Gå til innhold

Hvorfor er det nesten bare menn som kjøper Bitcoin?

Anbefalte innlegg

Gjest Poppelopp
Skrevet
47 minutter siden, Bolthorn skrev:

Du høres ut som en person som har lest litt på reddit, nettsiden til iota og kanskje sett en youtube video og tar alt helt ukritisk. Nettopp derfor? Det du skriver hvor du quoter min kommentar og svarer gir ingen mening. 

Bruker ikke reddit. 

iotas teknologi er overlegent enhver blockchain teknologi når det kommer til bruksområdet. Det har et uendelig potensialet. 

og ja, jeg har et par tusen kr i både iota og bitcoin. 

AnonymBruker
Skrevet

Flere men i IT, flere menn med mannlige kompiser som anbefaler andre kompiser. Jeg hørte om krypto fra en mannlig venn. 

Anonymkode: da8f9...768

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Poppelopp said:

Bruker ikke reddit. 

iotas teknologi er overlegent enhver blockchain teknologi når det kommer til bruksområdet. Det har et uendelig potensialet. 

Nahmii er bedre

Skrevet
1 hour ago, Poppelopp said:

Bruker ikke reddit. 

Ok, du får bare tro det da. Har verken behov, tålmodighet eller fargeblyanter nok til og gidde forsøket på å overbevise deg. 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 16.09, semperflorens skrev:

Menn er trendnisser som ukritisk kaster seg på slike hyper.

Kvinner forholder seg mer avventende til slikt.

Det er derfor menn ofte er mer suksessrike også. De tør å ta sjanser, og det kan briste eller bære. Kvinner trives mer i komfortsonen.

Anonymkode: 8cca8...3b5

• Liker 1
Gjest Poppelopp
Skrevet
4 minutter siden, Bolthorn skrev:

Ok, du får bare tro det da. Har verken behov, tålmodighet eller fargeblyanter nok til og gidde forsøket på å overbevise deg. 

Jepp, jeg, samt flere store bedrifter som samarbeider med iota har tro på teknologien. 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 1.35, AnonymBruker skrev:

Overraskende at det ikke skrives noe om denne måten å spare på kvinneguiden i det hele tatt, er det en mannegreie?

Anonymkode: a61b9...f63

Kvinneguiden har heller ikke et skikkelig underforum for sport (selv om man kan skrive om sport blant alle trådene på treningsforumet om man vil), så det er opplagt fremdeles en kvinnelig profil.

Anonymkode: 5315a...571

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er derfor menn ofte er mer suksessrike også. De tør å ta sjanser, og det kan briste eller bære. Kvinner trives mer i komfortsonen.

Men kvoteres inn i styrer, det skal de.

Anonymkode: 5315a...571

• Liker 2
Skrevet

Menn har høyere risikovilje?

Crypto har langt flere bruksområder en ren valuta, den kan erstatte alle finansielle instrumenter desentralisert på en global skala. Potensialet er ekstremt stort på det området. Mange sentraliserte aktører ønsker kontroll så Ikke sats mer en du tåler med andre ord

AnonymBruker
Skrevet

Menn er dummere? Eller mer lettlurte? :klo:

Jeg er kvinne selv og har kjøpt bitcoin for 2-3 hundrelapper rett og slett for jeg ville se hvordan det fungerte. Min erfaring er som følger: 

• kjøpeprosessen var ganske klønete, måtte finne en passende side, finne en passende selger, lage meg en bruker, opprette wallet og så handle
  • bitcoinene jeg fikk er ca. ubrukelige så skal jeg ha noen nytte av dem noen gang må jeg reversere den ganske så omstendelige prosessen (husker ikke lenger hvor jeg kjøpte så må vel lage en ny bruker på en ny side osv...) 
  • bitcoin er pr. i dag temmelig ubrukelige. Så langt har jeg sett noen få steder på nett der man faktisk kan handle for dem. 
  • den fantastiske verdiøkningen lar vente på seg. Akkurat nå (jeg måtte inn i wallet'en og sjekke før jeg skrev dette innlegget) så har mine ca 300 kr vokst til den nette sum av 400-ish så akkurat nå har jeg faktisk en gevinst på 33% om jeg hadde orket styre med å selge, men jeg har også sett at jeg har vært ganske mange prosent i minus i forhold til kjøpssummen. 

Jeg skjønner godt at de færreste gidder styre med det. 

Anonymkode: eb3ce...667

Skrevet (endret)
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne selv og har kjøpt bitcoin for 2-3 hundrelapper rett og slett for jeg ville se hvordan det fungerte. Min erfaring er som følger: 

• kjøpeprosessen var ganske klønete, måtte finne en passende side, finne en passende selger, lage meg en bruker, opprette wallet og så handle
  • bitcoinene jeg fikk er ca. ubrukelige så skal jeg ha noen nytte av dem noen gang må jeg reversere den ganske så omstendelige prosessen (husker ikke lenger hvor jeg kjøpte så må vel lage en ny bruker på en ny side osv...) 
  • bitcoin er pr. i dag temmelig ubrukelige. Så langt har jeg sett noen få steder på nett der man faktisk kan handle for dem. 
  • den fantastiske verdiøkningen lar vente på seg. Akkurat nå (jeg måtte inn i wallet'en og sjekke før jeg skrev dette innlegget) så har mine ca 300 kr vokst til den nette sum av 400-ish så akkurat nå har jeg faktisk en gevinst på 33% om jeg hadde orket styre med å selge, men jeg har også sett at jeg har vært ganske mange prosent i minus i forhold til kjøpssummen. 

Hadde det vært utviklet med et ferdig produkt så hadde du ikke tjent en krone. Det er som å kjøpe apple å tesla i dag.

Endret av Kingkong
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

33% er jo ganske bra det, eller forventet du at de 100 lappene skulle vokse til flere titusener over natten? 

Mange profesjonelle tradere er godt fornøyd med 33% avkastning på investeringer. Se på den lyse siden, hadde dem stått på konto hadde dem vel vært oppbrukt. Og ha det i en sparekonto, ja da skal du se lenge etter noen avkastning. 

Er volatilt ja, så man må prøve å finne riktig entry og komme seg ut når man er fornøyd. Rinse and repeat. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Poppelopp skrev:

Bruker ikke reddit. 

Nåja, det har vel blitt bevist at Iota vil dø ut.. er få krypto som har hatt en så dramatisk nedtur. At noe er norsk betyr ikke at det er overlegent.

765BF666-9E80-4679-B100-49999FC66F59.jpeg

Anonymkode: ac3cd...1b0

Gjest Poppelopp
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nåja, det har vel blitt bevist at Iota vil dø ut.. er få krypto som har hatt en så dramatisk nedtur. At noe er norsk betyr ikke at det er overlegent.

765BF666-9E80-4679-B100-49999FC66F59.jpeg

Hvis iota vil dø ut. Hvorfor fortsetter da store bedrifter å samarbeider med dem? Bosch, fujitsu, vw, jaguar, dnb, osv osv? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Poppelopp skrev:

Hvis iota vil dø ut. Hvorfor fortsetter da store bedrifter å samarbeider med dem? Bosch, fujitsu, vw, jaguar, dnb, osv osv? 

Teknologien treng ikke dø ut, men valutaen du kan kjøpe. Om du kjøper IOTA for å være med på en opptur grunnet samarbeid rundt teknologien/algoritmen så har det ikke en direkte sammenheng.

Annonse
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Flere men i IT, flere menn med mannlige kompiser som anbefaler andre kompiser. Jeg hørte om krypto fra en mannlig venn. 

For det har jo ikke stått noe om dette i mediene. 🙄

Gjest Niek79
Skrevet
On 7/22/2020 at 1:35 AM, AnonymBruker said:

Overraskende at det ikke skrives noe om denne måten å spare på kvinneguiden i det hele tatt, er det en mannegreie?

Menn har jevnt over større risikovilje.

Dette henger nok sammen med at oppsiden i kjønnsmarkedet er større for menn som viser at de tjener penger enn det er for kvinner.

Kvinner har egentlig ikke noe evolusjonært insentiv for å ta risiko, de finner seg make bare ved å se søte ut uansett.

Gjest Poppelopp
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teknologien treng ikke dø ut, men valutaen du kan kjøpe. Om du kjøper IOTA for å være med på en opptur grunnet samarbeid rundt teknologien/algoritmen så har det ikke en direkte sammenheng.

Valutaen kommer til å bli brukt av maskiner. Tror ikke den dør ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Men kanskje er dette noe av grunnen til at folk blir så avskrekket av krypto.

Når noen spør om mainstream kryptovaluta som Bitcoin og Ethereum så kommer det bare folk og spammer ned med irrelevante altcoins istedet.

https://www.dn.no/marked/vijay-ayyar/bitcoin/kryptovaluta/bitcoin-stiger-til-hoyeste-niva-siden-i-juni-hadde-jeg-hatt-kroner-a-kjope-for-hadde-jeg-kjopt-mer/2-1-848100

Skrevet
On 7/29/2020 at 7:24 PM, AnonymBruker said:

Det brast for guttegjengen grei i Hurtigruten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...