AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Overraskende at det ikke skrives noe om denne måten å spare på kvinneguiden i det hele tatt, er det en mannegreie? Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 "Spare på", faktisk. Anonymkode: f5cb7...ea8 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Menn tar oftere risikofylte valg. Aksjer, bitcoins, kjører fortere, osv. De tenker ikke konsekvenser som oss damer. Anonymkode: e6050...6b2 19
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Jeg forbinder bitcoins med kriminalitet 🤷🏼♀️ Hvorfor skal mannen/kvinnen i gata ha kryptovaluta? Anonymkode: 5310d...0ea 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forbinder bitcoins med kriminalitet 🤷🏼♀️ Hvorfor skal mannen/kvinnen i gata ha kryptovaluta? Anonymkode: 5310d...0ea Samme her Anonymkode: 26410...35b
Gjest Lasox Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Det er som tidligere nevnt at det er gjerne vi menn som tar høy risiko med aksjer og valuta spekulasjoner. Det er også største andelen vi menn som holder på med kriminalitet som gjør at det bitcoin er mest populært for oss.
Grandidosa83 Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Overraskende at det ikke skrives noe om denne måten å spare på kvinneguiden i det hele tatt, er det en mannegreie? Anonymkode: a61b9...f63 Bitcoin er vel først og fremst noe folk med en interesse for IT vurderer/ønsker å investere i. Det er tross alt ikke så brukervennlig per dags dato. Og det er vel et dusin menn med interesse for dette per kvinne, så... Sekundært er menn mer risikovillige med sine investeringer, generelt sett, så det skaper jo ytterligere forskjell. Personlig er jeg av den oppfatning at de manglende reguleringene, som «fansen» elsker med Bitcoin, gjør det alt for lite forutsigbart som investeringsobjekt. En ting er kursendringene, men sikkerhetsmessig er det jo også en drøm for kriminelle.. 1
Knirke Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Menn liker risikoinvesteringer, kvinner kjøper bolig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Kvinne her. Jeg kjøpte en brøkdel av bitcoin for 3000 kr, og de er nå verdt 1500. Så jeg bare lar det være, prøver ikke å "redde" restbeløpet, og selger om det i fremtiden går opp i pris. Anonymkode: 18db6...0ad 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Det er nesten ingen kvinner som kan noe om teknologi, eller har interesse for det Anonymkode: f5adb...150 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 Vil bare nevne at det finnes mange kryptovaluta som er mer «kjeltringvennlige» enn bitcoin. Det finnes faktisk flere tusen forskjellige kryptovaluta. Bitcoin er bare en av mange, men det er den største og mest kjente. Anonymkode: b3749...0ae 2
norw Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forbinder bitcoins med kriminalitet 🤷🏼♀️ Hvorfor skal mannen/kvinnen i gata ha kryptovaluta? Anonymkode: 5310d...0ea Helt riktig. Bør forbys. Også viktig at økonomien styres av sentralbanker og fra politisk hold. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Tusen takk for klare svar, veldig informativt. Så for å oppsummere: Man forbinder Bitcoin og Kryptovaluta med kriminalitet: Dette er ikke noe man trenger å ha som grunntanke, penger og verdier av alle former kan brukes til kriminelle formål eller ikke. Bitcoin er nå regulert og vi har seriøse norske selskaper som har konsesjon fra myndighetene til å drive med dette. Alle som kjøper og selger bitcoin via et seriøst selskap i norge og utlandet må oppgi sin identitet. Bitcoin i seg selv er ikke kriminelt. https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/aksjer-og-verdipapirer/om/virtuell-valuta/ Det oppleves som risikofylt, investering og aksjer og sånn er det menn som driver med, fordi de ikke tenker konsekvenser. Dette er noe som ble satt veldig på dagsordenen ikke minst i fjor. Kanskje er det vel så risikofylt for kvinner å ikke forholde seg til dette i det hele tatt? https://www.dinepenger.no/penger/aksjehandel/rekordmange-nye-kvinnelige-aksjonaerer-i-fjor/24767226 Det er vanskelig å vite hvordan man gjør det. Dette har vært veldig sant. Men nå etterhvert som flere og flere seriøse selskap kommer på banen, så vil dette bli mindre relevant. ------------------------------------------- En ting bør alle vite: Penger slik som vi er vant til det i dag er ikke noe som "alltid har vært sånn". Vi lever i et pengepolitisk eksperiment der sentralbanker "trykker opp" nye penger, og penger ikke lenger har noen ekte knapphet ved seg. Noe som det finnes mer og mer av, vil bare bli mindre og mindre verd i ekte kjøpekraft. Knapphet skaper verdi. Det ser man i Gull, Sølv, og også i Bitcoin. Visste du at det i Bitcoin finnes en mekanisme som gjør at det aldri vil finnes mer enn 21 millioner bitcoin? Man kjøper bitcoin oppdelt i mindre enheter. 0,01 BTC kalles centi-bitcoin, cBTC, eller bitcent 0,001 BTC kalles milli-bitcoin, mBTC, eller bare millie 0,000001 BTC kalles micro-bitcoin, μBTC, eller bare bit Og den minste enheten,0,00000001 BTC (i.e. 10 nano-bitcoins), kalles til slutt satoshi, eller sat. Anonymkode: a61b9...f63 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 Kjøper bare IOTA når jeg skal handle kryptovaluta. Anonymkode: 2353e...700
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 Jeg driver med forskjellige, men mest xrp, ada og vet. Litt bitcoin. Anonymkode: 6bf40...52d
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Skrevet 22. juli 2020 Dette med frykt for at pengetrykking kan ødelegge mye av verdien på pengene våre er ikke noe nytt. Allerede etter forrige finanskrise var man bekymret. Og nå etter viruset har dette blitt bare enda mye verre enn noen gang. https://www.dn.no/verdensokonomien/bors/spar-total-kollaps-av-hele-pengesystemet-i-verden/1-1-5682497 Anonymkode: a61b9...f63
semperflorens Skrevet 22. juli 2020 #17 Skrevet 22. juli 2020 Menn er trendnisser som ukritisk kaster seg på slike hyper. Kvinner forholder seg mer avventende til slikt. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #18 Skrevet 22. juli 2020 Jeg tror nok både menn og kvinner kan kaste seg ukritisk på hyper. Men hvis du med "en slik hype" mener som virker veldig teknisk og finansielt, så kan du ha mye rett i det. Men det har gått noen år siden 2017 nå og Bitcoin har vist at det har stayerevne, selv om det kan svinge mye i verdi. Hvis det kun hadde vært luft og hype, så hadde det dødd bort av seg selv og blitt til støv. Anonymkode: a61b9...f63 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #19 Skrevet 27. juli 2020 https://www.dn.no/marked/vijay-ayyar/bitcoin/kryptovaluta/bitcoin-stiger-til-hoyeste-niva-siden-i-juni-hadde-jeg-hatt-kroner-a-kjope-for-hadde-jeg-kjopt-mer/2-1-848100 Anonymkode: a61b9...f63
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2020 #20 Skrevet 28. juli 2020 Jeg (kvinne) synes krypto er utrolig spennende og interessant! Klart det er mye å sette seg inn i, og risikoen er langt større enn i det tradisjonelle aksjemarkedet. Jeg synes likevel det er en risiko som er verdt å ta, og så langt er jeg veldig fornøyd med kjøpene mine og verdistigningen jeg har fått. Har klart å kjøpe når bitcoins har vært (relativt) langt nede, og ville så klart aldri gått inn med mer enn hva jeg fint tåler å tape (selv om det så klart er kjipe penge å miste). Nå skulle jeg heller ønsket at jeg hadde gått inn med mer på et tidligere tidspunkt... Jeg ser også på krypto som svært langsiktige investeringer som jeg gjør ved siden av mer trygge og "stabile" investeringer. Det kan gå veldig bra, noe jeg også har troa på at det kommer til å gjøre. Skulle det vise seg at dette er feil, så går det også helt fint. Jeg har fått samboeren min med på denne interessen, og han var utrolig skeptisk i starten. Han så kun risikoen, kryptomarkedet gav ingen mening i hans øyne osv. Nå har han brukt flere uker på å lese seg opp, og er nå sånn "hvorfor har jeg ikke gjort dette tidligere??" Anonymkode: c10d7...4f9 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå