AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #1 Skrevet 22. juli 2020 Jeg fikk 4 i standpunkt og 3 på eksamen i hovedmål skriftlig. Så snittet blir 3,5. Hva skjer om jeg tar opp faget som privatist og får 3? Blir det den stående karakteren eller får jeg beholde 3,5 som jeg hadde før jeg tok opp faget? Anonymkode: af061...61f
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Eksamen følger den høyeste karakteren. Du kan aldri tape på å ta opp en eksamen Får du 3 skjer det ingen endring. Får du 4 går du opp på ene eksamenen. Får du 5 går du opp på begge. Osv.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 2 minutter siden, Pusejenta13 skrev: Eksamen følger den høyeste karakteren. Du kan aldri tape på å ta opp en eksamen Får du 3 skjer det ingen endring. Får du 4 går du opp på ene eksamenen. Får du 5 går du opp på begge. Osv. Takk! Var litt redd for å gå ned om jeg tar opp faget. Anonymkode: af061...61f
TheCrow Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 (endret) Pusejenta har rett i at hvis du får 3 på privatisteksamen så skjer det ingenting. Får du derimot 4 på privatisteksamen vil både den gamle standpunktkarakteren og eksamenskarakteren bli strøket og du står igjen med én 4 (det samme gjelder også hvis karakteren blir høyere enn dette). Endret 22. juli 2020 av TheCrow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå