AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #21 Skrevet 22. juli 2020 Fordi det er noe nytt og skummelt, og fordi vi fortrenger de tingene som nesten sikkert kommer til å skje oss i fremtiden. Dødeligheten for å være menneske er 100%, det er vanskelig å forholde seg til. Anonymkode: d2312...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #22 Skrevet 22. juli 2020 Vel, de overvektige jeg kjenner er også redd korona fordi overvekt er en av risokofaktorene for alvorlig sykdom. Det er ikke sånn at tjukke er likegyldige til overvekten sin, de vet at det er helseskadelig. Anonymkode: e34a0...865 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #23 Skrevet 22. juli 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, de overvektige jeg kjenner er også redd korona fordi overvekt er en av risokofaktorene for alvorlig sykdom. Det er ikke sånn at tjukke er likegyldige til overvekten sin, de vet at det er helseskadelig. Anonymkode: e34a0...865 Det er jo nettopp dette som er så latterlig med det hele. De forventer at hele samfunnet skal stenge ned for å stanse smittespredningen av et relativt ufarlig virus, men selv gidder de ikke gjøre en dritt for å slanke seg - selv om fedme er langt farligere enn viruset. Anonymkode: aa21d...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #24 Skrevet 22. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo nettopp dette som er så latterlig med det hele. De forventer at hele samfunnet skal stenge ned for å stanse smittespredningen av et relativt ufarlig virus, men selv gidder de ikke gjøre en dritt for å slanke seg - selv om fedme er langt farligere enn viruset. Anonymkode: aa21d...1e2 Dokumenter en - 1 - feit person som har uttrykt en forventning om nedstenging av samfunnet for at de skal slippe å slanke seg. Anonymkode: cd935...a80 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #25 Skrevet 22. juli 2020 16 timer siden, Gjeste mann skrev: Ja, det er så, men tror du misforsto poenget. Noen er engstlige for å bli smittet. De er redde for å bli syke av viruset og kanskje dø. De kan være irrasjonelt redde for Covid-19 i forhold til andre sykdommer som kan ramme dem. Hvorfor er de ikke i like grad redde for andre helseutfordringer? Dette prøver TS å påpeke. Denne tråden handler vel om personlig frykt og ikke smittevern. Enig at det er på tide å belyse dette Det har ikke slått deg at de aller fleste er redde for å bli smittet, av frykt for å smitte noen andre som er svakere enn dem selv? Har ikke sett noen "feite" være reddere enn andre. Btw: De fleste som var innlagt på avd.der jeg jobber var veltrente, spreke menn i 40-50 års alderen! Så alle tjukkaser, dere kan ta det med ro!!! Anonymkode: 1af1a...634 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #26 Skrevet 22. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke slått deg at de aller fleste er redde for å bli smittet, av frykt for å smitte noen andre som er svakere enn dem selv? Har ikke sett noen "feite" være reddere enn andre. Btw: De fleste som var innlagt på avd.der jeg jobber var veltrente, spreke menn i 40-50 års alderen! Så alle tjukkaser, dere kan ta det med ro!!! Anonymkode: 1af1a...634 Nei, nei, nei. Fedme er utrolig farlig i Covid sammenheng. Vi har bare ikke sett det i Norge fordi vi har hatt lite smitte, men i andre land er nærmest alle unge som har dødd overvektige. https://globalnews.ca/news/7200027/mom-loses-2-kids-coronavirus/ Anonymkode: 29280...b01 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #27 Skrevet 22. juli 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke slått deg at de aller fleste er redde for å bli smittet, av frykt for å smitte noen andre som er svakere enn dem selv? Har ikke sett noen "feite" være reddere enn andre. Btw: De fleste som var innlagt på avd.der jeg jobber var veltrente, spreke menn i 40-50 års alderen! Så alle tjukkaser, dere kan ta det med ro!!! Anonymkode: 1af1a...634 Nei. De fleste hysterikerne er hysterisk på egne vegne. Dette er gjerne de samme som har fedme og generelt lave kognitive evner. Anonymkode: aa21d...1e2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #28 Skrevet 22. juli 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dokumenter en - 1 - feit person som har uttrykt en forventning om nedstenging av samfunnet for at de skal slippe å slanke seg. Anonymkode: cd935...a80 Har to i familien: begge har høyt blodtrykk og andre risikofaktorer som skyldes at de er overvektige. De er livredde for viruset og fly forbanna på alle som ikke følger restriksjoner og gamle anbefalinger. De gjør absolutt ingenting for å bedre sin egen helse, så indirekte er det jo det de sier. Anonymkode: b00fd...4db
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #29 Skrevet 22. juli 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Folk flest er idioter. Koronaviruset er ufarlig for de aller fleste. Rundt 1 av 10000 under 50 år vil dø av viruset. Overvekt er derimot langt farligere, og den viktigste årsaken til tidlig død. Rundt 20-25 % av voksne i Norge har fedme. Disse menneskene kommer sannsynligvis til å få en rekke alvorlige helseproblemer (diabetes, hjerte- og karsykdommer, kreft m.m) og en tidlig død. Hvorfor dette hysteriet for koronaviruset, men en nærmest total likegyldighet til noe som er langt farligere og mer alvorlig? Anonymkode: aa21d...1e2 Det er faktisk mulig å ha flere tanker i hodet samtidig. Personlig har jeg siden 8. Februar sluttet med røyk og snus og jeg har gått ned 14 kg. Nettopp fordi jeg vil redusere risiko hvis jeg skulle bli Smittet. man må faktisk ikke være idiot for å være overvektig. Anonymkode: 9d484...def
Anbefalte innlegg