AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Hvem er jeg i venneflokken som alle deler «alt» med? Hvorfor deler du ting med noen venner og ikke andre? Hvilken venn er da jeg? Anonymkode: 4590a...506
powerpuffen Skrevet 22. juli 2020 #2 Skrevet 22. juli 2020 Jeg tror at du er et pålitelig menneske dersom du opplever at folk deler det meste med deg. De vet at det de sier til deg, forblir hos deg, ingen andre. Slike mennesker er ofte godt likt og har mange venner Jeg deler ikke så mye med mange, antakelig for de jeg er mer reservert enn andre. Jeg har 2 skikkelig nære venninner som jeg kan prate med det meste om. I tillegg er samboer en jeg prate med det aller meste om.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem er jeg i venneflokken som alle deler «alt» med? Hvorfor deler du ting med noen venner og ikke andre? Hvilken venn er da jeg? Anonymkode: 4590a...506 Jeg har mange ganger lurt på det samme, og ikke bare med venner, men bekjente, naboer, og tilfeldige fremmede også. Av og til lurer jeg på om det står "tilgjengelig" skrevet i pannen min, for jeg får ofte vite mer enn jeg vil vite om andre. Fra fremmede har jeg fått høre at det er fordi jeg ser så snill og tillitvekkende ut, og fra venner har jeg fått høre at det er fordi jeg er en lytter, at jeg ikke dømmer, og at jeg ikke forteller ting videre. Selv forteller jeg minimalt til andre. Jeg kan være personlig, men sjeldent privat. Det private holder jeg for meg selv, eller jeg deler det med en i familien, fordi jeg alt for ofte i ungdomstiden opplevde at ting sagt i fortrolighet ble brukt i mot meg. Man skulle tro at manglende gjensidighet fikk andre til å ikke dele ting med meg, at det ble en form for maktubalanse når jeg vet mye om dem, og de lite om meg, men det virker ikke som det har noe å si. Men for å svare direkte på spørsmålet ditt. Du er sikkert tillitvekkende, og det er derfor de velger å dele alt med deg. Anonymkode: e01b9...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 Jeg deler nesten alt med vennene mine. Til sammen deler jeg alt. Har spesielt ei dødsgod venninne som er helt lik meg selv - hun sier jeg 97% av alt til - unnlater bare enkelte ting jeg ønsker å si hvis jeg føler jeg "gjentar meg selv".. ❤️ Anonymkode: 2e3eb...28a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Mannen deler jeg alt med, han er bestevenn og nærmeste familie. Deler ikke så mye med kun veninner. Anonymkode: 9ecf0...9e2 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje du kan skaffe deg en hund? Og voila så har du plutselig noen å dele absolutt alt mulig med, og som heller ikke dømmer eller krangler med noen. Anonymkode: 7c24e...8b8 Har katt.... Men uansett har jeg ingen ønsker å dele alt med noen, jeg er en veldig privat person og mennesker er ikke til å stole på.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har ingen jeg deler absolutt alt med, men har to venninner jeg deler mye med. Grunnen til at jeg ikke deler like mye med de andre venninnene i gjengen er rett og slett at jeg ikke stoler like mye på dem. Anonymkode: d7c36...929
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 3 timer siden, Catalina Culès skrev: Har katt.... Men uansett har jeg ingen ønsker å dele alt med noen, jeg er en veldig privat person og mennesker er ikke til å stole på. Hvordan klarer du det hvis noe plager deg? Har lyst til å prøve å holde mer ting for meg selv - men er som om jeg får en "trang" til å si det og ikke klarer å bære det alene. Hva gjør du når du føler det? Anonymkode: 2e3eb...28a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 Ingen, kan ikke stole på noen. Har lært på den harde måten. Anonymkode: 0c839...6c4 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Ingen. Det nærmeste jeg kommer er bestevenninna mi, men vi sees altfor sjelden pga avstand, jobb, barn og menn. Men jeg er av natur veldig dårlig på å dele følelser og tanker. Vet at det har frustrert både min mann og min mor, men jeg klarer ikke å kommunisere så ekte og dypt. Er flinkere til å lytte da, så jeg får en del betroelser. Forhåpentligvis fordi jeg virker som en man kan stole på? Ikke vet jeg. Anonymkode: 29e71...5dc
Spiteful Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 Deler absolutt alt med kjæresten, og noen få utvalgte venninner. Det har med tillit å gjøre; Å vite at de er der for meg, lytter, og ikke dømmer. Ikke minst viktig at det jeg sier blir mellom oss! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mange ganger lurt på det samme, og ikke bare med venner, men bekjente, naboer, og tilfeldige fremmede også. Av og til lurer jeg på om det står "tilgjengelig" skrevet i pannen min, for jeg får ofte vite mer enn jeg vil vite om andre. Fra fremmede har jeg fått høre at det er fordi jeg ser så snill og tillitvekkende ut, og fra venner har jeg fått høre at det er fordi jeg er en lytter, at jeg ikke dømmer, og at jeg ikke forteller ting videre. Selv forteller jeg minimalt til andre. Jeg kan være personlig, men sjeldent privat. Det private holder jeg for meg selv, eller jeg deler det med en i familien, fordi jeg alt for ofte i ungdomstiden opplevde at ting sagt i fortrolighet ble brukt i mot meg. Man skulle tro at manglende gjensidighet fikk andre til å ikke dele ting med meg, at det ble en form for maktubalanse når jeg vet mye om dem, og de lite om meg, men det virker ikke som det har noe å si. Men for å svare direkte på spørsmålet ditt. Du er sikkert tillitvekkende, og det er derfor de velger å dele alt med deg. Anonymkode: e01b9...e2f Takk for mange svar. Jeg føler på at det er meg folk kommer til og får ut sin frustrasjon til når ting er tungt.. Føler ikke at jeg er en «høy status venn», men en som er god å ha snakke med om vanskelige ting. Og dette gjelder mange rundt meg. Jeg er ikke en de ber med ut på aktiviteter, og dette får meg til å føle meg som «psykologen» i vennekretsen. TS Anonymkode: 4590a...506
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #16 Skrevet 23. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange svar. Jeg føler på at det er meg folk kommer til og får ut sin frustrasjon til når ting er tungt.. Føler ikke at jeg er en «høy status venn», men en som er god å ha snakke med om vanskelige ting. Og dette gjelder mange rundt meg. Jeg er ikke en de ber med ut på aktiviteter, og dette får meg til å føle meg som «psykologen» i vennekretsen. TS Anonymkode: 4590a...506 Akkurat ja! Jeg var også søppelbøtta, den som fikk all dritten men lite av det gode, det delte de med andre enn meg. En tidligere venninne sa en gang at hun hadde en venninne til "hvert bruk". Hun hadde en venninne hun snakket alvorlig med (meg), en venninne hun bare tøyset og hadde det moro med, en venninne hun dro på turer med osv Hun mente jeg var den priviligerte av alle vennene, for jeg var den hun var tryggest på, den hun kunne vise seg selv til, de andre var bare overflatiske venner som hun viste solskinnssiden til. Hun tenkte ikke på at jeg også kunne hatt behov for litt av solskinnet og det hyggelige inn i livet mitt for å ha en balanse med alle problemene hun insisterte på å dele med meg. Jeg vil tro at du også er den trygge og stabile, den de søker til når livet går dem i mot fordi du er den de trenger akkurat da. Du kan velge å ta det som en kompliment, men jeg gjorde det ikke. Anonymkode: e01b9...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #17 Skrevet 23. juli 2020 Har tre gode venninner som jeg deler alt med. Vi deler med hverandre. De er støttende, lyttende, og sier ikke ting videre. Anonymkode: 46dcd...c2a
TinyBean Skrevet 23. juli 2020 #18 Skrevet 23. juli 2020 Deler alt med en og hun deler alt med meg. Vi er komfortable og aksepterer alt ved hverandre og vi har full respekt. Vi deler ikke videre det vi forteller (selv om jeg vet hun deler noen av vitsene våre med kjæresten sin. Men sånn går det når han er sammen med en som er venn med meg, dårlig humor er inkludert uansett 😄) Jeg har selv opplevd at folk har delt personlige ting med meg etter vi bare har pratet et par ganger så jeg vet helt ærlig talt ikke hvorfor noen føler seg så komfortable med meg. Jeg er generelt ganske laidback og dømmer ikke folk på den måten. Har gjort så mye sært selv så jeg har ikke akkurat noen rett til å dømme andre. Men er litt sært likevel, spesielt når jeg ikke deler noe tilbake. Det gjør jeg bare med veldig nære venner.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #19 Skrevet 23. juli 2020 Hunden 🙈 ellers er det nokon ting eg deler med eine venninna. Og noko anna med ei anna. Men om eg skal dele alt.. det skal mykje til. Har ei so veit nesten alt. Har sagt til ho at ho veit for mykje. Blir vi uvennna må eg pusse mafiaen på ho 😅 Anonymkode: 0d58a...1c0
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2020 #20 Skrevet 24. juli 2020 Deler alt med mannen min.. deler mye med venninner og kollegaer, søstrene mine. Men det kommer an på hva det er.. ikke alt jeg kan dele med alle.. noe er venninnesnakk, andre ting er søstre snakk Anonymkode: 1be01...4fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå