn i fastlønnen at man jobber noen vakter ekstra eller får jeg da mer i mnd. Om jeg tar en ekstra vakt?

Er det noen nyutdannede sykepleiere her? Hva er års/månedslønnen deres?

Anonymkode: d810d...f85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overtid får du bare om du jobber over 100 %

Så om du jobber en vakt ekstra så får du ikke overtidstilleg, men du skal selvsagt ha betalt for vakta. 

Anonymkode: 2db9b...9d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så om du jobber en vakt ekstra så får du ikke overtidstilleg, men du skal selvsagt ha betalt for vakta. 

Ja, mente det var sånn ☺️
ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg reagerer på at noen kan være utdannet sykepleier å ikke ha den minste basickunnskap om reglene i arbeidslivet. Har du aldri jobbet før? 

Anonymkode: 327a7...faa

• Liker 2
Skrevet

Hvertfall 1 som har en dårlig onsdag hehe

• Liker 12
Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.......... Jeg har i løpet av 6 ukers turnusperiode «bare» 6 kveldsvakter, vet ikke hva som er normalt, men jeg er godt fornøyd med så mye dagtid................

Seksskift turnus over seks uker med et skift på kveld og natt gi akkurat sju vakter av hver type for en fullstilling.

Endret av Whistler
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må si jeg reagerer på at noen kan være utdannet sykepleier å ikke ha den minste basickunnskap om reglene i arbeidslivet. Har du aldri jobbet før? 

Anonymkode: 327a7...faa

Å hva tenker du på da? Nei, jeg har aldri hatt noe fast..

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Whistler skrev:

Seksskift turnus over seks uker med et skift på kveld og natt gi akkurat sju vakter av hver type for en fullstilling.

Åja, okei, jobber ikke natt, bare dag og kveld, så har fler dagvakter enn kveldsvakter

AnonymBruker
Skrevet

Fastlønn er inkludert alt av helge og kveldstillegg, men unntatt hellidagstillegg. Så jobber du 17 mai feks, så får du hellidagstillegget neste måned. 

Overtid er det du jobber utover 100%.

Anonymkode: a4c65...04e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som nyutdannet sykepleier fått en 95% stilling i kommunen, har ikke fått kontrakt enda, starter ikke før i august, fikk beskjed om fastlønn. Jeg har i løpet av 6 ukers turnusperiode «bare» 6 kveldsvakter, vet ikke hva som er normalt, men jeg er godt fornøyd med så mye dagtid. Men kommer da kvelds- og helgetillegg i tillegg til fastlønnen, eller er fastlønnen det jeg får totalt. Jeg mangler 1 vakt i mnd. For å jobbe 100%, og jeg vil jo ha mulighet til å jobbe inn den vakten, men er det da overtid, i og med at jeg har 95% fast, eller må man jobbe over 100% uansett hva du har fast for å utløse overtid. Og er det bakt inn i fastlønnen at man jobber noen vakter ekstra eller får jeg da mer i mnd. Om jeg tar en ekstra vakt?

Er det noen nyutdannede sykepleiere her? Hva er års/månedslønnen deres?

Fastlønnen er det du får. Tilleggene er lagt inn i fastlønnen. 

Anonymkode: 7650f...0b6

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall hadde jeg sagt nei til alle ekstravakter.

Anonymkode: 3397a...78f

AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I så fall hadde jeg sagt nei til alle ekstravakter.

Anonymkode: 3397a...78f

Man får selvfølgelig ekstra betalt for ekstravakter. Jeg mener selvsagt dersom ts kun jobber sine 95%. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå svarer jeg helt annerledes enn andre her, men hvis du med fastlønn mener grunnlønn så inkluderer det ikke tilleggene. F.eks dersom du er ansatt på sykehus og får fastlønn tilsvarende sykepleier med null års ansiennitet i Spekter, så er det 410 000 i årslønn (95% av det for deg) og så kommer tilleggene nettopp i tillegg. Fordi turnuser varierer i mengde kveld/natt/helg ligger ikke dette innbakt i grunnlønn.

Når det gjelder ekstravakter må du være over 100% den aktuelle uken for å få det som overtid, ellers går det som merarbeid. Turnus i helsevesenet gjennomsnittsberegnes innen en gitt periode, slik at timetallet hver uke kan variere, men i totalen vil det ikke blir mer enn 37,5 eller 35,5 timer pr uke (her avhenger det av hva du har på din arbeidsplass). Hvis du en turnusuke har 20 timer i turnus og tar en ekstravakt vil det ikke utløse overtid, men har du 40 timer i turnus vil det utløse overtid. Å si at mer enn en vakt i mnd blir overtid går dermed ikke, det avhenger av hvor mange timer man har ellers i turnus. 

Årslønn for ulike arbeidsgivere og ans. ligger på sidene til NSF.

Anonymkode: 6d6b7...b80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå svarer jeg helt annerledes enn andre her, men hvis du med fastlønn mener grunnlønn så inkluderer det ikke tilleggene. F.eks dersom du er ansatt på sykehus og får fastlønn tilsvarende sykepleier med null års ansiennitet i Spekter, så er det 410 000 i årslønn (95% av det for deg) og så kommer tilleggene nettopp i tillegg. Fordi turnuser varierer i mengde kveld/natt/helg ligger ikke dette innbakt i grunnlønn.

Når det gjelder ekstravakter må du være over 100% den aktuelle uken for å få det som overtid, ellers går det som merarbeid. Turnus i helsevesenet gjennomsnittsberegnes innen en gitt periode, slik at timetallet hver uke kan variere, men i totalen vil det ikke blir mer enn 37,5 eller 35,5 timer pr uke (her avhenger det av hva du har på din arbeidsplass). Hvis du en turnusuke har 20 timer i turnus og tar en ekstravakt vil det ikke utløse overtid, men har du 40 timer i turnus vil det utløse overtid. Å si at mer enn en vakt i mnd blir overtid går dermed ikke, det avhenger av hvor mange timer man har ellers i turnus. 

Årslønn for ulike arbeidsgivere og ans. ligger på sidene til NSF.

Anonymkode: 6d6b7...b80

Tusen takk for godt svar ☺️ 
ts

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Du får ikke nødvendigvis ekstra betalt for ekstravakter. Vi får avspasering om vi velger å ta ekstravakter utover vår faste prosent

Anonymkode: ba3ce...e08

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Slik er det ikke her. Fastlønn er uten tillegg. Tilleggene får vi ekstra + fastlønn. Men vi får ikke lønn for ekstravakter, da må vi avspasere 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Fastlønn er inkludert alt av helge og kveldstillegg, men unntatt hellidagstillegg. Så jobber du 17 mai feks, så får du hellidagstillegget neste måned. 

Overtid er det du jobber utover 100%.

Anonymkode: a4c65...04e

Dette er ikke helt riktig.

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik er det ikke her. Fastlønn er uten tillegg. Tilleggene får vi ekstra + fastlønn. Men vi får ikke lønn for ekstravakter, da må vi avspasere 

Seriøst? Da hadde jeg aldri orka å ta ekstravakter🤣 Gjelder det uansett hvilken stillingsprosent dere har? 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Da hadde jeg aldri orka å ta ekstravakter🤣 Gjelder det uansett hvilken stillingsprosent dere har? 

Stemmer. Om vi har fast stillingsprosent( fast ansatt)  enten det er 70% eller 100% så får vi avspasering. De på timelønn ( feks ekstrahjelp) Får lønn opptil 100%.  Vi får kveldstillegg, overtidstillegg, helgetillegg i TILLEGG til fast lønn. Tilleggene er ikke bakt inn i fastlønna. De kommer utenom. 

da jeg var på 70% for noen år siden fikk jeg kranglet meg til utbetaling opptil 100%. Men det var fordi de var manko på folk og var helt avhengig av at jeg tok disse vaktene så de gjorde unntak. Gikk opp til 100% fast bare noen måneder etter heldigvis. 

jeg tar aldri ekstravakter omtrent. Men tar noen en sjelden gang for å kunne ta ut fridager. Ganske greit det også av og til å ha mulighet til det.

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer med fast jobb!

Anonymkode: db6e3...fb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...