AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Det er drømmen, men jeg er konflikstsky. Hvordan takle å formidle triste budskap? Jeg er også veldig følsom. Redd jeg skal gråte om noen dør. Læres dette på studiet hvordan man håndterer slike ting? Anonymkode: bd702...88e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Vet ikke hva jeg skal si. Det er mange pasienter som vil ting som ikke er mulig eller som tar lang tid, så blir de sure. Det er også mye frustrasjon over mangel på oversikt/ikke får vite fremgang i saken osv. Jeg har ikke erfaring, har bare sett noen kjipe situasjoner der det er nødvendig at sykepleier må ta konflikten og frustrasjonen. Legene de gir jo bare beskjed og går igjen. Anonymkode: a2706...347
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Jeg er lege, og veldig konfliktsky som person. Men har ikke vært noe problem i yrkesutøvelsen:) Du spiller på et vis en rolle som gjør at det føles annerledes. Anonymkode: e8ffa...6e0 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke hva jeg skal si. Det er mange pasienter som vil ting som ikke er mulig eller som tar lang tid, så blir de sure. Det er også mye frustrasjon over mangel på oversikt/ikke får vite fremgang i saken osv. Jeg har ikke erfaring, har bare sett noen kjipe situasjoner der det er nødvendig at sykepleier må ta konflikten og frustrasjonen. Legene de gir jo bare beskjed og går igjen. Anonymkode: a2706...347 For det første så er det alltid en leges oppgave å formidle beskjeder som innebærer f eks mislykket behandling, dårlig prognose, osv. Sykepleier er som regel med, det er viktig st sykepleier vet hva som har blitt sagt. Du blir ofte pasientens samtalepartner når legen har gått. Du lærer masse på studiet om hvordan håndtere slikt, og ikke minst vokser du enormt som person både profesjonelt og privat når du kommer ut i praksis og i jobb! Sykepleiestudiet innebærer mye praksis, så her lærer du masse. Jeg har selv vært sykepleier i 8 år og utvikler meg enda En våt øyekrok eller en tåre som renner inne hos pasienten er det ingenting i veien med, det har skjedd meg mange ganger. Du lan likevel være profesjonell - husk alltid at det er du som skal trøste pasienten og ikke motsatt 😛 Hvis å bli sykepleier er drømmen din, så gå for det! Bruk studiet og praksis for alt det er verdt, vær åpen og spørrende så kommer du til å bli en flott sykepleier en dag! Lykke til ❤️ Anonymkode: 7dd2d...f42 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Du lærer deg fort å distansere deg følelsesmessig, slik at følelsene ikke tar helt overhånd. Samtidig går det helt fint om man må tørke noen tårer når en pasient dør, så lenge man fortsatt evner å ta vare på de pårørende og stå i situasjonen. Anonymkode: cffd0...31d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Du må være omsorgsfull, og det er den viktigste egenskapen. Det går fint å være konfliktsky. Anonymkode: 0b780...388 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 Kunne en spesialisering være et alternativ? Da jeg jobbet på sterilsentral for mange Herrens år siden, var sjefen operasjonssykepleier. Ingen pasienter, meldinger om dødsfall eller kranglete pårørende i sikte. Anonymkode: 45960...707
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Du er pasientens advokat, på en måte, og må kunne tale pasientens sak. Du må være tøff nok til å stille spørsmål ved legens avgjørelser hvis du mener de er feil, ikke forsvarlig e.l. Du må sette grenser for grenseløse pasienter eller pårørende som forsøker seg med f.eks. seksuell trakassering eller ufin språkbruk. Anonymkode: b47e6...aa5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne en spesialisering være et alternativ? Da jeg jobbet på sterilsentral for mange Herrens år siden, var sjefen operasjonssykepleier. Ingen pasienter, meldinger om dødsfall eller kranglete pårørende i sikte. Anonymkode: 45960...707 Det kan hende. Anonymkode: bd702...88e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #10 Skrevet 21. juli 2020 Så lenge du holder deg unna en lederstilling så vil det ikke spille noen rolle. Anonymkode: f3094...216 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå