Gå til innhold

Hva gjør egentlig vi med aspergers uten venner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi med aspergers uten venner eller nettverk, det er mange, er det meningen vi bare skal sitte å forsmekte hjemme og visne bort?

Trygd får vi, men ikke noe annet. Er redd det kommer til å stå i avisa: Liket lå å råtna bort i leiligheten i 10 månder før noen fant det.

Anonymkode: c9ce4...366

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Sånn er det. Lei diagnose, ugrei skjebne. Håper selv på en bedre død etter dette livet. 

Anonymkode: 4738d...07c

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi med aspergers uten venner eller nettverk, det er mange, er det meningen vi bare skal sitte å forsmekte hjemme og visne bort?

Trygd får vi, men ikke noe annet. Er redd det kommer til å stå i avisa: Liket lå å råtna bort i leiligheten i 10 månder før noen fant det.

Jeg føler med deg. Det er vel vanskelig å tilrettelegge det på no en måte. Har du prøvd å jobbe eller frivillig arbeid? 

Anonymkode: 6305c...46f

AnonymBruker
Skrevet

Spiller det så stor rolle hva som skjer med liket etter at du er død?

For min del kunne jeg ikke brydd meg mindre om jeg lå i årevis uten å bli oppdaget.

Anonymkode: 7004e...f0d

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Sånn er det. Lei diagnose, ugrei skjebne. Håper selv på en bedre død etter dette livet. 

Klarer selv ikke la være å straffe meg fordi jeg fikk så udugelig hjerne. Alle før så høye forventinger til meg ved første øyekast, men interessen faller alltid bort . Jeg er ikke så kunnskapsfull, glad, motivert, flørtende og dannet som folk tror. 
Jævla møkka hjerne. 

Anonymkode: 2ad34...ef4

AnonymBruker
Skrevet

Dere må prøve å finne en egen klikk som dere kan fungere i, eventuelt ha en støttekontakt eller noe annet sosialt dere kan delta på som diverse kurs eller hobbyer. Det er ikke umulig å få venner, men for å skaffe oh holde på vennskap så må man kunne gi og ta.  Jeg er selv både fysisk og psykisk syk og ung ufør ( borderline, epilepsi og dissosiativ lidelse) hadde ikke venner  verken p barneskolen, ungdomsskolen, videregående eller på jobb, og jeg klarte ikke å fungere sammen med andre før i år etter årevis i behandling og under diverse terapiformer fordi jeg slet med sosialt samspill. Da  fant jeg et felles nettverk med andre som har den samme hovedlidelsen som meg. Hun jeg er aller nærmest har asperger syndrom , og selv om hun på mange måter kan være både spesiell og sær så er hun blitt min aller nærmeste. 

Anonymkode: 3fd95...27b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer selv ikke la være å straffe meg fordi jeg fikk så udugelig hjerne. Alle før så høye forventinger til meg ved første øyekast, men interessen faller alltid bort . Jeg er ikke så kunnskapsfull, glad, motivert, flørtende og dannet som folk tror. 
Jævla møkka hjerne. 

Du har en dårlig dag, aldri gi opp, livet er også helt fint uten venner! Kan ramse opp haugevis av ting som gir livet glede, Få vekk de negative tankene, du er ikke diagnosen!

Du har ikke en udugelig hjerne, ikke snakk nedsettende til deg selv, si heller hva som er positivt, og det er mye. Ikke bry deg om andres forventninger til deg, jobb for deg selv! Sosial kompetanse kan øves!

Anonymkode: e3c1e...0f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, snu det om til egen superstyrke, as har fordeler på ilike områder! Aldri gi opp, det er ikke en ugrei skjebne, det er større rom for og tenke nytt! Hurra for at alle ikke er like!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:hallo:

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov og svar til dette.

Søgni, mod.

Endret av Søgni
AnonymBruker
Skrevet

Må jo finnes en gruppe på reddit eller Facebook for folk med aspergers. Bli kjent med folk med samme problem. 

Anonymkode: 16e17...2ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må jo finnes en gruppe på reddit eller Facebook for folk med aspergers. Bli kjent med folk med samme problem. 

Hjelper ikke det når man ikke klarer være sosial, ikke forstår seg på det, er sosial retardert. Da funker det ihvertfall ikke i en gruppe hvor alle har det sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Jo da fungerer det fordi alle på samme nivå sosialt. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei! Har jævla dårlig erfaring med å møte såkalte likesinnede! Har endt med uvennskap eller at vi ikke trivdes sammen. Asperger kan ramme forskjellige deler av hjernen. Noen er faktisk veldig sosialt oppegående og folk merker knapt at man har AS, bare at de blir alene pga lav interesse for andre. Og sliter med svart/hvitt tenking. 

Mens andre igjen kanskje fremstår mer barnslige, snakker BARE om sine sære interesser og er helt fraværende når andre snakker om sitt. Direkte uhøffelig på en måte. 

AnonymBruker
Skrevet

Da er du jo heldig, hvis du klarer deg såpass godt sosialt. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan fortelle et par episoder fra da jeg møtte «likesinnede». Noe bup og foreldrene så som en god ide...

Ene ble jeg pærlevenn med et par år, til alt eksploderte. Problemer på forskjellige kanter og vi ble direkte sinte på hverandre. Ene ga faen i så fra om at vi ikke kunne møte opp likevel, så vi kunne møte på avtalt sted men bli stående alene fordi den andre ikke gadd å gi beskjed. Hun hadde et alkoholproblem i tillegg og hadde drukket seg drita og sovnet. En annen gang var det en mann hun skulle ha sex med i stedet. Jeg fikk meltdown og slo henne da jeg var den drita fulle.

Den andre «vennen». Mest sannsynlig enda hardere rammet enn meg. Vi ble gode venner, men så fikk jeg stalker vibber. Fikk meldinger om hvorfor jeg ikke inviterte henne når jeg var ute på ditt og datt. Syntes det var ekkelt rett og slett! Følte hun observerte meg over alt, og ble sur fordi jeg ikke sa ifra. 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har asperger og er med i en gruppe for voksne med diagnosen. Vi har med oss en "frisk" leder som styrer samtalen. Om han er ute av rommet så blir det helt stille... Ingen tør/klarer å ta ordet, eller kommer på noe å snakke om. Så nei, det fungerer ikke nødvendigvis. Det er mye lettere å snakke med folk som ikke har asperger. Dessuten er absolutt ikke alle på samme nivå, det er store forskjeller.

Anonymkode: 06ac0...885

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...