AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Jeg har en leilighet ute for salg nå, og har fått bud før ordinære visninger. Er det vanlig å akseptere dette? Jeg er litt usikker på om jeg gjør rett, når jeg sier nei. Jeg er for åpenhet og at markedet skal bestemme, men får man ofte bedre priser ved kupping?? Anonymkode: af0e2...bf4
Gjest loveli Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 (endret) Hva er prisantydning og hva er budet? Hvordan er markedet ellers der du bor? Dersom du har fått et bud godt over prisantydning kan du akseptere. Dersom en identisk leilighet som din er solgt forrige måned for 500.000,- mindre en budet du har fått nå så hadde jeg ikke akseptert. En kjøper kuppet min forrige bolig og betalte 500.000,- over prisantydning. Jeg hadde avslått to andre forsøk på kupping fordi jeg ikke var fornøyd med budene selv om de var over prisantydning. Endret 21. juli 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Ja den som hadde hatt et sikkert svar her.. Megler vil vel alltid påstå så, men det er vel ingen regel uten unntak. Umulig å vite hva som gjelder for din bolig. Anonymkode: a9c8d...866
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 De som har gitt et bud nå vil mest sannsynligvis være villig til å betale det samme etter visning. Jeg ville ventet og evt. hatt budrunde. Anonymkode: f30fe...0de
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Prisantydning er 2.7 og jeg fikk bud på 2.85. Det er mange som har vist sin interesse, flere på privatvisning og som har meldt at de vil komme til de ordinære visningene. Markedet for tilsvarende leiligheter er godt, de blir solgt etter første visning. Spørsmålet er bare til hvilken pris. Anonymkode: af0e2...bf4
Gjest loveli Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som har gitt et bud nå vil mest sannsynligvis være villig til å betale det samme etter visning. Jeg ville ventet og evt. hatt budrunde. Anonymkode: f30fe...0de Men dersom de har bydd mye over prisantydning nå og selger avslår budet kan det skje at det ikke blir en budkrig og kjøper slipper å by over prisantydning. Det er ingen selvfølge at det er flere som byr, eller at budkrigen blir så voldsom at man får en veldig god pris. Kanskje man har 3 interessenter men ikke får mer enn 100.000,- over prisant. Endret 21. juli 2020 av loveli
Gjest loveli Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prisantydning er 2.7 og jeg fikk bud på 2.85. Det er mange som har vist sin interesse, flere på privatvisning og som har meldt at de vil komme til de ordinære visningene. Markedet for tilsvarende leiligheter er godt, de blir solgt etter første visning. Spørsmålet er bare til hvilken pris. Anonymkode: af0e2...bf4 Hadde ikke akseptert et så lavt bud nei.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Jeg var sikker i min sak tidligere idag, men nå er jeg litt usikker på om jeg var dum som avslo. Overtagelsesdato var også midt i blinken... Anonymkode: af0e2...bf4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, loveli skrev: Hadde ikke akseptert et så lavt bud nei. Er 150 000 over prisantydning lavt? Isåfall er jeg glad Anonymkode: af0e2...bf4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #10 Skrevet 21. juli 2020 Leiligheten ligger ikke i sentrum, men innenfor t-banen. Anonymkode: af0e2...bf4
Gjest loveli Skrevet 21. juli 2020 #11 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er 150 000 over prisantydning lavt? Isåfall er jeg glad Anonymkode: af0e2...bf4 Ja, når man prøver å kuppe så er det lavt! Jeg fikk ca det samme som bud da jeg solgte. Avslo på flekken. Har man fulgt med på markedet rundt seg før man selger, noe jeg får inntrykk av at du har gjort, så vet man når man burde avslå. Jeg håper magefølelsen din stemmer! Lykke til!
Gjest loveli Skrevet 21. juli 2020 #12 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leiligheten ligger ikke i sentrum, men innenfor t-banen. Anonymkode: af0e2...bf4 Det gjorde min også og jeg tror ikke du har gjort noe dumt! Men kanskje du ikke får en så god pris for leiligheten din etter budrunden, men du har ikke takket nei til sååå mye penger dersom du skulle være så uheldig heller.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #13 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, loveli skrev: Ja, når man prøver å kuppe så er det lavt! Jeg fikk ca det samme som bud da jeg solgte. Avslo på flekken. Har man fulgt med på markedet rundt seg før man selger, noe jeg får inntrykk av at du har gjort, så vet man når man burde avslå. Jeg håper magefølelsen din stemmer! Lykke til! Jeg tror jeg kan få det samme ved budrunder, men jeg vet ikke. Jeg tror at dersom ikke budet er høyere, så vil jeg alltid lure på om jeg kunne fått mer ved budrunder. Og så er det mer "korrekt" at ting skjer gjennom megler... Tusen takk Anonymkode: af0e2...bf4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #14 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, loveli skrev: Det gjorde min også og jeg tror ikke du har gjort noe dumt! Men kanskje du ikke får en så god pris for leiligheten din etter budrunden, men du har ikke takket nei til sååå mye penger dersom du skulle være så uheldig heller. Det er sant det du sier. Det er på kvelden grublingen kommer, så det hjelper å få noen greie grublinger tilbake Anonymkode: af0e2...bf4
Gjest loveli Skrevet 21. juli 2020 #15 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg kan få det samme ved budrunder, men jeg vet ikke. Jeg tror at dersom ikke budet er høyere, så vil jeg alltid lure på om jeg kunne fått mer ved budrunder. Og så er det mer "korrekt" at ting skjer gjennom megler... Tusen takk Anonymkode: af0e2...bf4 Megleren min sa at hun rådet meg til å godta det andre budet jeg fikk men jeg følte ikke det var riktig heller, selv om det var 100.000,- over det første budet. Så fikk jeg et tredje bud 300.000,- over det igjen fra de neste som ville kuppe. Da godtok jeg. For da var prisen så god at jeg ikke ville angret og tenkt "hva om jeg hadde hatt budrunde". Faktisk var det da omvendt, "tenk om jeg avslår budet og bare får 100.000,- over prisantydning i budrunden!". Det var det som gjorde meg sikker, når tanken gikk den veien. Spesielt pga at megler dagen før hadde rådet meg til å godta det andre budet som var 300.000,- lavere... Endret 21. juli 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #16 Skrevet 21. juli 2020 Du bør ikke akseptere bud før visning uansett. Det er fordi du kommer sannsynligvis til å få bedre bud før eller siden. Anonymkode: 46d52...a52
Gjest loveli Skrevet 21. juli 2020 #17 Skrevet 21. juli 2020 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke akseptere bud før visning uansett. Det er fordi du kommer sannsynligvis til å få bedre bud før eller siden. Anonymkode: 46d52...a52 Ikke nødvendigvis. Det avhenger veldig av budet man mottar. Jeg godtok budet jeg fikk da jeg solgte sist. Etter 2 år solgte de som kjøpte leiligheten av meg og da for bare 45.000,- mer enn de kjøpte den av meg for. Budet jeg fikk var altså ekstremt godt og absolutt på topp 5 i nabolaget mitt enda leiligheten ikke hadde best plassering eller var mest moderne pusset opp eller stylet.. Men klart, helt ordinære bud skal man ikke godta, slik TS heldigvis ikke gjorde. Endret 21. juli 2020 av loveli
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #18 Skrevet 21. juli 2020 Ja, jeg tenker at dersom man VET at dette er en god pris, så er det greit! Som i ditt tilfelle loveli! Nå er jeg usikker og heller mot at jeg ønsker å se an budrundene. Men usikkerheten vil jo være der. Tenk om jeg ikke får solgt og tenk om det bare er lave bud... sånn vil man sikkert uansett tenke i forkant. Skummel tid! Anonymkode: af0e2...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå