Gå til innhold

Hvorfor er det nesten bare menn som kjøper Bitcoin?

Anbefalte innlegg

Gjest In absentia
Skrevet

Det er for det meste menn som handler med aksjer så det har vel med interesse å gjøre antar jeg.

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

32 tusen

Anonymkode: a61b9...f63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

32 tusen

Anonymkode: a61b9...f63

Nesten 33.000 faktisk. Deilig å sitte med 3 BTC med snitt på USD 18.500,-. Fortjenesten er oppe i NOK 360.000,- på drøye 6 uker ;)
På toppen av det har aksjefondene mine gått over 20% i de samme 6 ukene. Bra julegave det ;) 

Anonymkode: 8ec65...d5b

AnonymBruker
Skrevet

All time high på $ 33,251.50 nå.

Anonymkode: b3749...0ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

All time high på $ 33,251.50 nå.

I dag var den innom $34,800. Men tråden blir lang om vi skal holde på slik ;)

AnonymBruker
Skrevet

Menn er mer interessert i IT og den slags, og har derfor oftere hørt om det, samt at det sannsynligvis er enklere for dem å finne ut av hvordan man bruker exchanges, wallets osv. For det kan være litt kinkig å finne ut av. 

Det er litt samme grunn som hvorfor så få nordmenn driver med aksjer og fond i forhold til enkelte andre land. Fordi de ikke kan og ikke gidder/ tørr/ vil sette seg inn i hvordan det fungerer. 

Jeg hørte om det via kjæresten som hørte det via sin mannlige slektning som driver med IT. Derfor har jeg krypto

Anonymkode: 2a8ab...d6a

AnonymBruker
Skrevet

Da har bitcoin vært over $40 000 for første gang... Helt utrolig. Jeg hadde hørt at den kom til å gå til null og ble nok påvirket av enkelte folk her på kvinneguiden. Skulle aldri ha solgt... Kunne kjøpt meg en utleieleilighet for pengene i dag.

Merker at jeg blir sint og frustrert! Men venninnene mine prøver å berolige meg med at det sikkert går til null i dagene som kommer. Vet ikke hva jeg skal tro eller mene lenger...

Går det oppover til $1 million liksom i årene som kommer, så kommer jeg til å gå i dyp depresjon og begynne med selvskading haha

Anonymkode: 9e346...c60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da har bitcoin vært over $40 000 for første gang... Helt utrolig. Jeg hadde hørt at den kom til å gå til null og ble nok påvirket av enkelte folk her på kvinneguiden. Skulle aldri ha solgt... Kunne kjøpt meg en utleieleilighet for pengene i dag.

Merker at jeg blir sint og frustrert! Men venninnene mine prøver å berolige meg med at det sikkert går til null i dagene som kommer. Vet ikke hva jeg skal tro eller mene lenger...

Går det oppover til $1 million liksom i årene som kommer, så kommer jeg til å gå i dyp depresjon og begynne med selvskading haha

Umulig å vite hva som faktisk skjer med Bitcoin i årene som kommer, men siden medio 2020 har Bitcoin blitt langt mer legitim innenfor hele verdens investormiljøer, og Bitcoin ser ut til å fanatisk kunne ende opp likestilt med Gull en gang i fremtiden.
Det er flere seriøse finanshus og «eksperter» som mot slutten av 2020 spådde Bitcoin i 50000 dollar iløpet av 2021, nå er det mulig det blir langt høyere siden vi allerede har nådd 40000 (eller at man får et tilbakeslag)

Men enda viktigere; om noen år er anslagene at Bitcoin først stabiliserer seg på langt høyere nivå, kanskje helt opp i 500 000 dollar.

Om det skjer er et annet spørsmål, men det er nok ikke feil å ha noe investert i Bitcoin og en del andre krypto. Selv Hallgeir Kvadsheim bortimot anbefalte Bitcoin i en artikkel i «Dine Penger» 

«Når det gjelder Bitcoin, sier Kvadsheim at man bør vurdere det. Han anbefaler imidlertid ikke å ha mer enn fem prosent av sparepengene i kryptovaluta.»

https://www.dinepenger.no/penger/her-boer-du-sette-sparepengene-i-2021/24900248

Mht til meg selv så har jeg ikke solgt, men har dessverre hatt altfor lite krypto de siste årene, så har heller ikke store verdier - Det er alltid mye man kan angre på mht tidspunkt for gevinstsikring - opplever det ukentlig i aksjemarkedet men sånn er det om man velger å ta gevinst.

Det jeg har lært er at å selge seg helt ut basert på følelser/egen overbevisning ikke alltid er beste løsning - men av og til er man «heldig»

Anonymkode: ac3cd...1b0

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Da tror jeg ikke du har mage til å drive med risikabel investering. Du kunne like gjerne kjøpt i 2017 og sett prisen på bitcoin gå ned. Hva da? Jo, du hadde kanskje solgt med tap og sett det gå opp nå.

Det er alltid risk involvert. Du risikerer miste mye, du risikerer at prisen går opp x4 dagen etter du solgte. Om du i tillegg ikke kan noe om bitcoin og ikke vet hvem som har gode poenger og hvem som tar feil når de snakker om bitcoin, så har du dårlig grunnlag for å gjøre en god langtidsvurdering. Det er mange tapere i kryptovalutaverdenen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da tror jeg ikke du har mage til å drive med risikabel investering. Du kunne like gjerne kjøpt i 2017 og sett prisen på bitcoin gå ned. Hva da? Jo, du hadde kanskje solgt med tap og sett det gå opp nå.

Det er alltid risk involvert. Du risikerer miste mye, du risikerer at prisen går opp x4 dagen etter du solgte. Om du i tillegg ikke kan noe om bitcoin og ikke vet hvem som har gode poenger og hvem som tar feil når de snakker om bitcoin, så har du dårlig grunnlag for å gjøre en god langtidsvurdering. Det er mange tapere i kryptovalutaverdenen

Jeg kan jo litt da tror jeg. 😄Har jo lest meg opp masse og sett masse youtube-videoer, men er nesten redd for at den potensielle oppsiden kanskje er større enn den potensielle nedsiden. Jeg mener, jeg har jo jobb og egen bolig og klarer meg fint selv om jeg mister alle sparepengene mine. Men jeg tror ikke jeg klarer meg fint om jeg står der om 10 år og kunne ha vært mangemillionær med mulighet til å bruke tiden min til hva jeg vil uten å måtte tenke på jobb/penger hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Enig i dette. Jeg kjøpte selv 1 BTC på høy kurs i 2017 og hadde lenge et stort urealisert tap. Men jeg satt på den pga. at jeg hadde tro på konseptet og har nå en fortjeneste på 176k eller drøye 100%. Ikke så galt det på 3 år. Heldigvis kjøpte jeg også 2 BTC til på kurs 162k NOK i høst så urealisert gevinst har nå passert 550k NOK. Har ingen planer om å realisere på en godt stund ennå, skal vurdere å selge den første på 700k USD og betale ned all gjeld. Satser på at det skjer innen 5 år, så jeg kan gå ned til 80% stilling ;)

Man må tåle å være med nedover uten å miste nattesøvnen, ellers klarer man aldri å tjene penger. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg kan jo litt da tror jeg. 😄Har jo lest meg opp masse og sett masse youtube-videoer, men er nesten redd for at den potensielle oppsiden kanskje er større enn den potensielle nedsiden. Jeg mener, jeg har jo jobb og egen bolig og klarer meg fint selv om jeg mister alle sparepengene mine. Men jeg tror ikke jeg klarer meg fint om jeg står der om 10 år og kunne ha vært mangemillionær med mulighet til å bruke tiden min til hva jeg vil uten å måtte tenke på jobb/penger hele tiden.

Hvis du klarer å sitte i ro når den går ned og tåler å tape ville jeg satt 50% i Bitcoin og 50% i bransjespesifikke aksjefond. Et av mine fond har gått 36% på drøye 8 uker nå og 10% bare siden nyttår. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har tjent millioner på dette. Selv har jeg investert noen tusenlapper her og der, gått opp over 200%. Ja, det er en risiko, man man er utrolig naiv dersom man tror at bank- og fondsparing er måten å tjene penger på. Bankene veileder ingenting/minimalt opp mot krypto fordi de selvfølgelig ønsker at folk plasserer pengene i banken deres. 

Kjøp krypto damer! 

Anonymkode: 4769a...c9a

AnonymBruker
Skrevet

Det som er den store forskjellen på bitcoin nå og tidligere er at store finansintitusjoner har begynt å handle bitcoin som et alternativ til gull. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på ballen! 🙋‍♀️ men jeg har ikke så mye å investere så jeg setter bare inne en liten sum nå for å se hva som skjer, men synes det er sykt spennende.

Anonymkode: 68496...4df

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får håpe usdt korthuset ikke kollapser de neste ukene og drar med seg markedet inn i et sort hull

Anonymkode: 01401...8b1

AnonymBruker
Skrevet
On 11/20/2020 at 6:53 PM, T-Rex said:

De som "investerer" har ikke den minste peiling på hvordan de skal "realisere" heller. Så ikke bekymre deg.

Ja, det er nok mange etterhvert som finner ut at det er lett å kjøpe men vanskelig å selge.

Anonymkode: 00c88...6f1

AnonymBruker
Skrevet
On 11/21/2020 at 2:41 PM, T-Rex said:

Det er ikke en pyramide, men det er en variant av Ponzi-svindel. Riktignok en veldig elegant og avansert versjon, men likevel.

Vi vet jo ennå ikke hvem som oppfant kryptovaluta. Sannsynligvis var det en etteretningstjeneste. De er jo opptatt av å skjule hvor store budsjetter de har (på 80-tallet var CIA innblandet i narkotrafikk og illegal våpenhandel av samme grunn). På denne måten fant på de på noe, men sin kjennskap til svake punkter i menneskers psykologi, og som folk nå bare kaster penger inn i og de kan selge litt etter litt etterhvert som de trenger penger.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er sånn arbeidsfordelingen i hjemmene er. Menn tar seg av å tjene penger, kvinner tar seg av å bruke. Vært sånn alltid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ja, det er nok mange etterhvert som finner ut at det er lett å kjøpe men vanskelig å selge.

Så langt har jeg ikke kommet enda 😅 Er det vanskelig å selge? 

Anonymkode: 68496...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...