Gå til innhold

Kan barnet likevel ha autisme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt smiler på 19 mnd gir øyekontakt, smiler og leR og er veldig kosete av seg.
Barnet har pga tidligere øreproblemer fortsatt ikke begynt å si sine første ord, peker ikke, hermer ikke og er lite interessert i andre barn, kan det være symptomer på autisme?

Vil påpeke at hun er veldig «med» og følger nøye med og smiler og ler når vi synger for henne eller driver med klappeleker.

Noen med erfaring her som kan si om dette er normal oppførsel eller ikke for en som er 19 mnd?

Anonymkode: ac19b...1cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut. 

Anonymkode: 73ffd...f26

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Umulig å vite. 

Mange barn med autisme ler, har god øyekontakt etc 

Spekteret er er stort. 

Har du lest deg opp om autisme?

Type stereotypisk atferd mht til lek og interesse?

Går barnet i bhg? Har du luftet mistanken om autisme til dem og observerer de det samme og mistenker autisme? 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, WhisperingWind skrev:

Umulig å vite. 

Mange barn med autisme ler, har god øyekontakt etc 

Spekteret er er stort. 

Har du lest deg opp om autisme?

Type stereotypisk atferd mht til lek og interesse?

Går barnet i bhg? Har du luftet mistanken om autisme til dem og observerer de det samme og mistenker autisme? 

Jeg føler alle sier så mye forskjellig :( 

ts

Anonymkode: ac19b...1cd

AnonymBruker
Skrevet

Eg er ingen ekspert, men det virker helt normalt for meg. Ingen peiking eller herming frå jenta mi heller i den alderen, sjølv om ho alltid har hatt normal hørsel.  Eg syntes ho var veldig sein med språket; hadde bare noen få ord før ho vart 2 år (vov, bæ, hei), men helsestasjonen  reagerte ikkje på det. Fyller snart 4 no, er som andre barn. 

Anonymkode: 6799e...ed3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, barnet ditt kan ha det likevel. Er du bekymret, så kontakt fastlegen og be om henvisning videre. Dårlig hørsel kan gi dårlig språk, men barnet bør jo bruke andre gester som å peke.

Språk er jo veldig variabelt i den alderen på normale unger. Min som er på samme alder som din snakker i hele setninger, mens andre i barnehagen på samme alder sier enkeltord. Begge deler er visstnok normalt. Hvis barnet ikke har noen ord ennå, så vil jeg tro det er forsinkelse.

Anonymkode: 4e26b...b8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...