AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #61 Skrevet 7. august 2020 26 minutter siden, T-Rex skrev: Det brast for guttegjengen grei i Hurtigruten. Ser hva du mener, men må da legge til at både CCO og CMO i Hurtigruten er kvinner. Anonymkode: ac3cd...1b0
T-Rex Skrevet 7. august 2020 #62 Skrevet 7. august 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Ser hva du mener, men må da legge til at både CCO og CMO i Hurtigruten er kvinner. Anonymkode: ac3cd...1b0 Kvinner som vil opp og fram, kan være verstinger, akkurat som menn.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #63 Skrevet 12. august 2020 På 29.7.2020 den 4.33, Gjest Poppelopp skrev: Problemet med bitcoin er at det ikke er skalerbar. Det har heller ingen nytte når det kommer til microtransactions, en 50lapp i fee er mye om en skal bruke krypto til å betale for en kopp kaffe f.eks. Eneste nytten bitcoin har er som "digitalt gull"- https://zycrypto.com/coinbases-bitcoin-batching-has-saved-75-in-fees-and-reduced-daily-transactions-by-95/ Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #64 Skrevet 13. august 2020 Hvorfor er det hovedsakelig unge menn som investerer bitcoin* blir heller korrekt. Bitcoin sin verdi over tid er nesten umulig å forutse så innskudd av verdi vil være i stor grad ren gambling, ren gambling er ingen god investering. Virker som de aller fleste som investerer i Bitcoin gjør det enten fordi de synes teknologien er kult og/eller de håper på en ny krypto bølge som vi hadde i slutten av 2017. Anonymkode: 78e9b...903
AnonymBruker Skrevet 14. august 2020 #65 Skrevet 14. august 2020 Følelsen av at det er gambling er nok et reelt poeng ja. Man vet at når det trykkes så mye penger som det gjør nå så blir tilliten til vanlige penger svakere, og en kan se at prisen på gull og sølv har føket i været i år. Bitcoin, Ethereum og andre kryptovalutaer har fulgt etter gull og sølv i verdistigning. Så et stort spørsmål nå er jo selvsagt om Bitcoin kommer til å bli erstattet av noen annen kryptovaluta eller ikke. Hvis det skjer, så vil jo verdien av Bitcoin kunne synke. Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 17. september 2020 #66 Skrevet 17. september 2020 Styret i det børsnoterte amerikanske konsulentselskapet Microstrategy, bestemte seg i august for å flytte halvparten av kontantreservene på 500 millioner dollar til kryptovalutaen bitcoin. Forklaringen var at styret ikke så på tradisjonelle bankinnskudd som en trygg investering. https://www.dn.no/utenriks/bitcoin/microstrategy/michael-saylor/borsnotert-selskap-stoler-ikke-pa-dollar-kjoper-hva-de-kan-av-bitcoin/2-1-876715 Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #67 Skrevet 22. oktober 2020 https://www.palrestad.no/post/en-amatør-beveger-seg-inn-i-kryptovalutaens-verden-btc-eth-ltc-xrp-dai-etc Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #68 Skrevet 22. oktober 2020 På 22.7.2020 den 7.58, Knirke skrev: Menn liker risikoinvesteringer, kvinner kjøper bolig. Kvinner kjøper et hjem som går i minus hver måned, menn investerer i utleiebolig 🙂 Anonymkode: 1afe0...497
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #69 Skrevet 23. oktober 2020 Vet flere mannfolk som har tapt store summer på bitcoin. Så derfor tør ikke jeg (kvinne). Mannen min tør heller ikke. Anonymkode: 2feb4...349
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2020 #70 Skrevet 31. oktober 2020 På 29.7.2020 den 20.27, Bolthorn skrev: 33% er jo ganske bra det, eller forventet du at de 100 lappene skulle vokse til flere titusener over natten? Naturligvis ikke. Jeg er helt enig i at 33% er/var bra. Poenget mitt da jeg skrev det innlegget var at verdien hadde fluktuert mye i de ca 3 årene etter jeg kjøpte og jeg har i lange perioder ligget med verdi omtrent på kjøpesummen og også under den i lange perioder så skal man ha reell gevinst må man følge med i timen hvis man har tenkt å selge seg ut og realisere i kroner. Der ligger nok et av svarene på hvorfor ingen "sparer" i krypto. Noen synes det virker skummelt og tør ikke gi seg i kast med det. Andre ser at det er så volatilt at de betrakter risken som for høy. Selv må jeg innrømme at jeg nå joiner gjengen av "dumme" siden jeg tilfeldigvis sjekket walleten min for noen uker siden og så at mitt opprinnelige beløp hadde vokst enda en del prosenter til tross for svingninger. Dermed har de opprinnelige hundrelappene fått selskap av et par til - i stedet for å sende dem til Norsk Tipping . Jeg satser på ingen måte mer enn jeg tåler tape og det er for kort tid igjen til pensjonsalderen til at jeg skal gå inn i risikofylt spekulering med noen store summer, men ser at bitcoin har steget jevnt og trutt, om enn med mange midlertidige tilbakeslag, siden jeg kjøpte mine "coins" i 2017 så et par hundrelapper til kan jeg sagtens ta sjansen på. Tross alt har fenomenet kryptovaluta overlevd i 10 år nå og fremdeles ikke dødd ut, så kanskje dt får et økt bruksområde etterhvert selv om jeg ikke ser det i dag. Anonymkode: eb3ce...667
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #71 Skrevet 18. november 2020 Bitcoin er nå opp fra 87.000 kroner til 160.000 fra tråden ble startet. Håper noen benyttet sjansen til å lese seg opp ihvertfall. https://www.nettavisen.no/okonomi/kryptovaluta-eksploderte---og-det-kan-bare-vaere-starten/3424048806.html https://itavisen.no/2020/10/23/na-kaster-paypal-seg-inn-i-bitcoin-markedet-bryr-til-over-340-millioner-brukere/ https://snl.no/Bitcoin Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #72 Skrevet 20. november 2020 Bitcoin er ikke noe fremskritt. Heller tvert imot. Verden prøver å omstille seg til renere energi med vindkraft, solkraft osv, mens bitcoin-utvinnerne ødelegger dette med et sinnssykt forbruk i utvinningen. Noen påstod at strømforbruket nå er på størrelse med mellomstore land. Tror jeg så Sveits nevnt. Et forbruk som bare øker år for år. Hvis kryptovaluta er så smart som noen påstår så burde de iallfall klare å finne på en utvinningsmetode som er smartere enn bare å bytte strøm mot penger. https://www.businessinsider.com/bitcoin-climate-carbon-emissions-rising-2018-10?r=US&IR=T Anonymkode: 00c88...6f1
Gjest Lille Potet Skrevet 20. november 2020 #73 Skrevet 20. november 2020 Menn har mer testosteron, som gjør de mer risikovillige. Å investere i Bitcoin er å ta risiko. Det kunne ikke ramle meg inn i fylla en gang å gamble med pengene mine på den måten, så jeg er typisk kvinne og setter pengene i globale indeksfond.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #74 Skrevet 20. november 2020 1 hour ago, Lille Potet said: er typisk kvinne og setter pengene i globale indeksfond Det er jo typisk menn å gjøre det, menn investerer i langt større grad i både fond og aksjer Anonymkode: f5adb...150
Gjest Lille Potet Skrevet 20. november 2020 #75 Skrevet 20. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo typisk menn å gjøre det, menn investerer i langt større grad i både fond og aksjer Anonymkode: f5adb...150 Det er sant. Men kvinner kommer etter. Det har vel sammenheng med at DNB har kjørt flere målretta kampanjer den siste tiden.
Østkantgutt1913 Skrevet 20. november 2020 #76 Skrevet 20. november 2020 Holder meg LANGT unna kryptovaluta
T-Rex Skrevet 20. november 2020 #77 Skrevet 20. november 2020 4 hours ago, lsklars said: Holder meg LANGT unna kryptovaluta Det er nok lurt, så lenge du ikke er av typen som kan vurdere bølgetopper og - daler.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #78 Skrevet 20. november 2020 Hvorfor jeg ikke investerer i Bitcoin ? Fordi jeg absolutt ikke har den minste ide om hvordan. 🤷♀️ Anonymkode: e4fa9...e39
T-Rex Skrevet 20. november 2020 #79 Skrevet 20. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor jeg ikke investerer i Bitcoin ? Fordi jeg absolutt ikke har den minste ide om hvordan. 🤷♀️ Anonymkode: e4fa9...e39 De som "investerer" har ikke den minste peiling på hvordan de skal "realisere" heller. Så ikke bekymre deg.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #80 Skrevet 20. november 2020 Jeg har noen andeler av Bitcoin, Ethereum og Litecoin, kjøpt i i 2017. Kjøpe for kr 4000, er nå verdt 10 500. Dette var aldri tenkt på som en spareform for meg, jeg har indeksfond og aksjer jeg sparer i. Kryptovaluta kjøpet mitt var kun "for fun" for å se hvordan dette virket, og bare se hvilken utvikling det ville bli. Det var penger jeg fint hadde råd til å miste for å si det slik. Logger meg inn en gang eller to i året bare for å se hva som skjer med de 4000 jeg la i dette. Hilsen kvinne på 50 som har jobbet med IT i hele mitt arbeidsliv Anonymkode: 0c3f6...c0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå