Gjest theTitanic Skrevet 28. juli 2020 #21 Skrevet 28. juli 2020 Bitcoin var en bra investering og noen tjente gode penger. Jeg tror ikke bitcoin skyter fart en gang til, heller det motsatte. Men jeg er ikke noe orakel, det er kun magefølelsen.
T-Rex Skrevet 28. juli 2020 #22 Skrevet 28. juli 2020 Fordi kvinner flest ikke er interessert i å "investere" i en Ponzi-svindel. Det er et korthus som kan klappe sammen når som helst. 1
Bolthorn Skrevet 28. juli 2020 #23 Skrevet 28. juli 2020 5 minutter siden, T-Rex said: Fordi kvinner flest ikke er interessert i å "investere" i en Ponzi-svindel. Det er et korthus som kan klappe sammen når som helst. Her tror jeg du blander med noe annet eller kommenterer bare for å kommentere. Om du vet hva begrepet du bruker her betyr krever det ikke mye lesing før du får det motsatte bevist. Du kan til og med verifisere alt selv noe som er en av de beste "featurene" til Bitcoin. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #24 Skrevet 28. juli 2020 Er kvinne og kan bare snakke for meg selv men for meg føles det som et ponzi scheme å skulle ta mine penger og sette de inn et sted hvor de ikke har annen mening enn lange, sammensatte koder og tall. Hva skal jeg bruke bitcoin/annen kryptovaluta på? Får ikke betalt regninger med det eller snop på butikken, så hva er poenget? Å "holde ut" i tilfelle det dobler seg? Så jeg skal ha en ting til å ligge og bekymre meg over. I tillegg går jeg aldri inn i noe med høy pengesats. Kunne aldri tenkt å kjøpe kryptovaluta for flere tusen. De tusenlappene har jeg behov for nå. Ikke om femten år når det kanskje peaker. Hvis jeg kunne kjøpt valuta for kanskje et par hundre kroner, og fått noe avkastning om mange år, ja da kunne jeg prøvd for gøy skyld. Jeg syns også generelt hele kryptovalutakonseptet er en styggedom da det også medbrakte bitmining. Har dere sett prisene på PC deler? Av og til har prisen for for eks RAM brikker doblet seg noen måneder, og de liggger generelt på en høy pris. Jeg blir sur av å tenke på at andre skor seg på folks PC utstyr ved bitmining. Det er som å bli rik på å plukke bildeler av andres biler. Sånn moralsk sammenlignet i det minste. Anonymkode: ff415...ce0
Bolthorn Skrevet 28. juli 2020 #25 Skrevet 28. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er kvinne og kan bare snakke for meg selv men for meg føles det som et ponzi scheme å skulle ta mine penger og sette de inn et sted hvor de ikke har annen mening enn lange, sammensatte koder og tall. Hva skal jeg bruke bitcoin/annen kryptovaluta på? Får ikke betalt regninger med det eller snop på butikken, så hva er poenget? Å "holde ut" i tilfelle det dobler seg? Så jeg skal ha en ting til å ligge og bekymre meg over. I tillegg går jeg aldri inn i noe med høy pengesats. Kunne aldri tenkt å kjøpe kryptovaluta for flere tusen. De tusenlappene har jeg behov for nå. Ikke om femten år når det kanskje peaker. Hvis jeg kunne kjøpt valuta for kanskje et par hundre kroner, og fått noe avkastning om mange år, ja da kunne jeg prøvd for gøy skyld. Jeg syns også generelt hele kryptovalutakonseptet er en styggedom da det også medbrakte bitmining. Har dere sett prisene på PC deler? Av og til har prisen for for eks RAM brikker doblet seg noen måneder, og de liggger generelt på en høy pris. Jeg blir sur av å tenke på at andre skor seg på folks PC utstyr ved bitmining. Det er som å bli rik på å plukke bildeler av andres biler. Sånn moralsk sammenlignet i det minste. Anonymkode: ff415...ce0 Man kan bruke det som en sparekonto eller en hedge som folk som handler gull/sølv gjør. Det meste i denne elektroniske verden er bare sammensatte koder og tall. Bitcoin er jo ganske så likvid, så jo du får handlet snop og betalt regninger. Trenger ikke vente på en dobling, avkastningen har vært høyere i år enn på det meste annet. Man trenger heller ikke gå inn med noen høy sum, personlig så sparer jeg litt i på BSU og resten går til Bitcoin. Kan være alt fra noen hundrelapper til noen tusenlapper pr måned. Såkalt "dollar cost average". RAM har ingenting ved utvinningen av kryptovaluta generelt å gjøre da denne prosessen ikke krever mye ram. Var en stund tilbake hvor skjermkort ikke var mulig å få tak i nesten, men den tiden er over. Så "mining" har pr nå ingenting å si for hva en data komponent koster. 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #26 Skrevet 28. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er kvinne og kan bare snakke for meg selv men for meg føles det som et ponzi scheme å skulle ta mine penger og sette de inn et sted hvor de ikke har annen mening enn lange, sammensatte koder og tall. Hva skal jeg bruke bitcoin/annen kryptovaluta på? Får ikke betalt regninger med det eller snop på butikken, så hva er poenget? Å "holde ut" i tilfelle det dobler seg? Så jeg skal ha en ting til å ligge og bekymre meg over. I tillegg går jeg aldri inn i noe med høy pengesats. Kunne aldri tenkt å kjøpe kryptovaluta for flere tusen. De tusenlappene har jeg behov for nå. Ikke om femten år når det kanskje peaker. Hvis jeg kunne kjøpt valuta for kanskje et par hundre kroner, og fått noe avkastning om mange år, ja da kunne jeg prøvd for gøy skyld. Jeg syns også generelt hele kryptovalutakonseptet er en styggedom da det også medbrakte bitmining. Har dere sett prisene på PC deler? Av og til har prisen for for eks RAM brikker doblet seg noen måneder, og de liggger generelt på en høy pris. Jeg blir sur av å tenke på at andre skor seg på folks PC utstyr ved bitmining. Det er som å bli rik på å plukke bildeler av andres biler. Sånn moralsk sammenlignet i det minste. Anonymkode: ff415...ce0 Merk at meningen med tråden ikke er at hausse opp en stemning og at folk skal satse penger de ikke har råd til å tape! Men Bitcoin har nå over flere år vist at folk tilskriver den en verdi, og i motsetning til våre FIAT penger så kan ikke noen sentralbank bare trykke opp store mengder flere av dem slik at verdiene blir utvannet over tid. Bitcoin er beviselig ikke et ponzi scheme. Hvis jeg sender deg 100 kroner i bitcoin, så tilflyter det ikke noen penger til noen andre, bortsett fra en forutsigbar liten avgift til de som kjørte maskinvaren som sikret denne transaksjonen. Hvis du ønsker at denne avgiften skal være så liten som mulig, så velger du bare at transaksjonen kan ta litt lenger tid, det vil uansett være mye raskere og billigere enn en bankoverføring. Hvis en leser i avisen så så ser en at veldig mange velger å kjøpe gull for å beskytte sine verdier. Bitcoin har veldig mange av de samme egenskapene. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/4q5r8q/usikkerheten-skaper-gullrush-det-eneste-som-foeles-trygt Anonymkode: a61b9...f63 2
Gjest Poppelopp Skrevet 28. juli 2020 #27 Skrevet 28. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ønsker at denne avgiften skal være så liten som mulig, så velger du bare at transaksjonen kan ta litt lenger tid, det vil uansett være mye raskere og billigere enn en bankoverføring. Billig? Raskeste alternative nå har en fee på ca 50kr. Confirmation time på 2 timer, ikke særlig raskt.
Bolthorn Skrevet 28. juli 2020 #28 Skrevet 28. juli 2020 6 hours ago, Poppelopp said: Billig? Raskeste alternative nå har en fee på ca 50kr. Confirmation time på 2 timer, ikke særlig raskt. Billig ble ikke skrevet. Liten, som er noe annet. Det er selvfølgelig billig om du skal overføre flere tusen eller hundretusener på tvers av landegrenser. Da er jo en 50 lapp en dråpe i havet sammenlignet med andre løsninger. En blokk confirmation tar heller ikke to timer så jeg tror du surrer her. Hver blokk kommer ca hvert 10'nde minutt.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #29 Skrevet 28. juli 2020 Nå er vi så heldige at vi lever i trygge Norge hvor vår valuta og banker er backet opp av tusenvis av milliarder i kroner som står diversifisert og trygge i oljefondet. Men virkeligheten i mange land er at valuta og banker er pill råtne, og de kan ikke enkelt få tak i amerikanske dollar. Bitcoin er derimot tilgjengelig for deg å bruke om du bor i Libanon, Tyrkia eller venezuela. Hvor mye bedre hadde det vært for mennesker der å ha sparepengene sine i Bitcoin heller? I 2020 og 2021 kommer vi til å se at dette blir noe som flere og flere får kunnskap om, kanskje vi til og med kommer til å få nasjoner som tar i bruk Bitcoin i sin finanstruktur? Anonymkode: a61b9...f63
Gjest Poppelopp Skrevet 29. juli 2020 #30 Skrevet 29. juli 2020 7 timer siden, Bolthorn skrev: Billig ble ikke skrevet. Liten, som er noe annet. Det er selvfølgelig billig om du skal overføre flere tusen eller hundretusener på tvers av landegrenser. Da er jo en 50 lapp en dråpe i havet sammenlignet med andre løsninger. En blokk confirmation tar heller ikke to timer så jeg tror du surrer her. Hver blokk kommer ca hvert 10'nde minutt. Problemet med bitcoin er at det ikke er skalerbar. Det har heller ingen nytte når det kommer til microtransactions, en 50lapp i fee er mye om en skal bruke krypto til å betale for en kopp kaffe f.eks. Eneste nytten bitcoin har er som "digitalt gull"-
Bolthorn Skrevet 29. juli 2020 #31 Skrevet 29. juli 2020 3 hours ago, Poppelopp said: Problemet med bitcoin er at det ikke er skalerbar. Det har heller ingen nytte når det kommer til microtransactions, en 50lapp i fee er mye om en skal bruke krypto til å betale for en kopp kaffe f.eks. Eneste nytten bitcoin har er som "digitalt gull"- Ser du påstår det men det gjør det ikke sant. Er mye i pipelinen som vil hjelpe med skaleringen. Så at den ikke kan skalere er direkte feil. Kaffen kan fint betales med lightning network. Blir bare enklere å bruke og feen er så å si ikke eksisterende. Snakk om en fraksjon av en øre. Nei, den har som forklart over flere bruksområder. Ting tar tid, bitcoin er 12 år gammelt og det er mye penger i flyt så ting kan ikke skje over natten på et desentralisert nettverk. Krever mye planlegging og aksept fra andre brukere.
T-Rex Skrevet 29. juli 2020 #32 Skrevet 29. juli 2020 (endret) 17 hours ago, AnonymBruker said: Merk at meningen med tråden ikke er at hausse opp en stemning og at folk skal satse penger de ikke har råd til å tape! Men Bitcoin har nå over flere år vist at folk tilskriver den en verdi, og i motsetning til våre FIAT penger så kan ikke noen sentralbank bare trykke opp store mengder flere av dem slik at verdiene blir utvannet over tid. Bitcoin er beviselig ikke et ponzi scheme. Hvis jeg sender deg 100 kroner i bitcoin, så tilflyter det ikke noen penger til noen andre, bortsett fra en forutsigbar liten avgift til de som kjørte maskinvaren som sikret denne transaksjonen. Hvis du ønsker at denne avgiften skal være så liten som mulig, så velger du bare at transaksjonen kan ta litt lenger tid, det vil uansett være mye raskere og billigere enn en bankoverføring. Hvis en leser i avisen så så ser en at veldig mange velger å kjøpe gull for å beskytte sine verdier. Bitcoin har veldig mange av de samme egenskapene. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/4q5r8q/usikkerheten-skaper-gullrush-det-eneste-som-foeles-trygt Anonymkode: a61b9...f63 Du har ikke forstått konseptet Ponzi-svindel. Bitcoin er en veldig fiffig variant, det må sies, men svindel er det. Vedkommende som fant det på, har tjent (eller svindlet seg til) milliarder. Noe av det interessante er at det kanskje ikke rammes av lovverket. Endret 29. juli 2020 av T-Rex 1
Mt3 Skrevet 29. juli 2020 #33 Skrevet 29. juli 2020 Forskjellen kan jo ganske enkelt ligge i det #21 nevner: Invisterer ikke mer enn jeg kan tåle å tape. Samt at vi kvinner gjerne legger mer penger i shopping, hjem og familie prosentvis i forhold til inntekt. Mens menn bruker penger på hus, bil for så å bruke overskuddet til aksjer, kryptovaluta..
Gjest Poppelopp Skrevet 29. juli 2020 #34 Skrevet 29. juli 2020 26 minutter siden, Bolthorn skrev: Ser du påstår det men det gjør det ikke sant. Er mye i pipelinen som vil hjelpe med skaleringen. Så at den ikke kan skalere er direkte feil. Kaffen kan fint betales med lightning network. Blir bare enklere å bruke og feen er så å si ikke eksisterende. Snakk om en fraksjon av en øre. Nei, den har som forklart over flere bruksområder. Ting tar tid, bitcoin er 12 år gammelt og det er mye penger i flyt så ting kan ikke skje over natten på et desentralisert nettverk. Krever mye planlegging og aksept fra andre brukere. Der er fakta. Bitcoin har en bottleneck, den vil aldri magisk forsvinne. Jo flere som bruker bitcoin jo tregere blir det. Når det kommer til real bruk så har jeg større tro på IOTA som er skalerbart og kvanteresistent, noe bitcoin ikke er.
Bolthorn Skrevet 29. juli 2020 #35 Skrevet 29. juli 2020 1 hour ago, Poppelopp said: Der er fakta. Bitcoin har en bottleneck, den vil aldri magisk forsvinne. Jo flere som bruker bitcoin jo tregere blir det. Når det kommer til real bruk så har jeg større tro på IOTA som er skalerbart og kvanteresistent, noe bitcoin ikke er. Det er det virkelig ikke. Software kan oppdateres så ser virkelig ikke argumentet/påstanden din. Iota er en helt annen teknologi. DAG/Tangle. Når det kommer til realt bruk så er vel det fortsatt ikke-eksisterende? Og kvanteresistanse pr nå er jo teoretisk bullshit, og at bitcoin pr nå ikke er det burde ikke være noens største bekymring om dagens kryptografi blir utdatert.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #36 Skrevet 29. juli 2020 Det er er jo et ekstremt volatilt marked, hvor verdi av forskjellige krypto øker og synker på korte intervaller - pr det et artig marked å være i. Pr nå er vi inne i en ny boom hvor verdien har mer en doblet seg siden mars, dvs enda sterkere en aksjemarkedet. Vi kan med andre ord se en halvering eller dobling som neste steg - Altså ekstrem risko. Det er også dette som et krypto sitt største problem i dag, en valuta må være forutsigbar og ha små variasjoner i verdi, og man kan ikke forholde seg til hundrevis av ulike valutaer om man skal benytte dette som betalingsmiddel. Man snakker fortsatt om verdier relatert til fysiske valutaer som jo er en slags falitt om dette skal være en løsrevet valuta. Hva skal egentlig være referansen? Om en bil koster 100 000kr, så ville bilen kunne bli kjøpt med 1 Bitcoin i dag, men i mars måtte man betalt over 2,6 bitcoin (!). Tenk om kronen hadde slike svekkelser eller styrkinger over bare noen måneder. Krypto er og blir en form for gambling i uoverskuelig fremtid inntil man sitter igjen med noen få som blir den reelle kryptovalutaen som stabiliserer seg i verdi og kan brukes som betalingsmiddel. Alle andre krypto vil da høyst trolig bli verdiløse og forsvinne, og bitcoin er ikke akkurat den som ligg best an mht teknologi og transaskjonskosnad for å bli den valgte valuta. Så gjerne kjøp krypto, man kan hvis man er aktiv tjene gode penger her, men se på det mer som gambling en faktisk investering. Kjøper og selger selv krypto, og har gjort det i flere år, så ikke misforstå - men jeg anser dette som sagt som gambling- langsiktig investering gjør jeg ikke i krypto da den som sagt av natur er volatil inntil den stabilisere seg eller blir verdiløs. Anonymkode: ac3cd...1b0
Gjest Poppelopp Skrevet 29. juli 2020 #37 Skrevet 29. juli 2020 3 timer siden, Bolthorn skrev: Det er det virkelig ikke. Software kan oppdateres så ser virkelig ikke argumentet/påstanden din. Iota er en helt annen teknologi. DAG/Tangle. Når det kommer til realt bruk så er vel det fortsatt ikke-eksisterende? Og kvanteresistanse pr nå er jo teoretisk bullshit, og at bitcoin pr nå ikke er det burde ikke være noens største bekymring om dagens kryptografi blir utdatert. Er jo nettopp derfor iota har større bruksområde enn bitcoin. Det er skalerbar, og helt uten fees. bitcoin kommer aldri til å være noe annet enn ‘digitalt gull’.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2020 #38 Skrevet 29. juli 2020 Men bruken av IOTA er vel bortimot utradert nå? Hva er sjansen for at den får noen større utbredelse enn f.eks Ethereum? Og hashrate på Bitcoin er på ATH. Anonymkode: a61b9...f63
Bolthorn Skrevet 29. juli 2020 #39 Skrevet 29. juli 2020 2 hours ago, Poppelopp said: Er jo nettopp derfor iota har større bruksområde enn bitcoin. Det er skalerbar, og helt uten fees. bitcoin kommer aldri til å være noe annet enn ‘digitalt gull’. Du høres ut som en person som har lest litt på reddit, nettsiden til iota og kanskje sett en youtube video og tar alt helt ukritisk. Nettopp derfor? Det du skriver hvor du quoter min kommentar og svarer gir ingen mening.
Bolthorn Skrevet 29. juli 2020 #40 Skrevet 29. juli 2020 40 minutter siden, AnonymBruker said: Men bruken av IOTA er vel bortimot utradert nå? Hva er sjansen for at den får noen større utbredelse enn f.eks Ethereum? Og hashrate på Bitcoin er på ATH. Anonymkode: a61b9...f63 Sjansen er lav, kan heller ikke sammenligne iota og ethereum da dem fokuserer på to forskjellige områder pr nå. Betalingsmiddel : applikasjonsplattform Og iota brukes fint lite. Er ett og annet nisje eksperiment hvor dem bruker teknologien. Ja hash raten på btc er høy, har økt ganske kraftig siste årey. Økt sikkerhet og vil da tro det er flere mottakere av block rewarden noe som også er flott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå