AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Hvor langt nådde hans legendariske jubelscener i kommentator bu igjennom eneste tv kanal i Norge ut over landegrensene? fikk churchill og Maggie Thatcher oversendt og videre formidlet hans hilsen til de etter at Norge hadde vunnet kampen over stormakten England i VM-kvalifisering i fotball. Anonymkode: 2ce8f...f10
Djækklåsst Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Hans kommenterer ble sendt også i England, og er regnet som legendarisk der borte. Fra Wikipedia: «Although the broadcast was initially meant solely for the Norwegian home audience its content soon made its way across the North Sea and became legendary in the history of sports commentary in England. In 2002 it topped a list of the “10 greatest bits of commentary ever” in The Guardian newspaper.» https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bjørge_Lillelien Churchill var død 15-20 år tidigere, så for akkurat ham gikk det nok hus forbi. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Det står han kommenterte sendingen fra radio, kanskje det stemmer, jeg har alltid trodd det var kommentert igjennom tv ruta. Men legendarisk uttalelse som jeg ser også har kommet i bruk ved andre happeninger der England har gjort bragder som betydde om tolkning av sitatet ved å bytte til andre navn i henhold til hvilket landslag som har vært motstander. Anonymkode: 2ce8f...f10
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det står han kommenterte sendingen fra radio, kanskje det stemmer, jeg har alltid trodd det var kommentert igjennom tv ruta. Men legendarisk uttalelse som jeg ser også har kommet i bruk ved andre happeninger der England har gjort bragder som betydde om tolkning av sitatet ved å bytte til andre navn i henhold til hvilket landslag som har vært motstander. Anonymkode: 2ce8f...f10 Det var radio, han kommenterte vel kun på radio. Men mange skrudde av lyden på TVen og på med radioen mens de så på TV, fordi de ville høre på ham. Hørte et rykte en gang om at han var sønn av Quisling. Vet ikke om det stemmer, er en viss likhet i hvert fall. Anonymkode: ff54e...bf6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var radio, han kommenterte vel kun på radio. Men mange skrudde av lyden på TVen og på med radioen mens de så på TV, fordi de ville høre på ham. Hørte et rykte en gang om at han var sønn av Quisling. Vet ikke om det stemmer, er en viss likhet i hvert fall. Anonymkode: ff54e...bf6 https://www.google.no/amp/s/preppy88.wordpress.com/2009/01/31/rykter-og-diverse-du-aldri-far-lese-om-i-avisene/amp/ Anonymkode: ff54e...bf6 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 11 timer siden, Djækklåsst skrev: Hans kommenterer ble sendt også i England, og er regnet som legendarisk der borte. Fra Wikipedia: «Although the broadcast was initially meant solely for the Norwegian home audience its content soon made its way across the North Sea and became legendary in the history of sports commentary in England. In 2002 it topped a list of the “10 greatest bits of commentary ever” in The Guardian newspaper.» https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bjørge_Lillelien Churchill var død 15-20 år tidigere, så for akkurat ham gikk det nok hus forbi. 16 år tidligere 1
MarianneE Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Den er bo fantastisk! Your boys took a hell of a beating!
Djækklåsst Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, Aragorn ll Elessar skrev: 16 år tidligere Ja, det er jo innenfor intervallet jeg skisserte. Kunne selvsagt ha googlet det, men var jo ganske spot on.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå