Gå til innhold

Klemmer ingen og jeg bruker munnbind på toget...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg hysterisk ifølge KGs dommerpanel? Jeg har registrert at lista for å omtale andre som hysterikere har falt her inne. Er vanlige smittevern tiltak slik vi finner det i store deler av verden hysteri?

Anonymkode: 14a0a...132

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Din helse er ditt ansvar og der vil så absolutt være smittefare i en liten boks som ett tog. 

Anonymkode: 52bfc...301

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen klemmer, sånn sett har coronatiden vært grei. Om du bruker munnbind eller ikke er helt opp til deg selv. En hysteriker for meg er ikke en som setter i verk strenge tiltak for seg selv, men en som hakker på alle som ikke gjør det samme. 

Anonymkode: 4ccf6...0fb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaller ingen hysterisk, med mindre de dytter sine selvpålagte koronaråd på andre. 

Bruk gjerne munnbind. Men det øyeblikket du krever det av andre er det hysteri. 

Anonymkode: 92881...092

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har du tenkt å fortsette da? 1 åe eller livet ut? Koronavirus er kommet for å bli

Anonymkode: b7c66...edc

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du tenkt å fortsette da? 1 åe eller livet ut? Koronavirus er kommet for å bli

Anonymkode: b7c66...edc

På toget i rushtid? Veldig lenge, kanskje på ubestemt tid. En ting er coronavirus, en annen ting er smittsomme sykdommer som forkjølelse og influensa generelt. Når togvogna er så overfylt at vi står ansikt til ansikt med vilt fremmede mennesker i 40 minutter fra Oslo til Drammen er munnbind lurt. 

Når det er sagt vil jeg forsøke å unngå rushet på denne strekningen. Tror jeg har fått et nytt syn på munnbind generelt. Brukte det faktisk da jeg gikk skogtur for litt siden også. Hadde det med meg i sekken itilfellet jeg ble plaget av innpåslitne mygg og fluer,  hvilket jeg ble. Var greit ikke å få munnen full av fluer den dagen... 

Tror jeg ser en anvendelighet i dette enkle plagget som jeg tidligere ikke har tenkt over.

- ts 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På toget i rushtid? Veldig lenge, kanskje på ubestemt tid. En ting er coronavirus, en annen ting er smittsomme sykdommer som forkjølelse og influensa generelt. Når togvogna er så overfylt at vi står ansikt til ansikt med vilt fremmede mennesker i 40 minutter fra Oslo til Drammen er munnbind lurt. 

Når det er sagt vil jeg forsøke å unngå rushet på denne strekningen. Tror jeg har fått et nytt syn på munnbind generelt. Brukte det faktisk da jeg gikk skogtur for litt siden også. Hadde det med meg i sekken itilfellet jeg ble plaget av innpåslitne mygg og fluer,  hvilket jeg ble. Var greit ikke å få munnen full av fluer den dagen... 

Tror jeg ser en anvendelighet i dette enkle plagget som jeg tidligere ikke har tenkt over.

- ts 

Da har du bikket over til hysteri etter min mening, men det får nå være opp til deg. Du har vel dine grunner. 

Jeg jobber i helsevesenet med pasienter med svært dårlig immunforsvar som antakelig hadde dødd av dette viruset. Det er ingen av pasientene eller de ansatte som går på tå hev. Utover begrenset besøkstilgang og ingen fellesservering er det ingen ekstraordinære smittevernstiltak hvis det ikke er påvist smittsom sykdom, og med mindre de har feber blir de ikke testet for corona. 

Da jeg selv hadde feber og var innlagt på sykehus fikk jeg ta av munnbindet så fort feberen hadde gitt seg. Da hadde jeg fått paracet (som gjorde at feberen ga seg). Ingen testing. 

Folk får nå gjøre som de vil, og jeg tenker sjeldent over hva andre gjør med mindre de krever at andre skal gjøre det samme. 

Anonymkode: 2b2d5...5af

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du bikket over til hysteri etter min mening, men det får nå være opp til deg. Du har vel dine grunner. 

Jeg jobber i helsevesenet med pasienter med svært dårlig immunforsvar som antakelig hadde dødd av dette viruset. Det er ingen av pasientene eller de ansatte som går på tå hev. Utover begrenset besøkstilgang og ingen fellesservering er det ingen ekstraordinære smittevernstiltak hvis det ikke er påvist smittsom sykdom, og med mindre de har feber blir de ikke testet for corona. 

Da jeg selv hadde feber og var innlagt på sykehus fikk jeg ta av munnbindet så fort feberen hadde gitt seg. Da hadde jeg fått paracet (som gjorde at feberen ga seg). Ingen testing. 

Folk får nå gjøre som de vil, og jeg tenker sjeldent over hva andre gjør med mindre de krever at andre skal gjøre det samme. 

Anonymkode: 2b2d5...5af

Jeg krever ikke at andre gjør det samme, men det hadde jo vært fint om de valgte det  :) tror faktisk asiatisk kotyme kunne tjente samfunnet som helhet, men nok om det. 

Det er viktig å presisere at ikke alt handler om død eller liv, men snarere om et ønske om å slippe unødvendig sykdom generelt. Jeg har hatt influensa én gang ila livet, og det holder lenge for min del. Jeg var ikke døden nær, men til et friskt menneske å være har jeg aldri vært så syk før eller siden. Dersom litt fornsitighet kan spare meg for en 10 dagers influensa med 39.5 i feber og verking i alle ledd + hodepine mm sier jeg ja takk. 

Hater å være syk, men er ikke spesielt redd for Covid-19 egentlig. Jeg kommer ikke til å dø av det, men en skikkelig runde vil jeg gjerne slippe. Er dette hysteri? 

- ts 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg klemmer alle jeg er glad i, både venner og familie, så mye som mulig. Klemmer øker oxytocinnivået, som senker stressresponsen, som dermed hjelper immunforsvaret. ✌

Har hverken brukt antibac eller munnbind en eneste gang, og ellers vasket hender som normalt med økologisk såpe.

Ikke vært syk, og ikke det spor bekymret for corona. Life is good! :)

Anonymkode: 1e488...bae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Fullstendig meningsløst å bruke munnbind i Norge nå.

Anonymkode: 35749...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fornuftig å bruke munnbind påtoget i tiden fremover.

Anonymkode: 54753...5bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

- ts 

Det blir en dyr hobby. Munnbind er ikke akkurat billig.

Anonymkode: 95dc6...ecb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du bruke munnbindet korrekt, da? Hvis ikke ØKER du smitten. Kun engangs, du må kunne ta det på og av riktig. Du må også ha visir eller briller da corona smitter via dråpe og slimhinner. Øyne er slimhinner.

Anonymkode: ceb5c...e86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg klemmer alle jeg er glad i, både venner og familie, så mye som mulig. Klemmer øker oxytocinnivået, som senker stressresponsen, som dermed hjelper immunforsvaret. ✌

Har hverken brukt antibac eller munnbind en eneste gang, og ellers vasket hender som normalt med økologisk såpe.

Ikke vært syk, og ikke det spor bekymret for corona. Life is good! :)

Om du uke har brukt antibac én gang siden mars, virker det temmelig slurvete - med mindre du omtrent bare har vært hjemme. Ja, håndvask med vann og såpe er flott, men vask er ikke tilgjengelig overalt. Jeg bruker antibac på vei inn og ut av butikker, på vei inn og ut av jobb, når jeg har tatt på ting og det står antibac fremme ulike steder. 

Anonymkode: b12ce...b04

• Liker 5
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg hysterisk ifølge KGs dommerpanel? Jeg har registrert at lista for å omtale andre som hysterikere har falt her inne. Er vanlige smittevern tiltak slik vi finner det i store deler av verden hysteri?

Du er superflink, flere skulle være som deg. Jeg og har brukt munnbind hver dag, over alt som ikke er hjemme hos meg selv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er absolutt ikke den eneste som bruker munnbind på toget😊 jeg syns det er bra, jeg! Men er du redd for smitte, bør du unngå kollektivtrafikk. Akkurat nå er det minst folk i morgenrushet, og ellers er det nesten normale tilstander gjennom resten av dagen. 

Anonymkode: 757e5...92d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du uke har brukt antibac én gang siden mars, virker det temmelig slurvete - med mindre du omtrent bare har vært hjemme. Ja, håndvask med vann og såpe er flott, men vask er ikke tilgjengelig overalt. Jeg bruker antibac på vei inn og ut av butikker, på vei inn og ut av jobb, når jeg har tatt på ting og det står antibac fremme ulike steder. 

Anonymkode: b12ce...b04

Det er ikke slurvete, det er en helt gjennomtenkt valg jeg har tatt. :) Jeg kjøper heller ikke det fryktbaserte scenariet som media pusher på oss, og konkluderte kjapt med at det ikke var noen grunn til panikk.

Så jeg og de aller fleste av mine nærmeste har levd livet som normalt hele veien, og ingen har hatt så mye som en forkjølelse. Vi pleier heller ikke å bli syke til vanlig da, siden vi passer på å holde immunforsvaret i toppform. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ditt valg tenker jeg. Og så tenker jeg på noe annet ( ja om du ikke pålegger meg noe)

Anonymkode: 996d3...9a1

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir en dyr hobby. Munnbind er ikke akkurat billig.

Anonymkode: 95dc6...ecb

Joda, de er billige dersom man kjøper utenom pandemi  :) Jeg har 1500 stk som jeg kjøpte i desember   👍

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du bruke munnbindet korrekt, da? Hvis ikke ØKER du smitten. Kun engangs, du må kunne ta det på og av riktig. Du må også ha visir eller briller da corona smitter via dråpe og slimhinner. Øyne er slimhinner.

Anonymkode: ceb5c...e86

Klarer det vet du :) visir blir litt tøysete på t-banen synes jeg, så det dropper jeg  ;)

22 minutter siden, Oktobr skrev:

Du er superflink, flere skulle være som deg. Jeg og har brukt munnbind hver dag, over alt som ikke er hjemme hos meg selv. 

Takk for kompliment 👍 i like måte :) jeg heier på deg 👍

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er absolutt ikke den eneste som bruker munnbind på toget😊 jeg syns det er bra, jeg! Men er du redd for smitte, bør du unngå kollektivtrafikk. Akkurat nå er det minst folk i morgenrushet, og ellers er det nesten normale tilstander gjennom resten av dagen. 

Anonymkode: 757e5...92d

Godt å høre at vi er flere  :) jeg blir nok pent nødt til å ta toget oftere i august. Forsøker å unngå rushet så fremt jeg kan 👍

- ts 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg krever ikke at andre gjør det samme, men det hadde jo vært fint om de valgte det  :) tror faktisk asiatisk kotyme kunne tjente samfunnet som helhet, men nok om det. 

Jeg er i et land der munnbind er påbudt på offentlig transport nå. 

Og det er vanvittig ekkelt. Alle tar på munnbind, korrigerer det, drar det ned, drar det opp igjen, har det under haka utendørs, putter det i lomma/veska, så på igjen. Så tar man tar på billettautomater, handtak, med mer, med samme hender som har tatt på munnbindet der bakterier og virus har samlet seg opp over mange dager. 

Det samme har jeg observert når jeg reiser i Asia. Så jeg håper det aldri blir munnbind-påbud i Norge. 

Anonymkode: 92881...092

• Liker 5
  • Opprett ny...