Østkantgutt1913 Skrevet 20. november 2020 #81 Skrevet 20. november 2020 1 time siden, T-Rex skrev: Det er nok lurt, så lenge du ikke er av typen som kan vurdere bølgetopper og - daler. Jeg vet ingenting om dette og gidder ikke sette meg inn i dette. Greier meg utmerket uten bitcoins ol
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #82 Skrevet 21. november 2020 På 20.11.2020 den 8.08, Lille Potet skrev: Menn har mer testosteron, som gjør de mer risikovillige. Å investere i Bitcoin er å ta risiko. Det kunne ikke ramle meg inn i fylla en gang å gamble med pengene mine på den måten, så jeg er typisk kvinne og setter pengene i globale indeksfond. En god portefølje bør inneholde produkter med litt forskjellig risikoprofil mener nå jeg. Noe lavrisiko, noe middels og litt høyrisiko. Da har man spredt risikoen, samtidig som man potensielt kan få mye bedre avkasting enn med kun lav risiko. Jeg lånte nettopp opp 950k ekstra på huset siden renten er ekstremt lav nå og det er helt uproblematisk å betjene den ekstra kostnaden. Har altså råd til å tape pengene, i verste fall. Jeg investerte 2/3 i bransjespesifikke fond med historisk god avkastning (teknologi og grønn energi), og 1/3 i bitcoins. Skulle bitcoin-delen gå dukken trenger jeg bare 50% økning i fondene for å kompensere (det ene har gått 102% siste år og det andre 90%), skulle fondene gå dukken trenger jeg 200% på bitcoin for å kompensere (den har gått mer enn det siden i våres). Går begge bra kan jeg betale ut hele huslånet og gå ned til 80% stilling innen det har gått 5 år. Da vil jeg bruke den ekstra tiden og pengene på å reise mye mer. Det er verdt mye for meg, så jeg tar gladelig den risikoen. Anonymkode: 8ec65...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #83 Skrevet 21. november 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: En god portefølje bør inneholde produkter med litt forskjellig risikoprofil mener nå jeg. Noe lavrisiko, noe middels og litt høyrisiko. Da har man spredt risikoen, samtidig som man potensielt kan få mye bedre avkasting enn med kun lav risiko. Jeg lånte nettopp opp 950k ekstra på huset siden renten er ekstremt lav nå og det er helt uproblematisk å betjene den ekstra kostnaden. Har altså råd til å tape pengene, i verste fall. Jeg investerte 2/3 i bransjespesifikke fond med historisk god avkastning (teknologi og grønn energi), og 1/3 i bitcoins. Skulle bitcoin-delen gå dukken trenger jeg bare 50% økning i fondene for å kompensere (det ene har gått 102% siste år og det andre 90%), skulle fondene gå dukken trenger jeg 200% på bitcoin for å kompensere (den har gått mer enn det siden i våres). Går begge bra kan jeg betale ut hele huslånet og gå ned til 80% stilling innen det har gått 5 år. Da vil jeg bruke den ekstra tiden og pengene på å reise mye mer. Det er verdt mye for meg, så jeg tar gladelig den risikoen. Anonymkode: 8ec65...d5b Du har et gangske optimistisk syn på normal avkastning her.. normal avkastning på fond over tid er 5% - så selv om vi har hatt en helt spesiell utvikling på børsene grunnet lav rente og krisepakker så er det ikke nødvendigvis slik fremtiden ser ut, for det er ikke en bærekraftig økonomisk utvikling at aksjer skal gå så mye opp i verdi - mange av det selskapene som litt i fond som har gått så mye er selskaper som vil gå konkurs, men for tiden går alle selskap opp uavhengig av inntjening - det vil til slutt normalisere seg. Hvordan krypto vil utvikle seg er litt på samme måte, det vil ikke være plass til en uendelig mengde ulike krypto, det må til slutt være en håndfull til hvert formål - som da blir svært mye verdt, mens de som taper kampen vil forsvinne - sky is the limit for de rette. Anonymkode: ac3cd...1b0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #84 Skrevet 21. november 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har et ganske optimistisk syn på normal avkastning her.. normal avkastning på fond over tid er 5% - så selv om vi har hatt en helt spesiell utvikling på børsene grunnet lav rente og krisepakker så er det ikke nødvendigvis slik fremtiden ser ut, for det er ikke en bærekraftig økonomisk utvikling at aksjer skal gå så mye opp i verdi - mange av det selskapene som litt i fond som har gått så mye er selskaper som vil gå konkurs, men for tiden går alle selskap opp uavhengig av inntjening - det vil til slutt normalisere seg. Hvordan krypto vil utvikle seg er litt på samme måte, det vil ikke være plass til en uendelig mengde ulike krypto, det må til slutt være en håndfull til hvert formål - som da blir svært mye verdt, mens de som taper kampen vil forsvinne - sky is the limit for de rette. Anonymkode: ac3cd...1b0 Det er rimelig mange fond som har gått over 20% årlig i snitt de siste 10 årene. Så kan man jo selvsagt diskutere om dette er den nye normalen eller en spesiell periode. Her er planen å selge ut tilsvarende inngangsverdien når ting har steget en del. Da er hele risikoen for tap av startkapitalen borte. Jeg satt for øvrig 193k i to fond tilbake i juni, disse to er verdt 225k nå. Det er 16,5% på 5 måneder. Godt fornøyd med det. Skulle jeg ende opp med bare 5% så er det absolutt ingen krise, siden renten på lånet av de 950k kun er 1,4%. Da har jeg 3,6% margin. Det er nesten 20% avkastning på 5 år, eller rundt 25.000 kroner per år etter skatt. Penger det og. Over 20 år er det 102% avkastning, over 33.000,- per år etter skatt. Regnestykket vil selvsagt endre seg om renten går opp. Anonymkode: 8ec65...d5b
OPIgirl Skrevet 21. november 2020 #85 Skrevet 21. november 2020 På 22.7.2020 den 12.18, AnonymBruker skrev: Fordi de aller fleste kvinnfolk er tekno-dumme... Anonymkode: 572cd...7eb Nei. Vi kvinner er bare litt mer fornuftige enn dere menn.
AllahBallah Skrevet 21. november 2020 #86 Skrevet 21. november 2020 Her er det som er så LOL med bitcoin og annen kryptovaluta: Du har de få - som på den ene siden er genuint opptatt av blokkjede-teknologi. Som ser på bitcoin som et på sikt «tryggere» alternativ til dagens valuta osv. Også har du de 99% andre, som ser på kryptovaluta som en mulig investering - noe som kommer til å øke i verdi, desto mer populært det er. Jeg stor-flirer av alle de menneskene, f.eks. her i tråden, der forsøker selge inn bitcoin som en god investering. Selvfølgelig gjør dere det - da dere ønsker at deres egne investeringer skal øke i verdi 😂 Dere minner så jævlig om de gutta som forsøkte verve folk til T5PC. Så da lurer jeg på følgende: hva ønsker dere at deres bitcoin-investeringer skal øke i verdi i forhold til? 😂 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #87 Skrevet 21. november 2020 33 minutter siden, AllahBallah skrev: Her er det som er så LOL med bitcoin og annen kryptovaluta: Du har de få - som på den ene siden er genuint opptatt av blokkjede-teknologi. Som ser på bitcoin som et på sikt «tryggere» alternativ til dagens valuta osv. Også har du de 99% andre, som ser på kryptovaluta som en mulig investering - noe som kommer til å øke i verdi, desto mer populært det er. Jeg stor-flirer av alle de menneskene, f.eks. her i tråden, der forsøker selge inn bitcoin som en god investering. Selvfølgelig gjør dere det - da dere ønsker at deres egne investeringer skal øke i verdi 😂 Dere minner så jævlig om de gutta som forsøkte verve folk til T5PC. Så da lurer jeg på følgende: hva ønsker dere at deres bitcoin-investeringer skal øke i verdi i forhold til? 😂 Kryptovaluta er en valuta som er lik over hele verden, dvs den kan benyttes av 7,8 milliarder personer. Det er jo ikke en pyramide, og ikke noen som skal verves - så hvordan kan du mene at noen med vett og forstand skulle tro man kan snakke opp verdien av kryptovaluta for noen titalls personer på kvinneguiden?🥴 Anonymkode: ac3cd...1b0
T-Rex Skrevet 21. november 2020 #88 Skrevet 21. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kryptovaluta er en valuta som er lik over hele verden, dvs den kan benyttes av 7,8 milliarder personer. Det er jo ikke en pyramide, og ikke noen som skal verves - så hvordan kan du mene at noen med vett og forstand skulle tro man kan snakke opp verdien av kryptovaluta for noen titalls personer på kvinneguiden?🥴 Anonymkode: ac3cd...1b0 Det er ikke en pyramide, men det er en variant av Ponzi-svindel. Riktignok en veldig elegant og avansert versjon, men likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2020 #89 Skrevet 21. november 2020 13 minutter siden, T-Rex skrev: Det er ikke en pyramide, men det er en variant av Ponzi-svindel. Riktignok en veldig elegant og avansert versjon, men likevel. Der er mange crypto ponzi ja, men ville ikke lagt Bitcoin, Ethereum o.l. som ponzi , - da måtte man sagt det samme om eksempelvis troen på Hydrogen som fremtidens fuel som mange selskap har tatt av på, uten at det pr nå et sikkert hydrogen vil bli en stor energibærer i fremtiden. Krypto er fortsatt i støpeskjeen og vil være det i 10-15 år til. Eller Gull som man lagrer i store hvelv rundt om i verden, kun som en verdi - som noen en gang fant ut skulle kunne brukes som betalingsmiddel - nå snakker man om det samme i andre metaller der selv Hydro planlegger å lagre aluminium med tro på høyere verdi i fremtiden. Å gjemme verdier digitalt på lik linje med gull - som har samme pris over hele verden er et ønske med krypto, men som betalingsmiddel er dette noe mange er svært skeptiske til, nettopp fordi krypto er så volatilt. Man kan ikke ha flere hundre prosent prisvariasjoner på en bil bare på noen måneder - så det er langt igjen før Krypto er noe annet en gambling for enhver som kjøper dette - men igjen tilsvarende basert på fremtidstro finn man mange eksempler på også på børsen. Anonymkode: ac3cd...1b0 1
Tonje_gp Skrevet 26. november 2020 #90 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (På 14.8.2020 den 18.41): Følelsen av at det er gambling er nok et reelt poeng ja. Man vet at når det trykkes så mye penger som det gjør nå så blir tilliten til vanlige penger svakere, og en kan se at prisen på gull og sølv har føket i været i år. Bitcoin, Ethereum og andre kryptovalutaer har fulgt etter gull og sølv i verdistigning. Så et stort spørsmål nå er jo selvsagt om Bitcoin kommer til å bli erstattet av noen annen kryptovaluta eller ikke. Hvis det skjer, så vil jo verdien av Bitcoin kunne synke. Anonymkode: a61b9...f63 Det er helt korrekt. Bitcoin er en måte å hedge mot inflasjonen som oppstår når sentralbankene trykker penger som fulle sjømenn. Jeg er for min egen del ikke solgt på at bitcoin har noen reell verdi, men jeg ser hvorfor mange velger å diversifisere ved hjelp av enheten.
Tonje_gp Skrevet 26. november 2020 #91 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (På 20.11.2020 den 11.50): Hvorfor jeg ikke investerer i Bitcoin ? Fordi jeg absolutt ikke har den minste ide om hvordan. 🤷♀️ Anonymkode: e4fa9...e39 Itavisen har en guide som jeg syntes forklarte det bra. Ser ut til at de nesten utelukkende lister opp norske forhandlere. Må være noe nytt nå, da jeg ikke har hørt om norske bitcoinbørser fra tidligere.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #92 Skrevet 16. desember 2020 Da var Bitcoin på ATH. Jeg håper denne tråden inspirerte noen til å gjøre sin egen research og sjekke opp denne vanvittige investeringsmuligheten. Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #93 Skrevet 16. desember 2020 On 7/22/2020 at 7:10 AM, AnonymBruker said: Jeg forbinder bitcoins med kriminalitet 🤷🏼♀️ Hvorfor skal mannen/kvinnen i gata ha kryptovaluta? Anonymkode: 5310d...0ea Jeg er langt fra kriminell og kastet meg på bitcoin når det var nytt. Så på det som noe spennende og kjøpte 10 bitcoin for en slikk og ingenting. Har vurdert å selge noen et par ganger, spesielt sist gang de nærmet seg $20.000 men klarte å ha is i magen. Sitter fortsatt på mine 10 BTC og vurderer nå å kvitte meg med dem, men en stemme inni meg sier at jeg bare burde la dem bli da jeg ikke trenger de pengene akkurat nå. Ja, de kan synke til $5.000 som de gjorde etter siste topp, men de kan også ende opp på mer enn de $20.000 de er verdt nå. Skattemessig betyr det lite om jeg realiserer gevinsten nå eller bare lar dem være. Anonymkode: 70554...ced
T-Rex Skrevet 16. desember 2020 #94 Skrevet 16. desember 2020 Det er det eldste trikset i boka: Forespeil noen en gevinst.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #95 Skrevet 16. desember 2020 2 minutter siden, T-Rex said: Det er det eldste trikset i boka: Forespeil noen en gevinst. Når man fikk kjøpe 1 btc for $0,08 så var jo ikke akkurat investeringen så stor at det tapet kunne man takle. Fortjeneste derimot, ja, det kunne komme. Sannelig gjorde den et saftig byks. Anonymkode: 70554...ced
T-Rex Skrevet 16. desember 2020 #96 Skrevet 16. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: Når man fikk kjøpe 1 btc for $0,08 så var jo ikke akkurat investeringen så stor at det tapet kunne man takle. Fortjeneste derimot, ja, det kunne komme. Sannelig gjorde den et saftig byks. Anonymkode: 70554...ced Interessant. Jeg vet hvorfor. Vet du?
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #97 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er langt fra kriminell og kastet meg på bitcoin når det var nytt. Så på det som noe spennende og kjøpte 10 bitcoin for en slikk og ingenting. Har vurdert å selge noen et par ganger, spesielt sist gang de nærmet seg $20.000 men klarte å ha is i magen. Sitter fortsatt på mine 10 BTC og vurderer nå å kvitte meg med dem, men en stemme inni meg sier at jeg bare burde la dem bli da jeg ikke trenger de pengene akkurat nå. Ja, de kan synke til $5.000 som de gjorde etter siste topp, men de kan også ende opp på mer enn de $20.000 de er verdt nå. Skattemessig betyr det lite om jeg realiserer gevinsten nå eller bare lar dem være. Anonymkode: 70554...ced Det var jo ikke akkurat bare å kjøpe bitcoin den gang med kredittkort slik man i dag kan gjøre på F.eks Coinbase.., på hvilke måte kjøpte du disse? De fleste som skaffet seg bitcoin i starten minet vel disse (veldig få som faktisk kjøpte) Anonymkode: ac3cd...1b0
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #98 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er langt fra kriminell og kastet meg på bitcoin når det var nytt. Så på det som noe spennende og kjøpte 10 bitcoin for en slikk og ingenting. Har vurdert å selge noen et par ganger, spesielt sist gang de nærmet seg $20.000 men klarte å ha is i magen. Sitter fortsatt på mine 10 BTC og vurderer nå å kvitte meg med dem, men en stemme inni meg sier at jeg bare burde la dem bli da jeg ikke trenger de pengene akkurat nå. Ja, de kan synke til $5.000 som de gjorde etter siste topp, men de kan også ende opp på mer enn de $20.000 de er verdt nå. Skattemessig betyr det lite om jeg realiserer gevinsten nå eller bare lar dem være. Anonymkode: 70554...ced Sitt på de videre. Jeg har bare 3 BTC, men de blir beholdt lenge. Kursmål: 1 mill. USD. Pr. stk. Anonymkode: 8ec65...d5b
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #99 Skrevet 17. desember 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Sitt på de videre. Jeg har bare 3 BTC, men de blir beholdt lenge. Kursmål: 1 mill. USD. Pr. stk. Anonymkode: 8ec65...d5b Nå økte de jo 20% på kort tid så dette går veien. Sikker på at de synker i verdi om ikke så lenge men så går det nok den rette veien etter en stund. Nå er den jo oppe i $22.495, en fortjeneste på meg på $22.494,92 pr BTC. Anonymkode: 70554...ced
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #100 Skrevet 17. desember 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: Det var jo ikke akkurat bare å kjøpe bitcoin den gang med kredittkort slik man i dag kan gjøre på F.eks Coinbase.., på hvilke måte kjøpte du disse? De fleste som skaffet seg bitcoin i starten minet vel disse (veldig få som faktisk kjøpte) Anonymkode: ac3cd...1b0 Kjøpte direkte fra en forretningsforbindelse i USA som hadde en god del liggende. Han snakket varmt om dette og sa at det var fremtiden, vi bare lo av han men bestemte oss for å bli med på galskapen. Han er den dag i dag mangemillionær og et kjent navn i Silicon Valley. Anonymkode: 70554...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå