Gå til innhold

Tips til ting å gjøre i Stavanger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gode tips til hva vi bør gjøre i Stavanger? Har med barn på 11 og 13. Både aktiviteter i natur og by (Prekestolen er selvsagt). 

Anonymkode: 47381...5cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oljemuseet er gøy for både store og små.

Anonymkode: e79e4...a17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oljemuseumet er fantastisk! Kjempe interaktivt og morsomt for hele familien i flere timer. 

Jernaldergården på Ullandhaug. Ta guidet omvisning så blir det kjekkere for barna.

Pakk nistemat og gå planetstien i Sandnes. Da lærer dere om planetene og hvor store avstander det er i verdensrommet. 

Kongeparken er et alternativ også 😁

Anonymkode: ff5c1...59e

AnonymBruker
Skrevet

Gamle Stavanger, fargegata og Valbergstårnet i Stavanger sentrum.

Jernaldergården anbefales, omvisning er spennende og lærerikt. Sverd i fjell (har også en tursti langs havet 10 min. fra parkeringsplassen) og Ullandhaugstårnet ligger i nærheten. På Røyneberg ligger også Ytraberget, med vikingstatuer i tre og tursti langs havet.

Kongeparken (lurt å ta med mat og drikke selv)

Vitenfabrikken i Sandnes

Mange fine turopplevelser i tillegg til Prekestolen, feks Dalsnuten og mange andre nuter og fjell. Klatreparken i Sandnes har jeg hørt mye bra om.

Det er ellers mulig å leie elsykler via bysykkel.no, og følge turistforeningens forslag til hverdagsturer i Stavanger.

Anonymkode: 5fb41...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Siden dere skal gå til prekestolen så skjekk ut Kjerag og Flørlitrappene også om dere liker turer! Og er ikke så.mange timene til fjelltunga eller trollpikken heller.

Ellers må dere se sverd i fjell, det er også en ok badeplass der om været blir bra. Valbergtårnet i sentrum ,sittende der med en is fra det rosa huset som selger is som jeg ikke husker navnet på.

Anonymkode: 537fe...70e

AnonymBruker
Skrevet

Så oljemuseet er bra? Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til museer med barn, men dette er kanskje et av unntakene som er bra?

AnonymBruker
Skrevet

Synes dere burde ta turen ut til Jæren. Her kan dere se strendene, Arne Garborgs hjemsted og tilbringe en halv dag/dag på Bryne (en liten by, men skal nok kunne slå ihjel en dag). På Bryne finner du turområder, skulpturpark, garborgmuseum osv.

Anonymkode: b4e47...619

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere burde ta turen ut til Jæren. Her kan dere se strendene, Arne Garborgs hjemsted og tilbringe en halv dag/dag på Bryne (en liten by, men skal nok kunne slå ihjel en dag). På Bryne finner du turområder, skulpturpark, garborgmuseum osv.

Anonymkode: b4e47...619

Har Bryne fremdeles de svarte svanene? Har ikke vært der på minst 10 år... 

Anonymkode: 537fe...70e

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Så oljemuseet er bra? Jeg må innrømme at jeg er litt skeptisk til museer med barn, men dette er kanskje et av unntakene som er bra?

Oljemuseet har mye spennende for barn også, det er et veldig interaktivt museum. Det er jo også greit å ha litt alternativer, hvis været ikke helt skulle være på den beste siden. Jeg vil også anbefale Gamle Stavanger, Fargegaten, gjerne se litt på all street arten som er rundt i byen, Sverd i fjell, strendene ute på Jæren (Orrestranden er f.eks Norges lengste strand), ta en tur ut til Flor og Fjære (skikkelig tropisk øy med god restaurant) osv. Det er mange ulike turmuligheter i tillegg til Prekestolen. Dalsnuten, som noen har nevnt er en fin tur med god utsikt.

Anonymkode: 88c2f...257

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...