Gå til innhold

Kronisk hoste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hoster nå og da. Det har jeg gjort i mange år og legen har sagt at det ikke er noe å gjøre med. Nå som man så smått kan begynne å dra tilbake til kontoret over sommeren må jeg fortsette med hjemmekontor så lenge jeg lever, for man skal jo holde seg hjemme når man har symptomer - eller hoste om du vil. 

Det synes jeg er trist, og jeg tviler på at arbeidsgiver ønsker å beholde en ansatt som aldri kan være på kontoret.

Anonymkode: 18e47...158

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Allergi?

Anonymkode: f0e66...dbc

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hoster nå og da. Det har jeg gjort i mange år og legen har sagt at det ikke er noe å gjøre med. Nå som man så smått kan begynne å dra tilbake til kontoret over sommeren må jeg fortsette med hjemmekontor så lenge jeg lever, for man skal jo holde seg hjemme når man har symptomer - eller hoste om du vil. 

Det synes jeg er trist, og jeg tviler på at arbeidsgiver ønsker å beholde en ansatt som aldri kan være på kontoret.

Neida, det må du absolutt ikke. Jeg har astma og hoster hele året jeg også. Tar litt forebyggende medisiner, men kan ikke gå for mye på dem, da de inneholder steroider som er skadelige for kroppen i store mengder. Jeg går da på jobb, snakket med arbeidsgiver og forklart situasjonen. Det er ikke slik at du skal sitte i karantene i flere år bare fordi du hoster. 

Anonymkode: 99c69...662

AnonymBruker
Skrevet

Alle mennesker hoster jo nå og da. Det kan ikke være meningen at alle skal holde seg hjemme. 

Anonymkode: 790c3...27e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan gjøres unntak når du har legeerklæring. Ta der opp med sjefen og se hva dere kan gjøre!

Anonymkode: 28aff...da6

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, du holder deg hjemme dersom du har symptomer på sykdom. Har du ikke det, men har kroniske luftveissymptomer grunnet feks allergi eller astma, så er du jo ikke infeksjonssyk og kan ikke smitte noen. Host i albuen eller papi og gå på jobb som vanlig.

Anonymkode: 92d3c...207

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle mennesker hoster jo nå og da. Det kan ikke være meningen at alle skal holde seg hjemme. 

Anonymkode: 790c3...27e

Ja, det gjør alle. Alle nyser også innimellom, eller snufser litt innimellom uten å være forkjøla. Derfor kan det være vanskelig å vite hvor grensen går. Om det bare er et "vanlig" host/nys/snufs eller om man brygger på noe. 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hoster nå og da. Det har jeg gjort i mange år og legen har sagt at det ikke er noe å gjøre med. Nå som man så smått kan begynne å dra tilbake til kontoret over sommeren må jeg fortsette med hjemmekontor så lenge jeg lever, for man skal jo holde seg hjemme når man har symptomer - eller hoste om du vil. 

Håper da ikke koronasituasjonen er for alltid... 

• Opprett ny...