Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som ikke kan dette. Skal gi en kort innføring til glede for alle:

Opptil 90% av alle samtaler blir formidlet av sentralborddamen. Hennes stemme og tonefall er av den største betydning.

Tonefallet er og blir det viktigste hos sentralborddamen. Hvis det er vennlig, imøtekommende og søtt er ordvalget mindre viktig.

Enher ansatt bør straks og med en gang uten unødige pauser ta telefonen når den ringer.

Kvinnelige ansatte både bør og kan si "frue" eller "frøken" og sitt efternavn, f.eks. "Antikvariatet, Fru Gressvik, vær så god" eller "Kjøkkenavdelingen, frøken Løchen".

Hun bør imidlertid ikke bruke sin manns fornavn, f.eks. "Lærerværelset, De snakker med Fru Anton Gjertsen".

Et telefonapparat i arbeidstiden må være som en åpen dør. Det vil si man ikke må forlate sitt apparat uten at man enten har gitt beskjed til sentralbordet eller sjefen hvor man er å finne.

Anonymkode: 6ef7e...46b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...