Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har veldig dårlig ånde, det så godt som hele tiden, han pusser tenner minst 2 ganger daglig, uten at det har noen effekt for lukten. Han har vært en gang hos legen uten at hun kunne se noe galt på prøver eller noe. Og som mannfolk flest så går jo han da ikke til legen igjen, nå har han sjekket det opp. Problemet er jo at jeg har jo ikke så veldig lyst til å kline eller kysse med han, på grunn av dette, det er litt turn off for min del. Noen som har hatt samme problem og vet hva man kan gjøre, hva det kan være eller hva som kan hjelpe?

Anonymkode: c3a74...ec8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vet ikke om det er av hjelp, men jeg har alltid på meg tyggis 😂

På den andre siden, dårlig ånde kommer jo av bakterier som dannes av matrester? Start med tanntråd i tillegg til pussing, gjerne munnvann også

Endret av Paradoxx
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde min kjære. Viste seg at han hadde et hull i en tann, selvom han ikke merket noe til det i form av smerter eller noe sånt. Be han ta en tur til tannlegen:)

Anonymkode: 51164...0ff

• Liker 5
Skrevet

Han bør kanskje gå til tannlegen? de ser ofte med en gang hva som forårsaker dette. man kan fks ha en betennelse i tannkjøttet, det lukter forferdelig men trenger ikke gjøre vondt. Det kan også være tannstein eller andre skader i tennene man ikke kjenner som gjør det. Få han til å ta opp problemet med tannlegen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mandelpropper, gulhvite illeluktende klumper som ligger å koser seg i mandlene. Lukter død og helvete og det hjelper ikke å pusse tenner eller tygge tyggis da problemet ikke ligger der men lenger inn i kjeften. 

Anonymkode: 8a46b...9ab

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Lukt kan også komme av tungen. Så gjerne bruke en tannkost som har sånnn tungeskrape på bak?  Pluss tanntråd og munnvann :)

Anonymkode: 4d4c9...fa3

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min har veldig dårlig ånde, det så godt som hele tiden, han pusser tenner minst 2 ganger daglig, uten at det har noen effekt for lukten. Han har vært en gang hos legen uten at hun kunne se noe galt på prøver eller noe. Og som mannfolk flest så går jo han da ikke til legen igjen, nå har han sjekket det opp. Problemet er jo at jeg har jo ikke så veldig lyst til å kline eller kysse med han, på grunn av dette, det er litt turn off for min del. Noen som har hatt samme problem og vet hva man kan gjøre, hva det kan være eller hva som kan hjelpe?

Det er nesten alltid tennen - selv om han pusser to ganger daglig. 

Be han gå til tannlegen. 

Anonymkode: 80941...046

AnonymBruker
Skrevet

Munnskyllevann og sinktabletter.

Funket hos meg. Fikk først sjekket hos tannlegen at alt var bra.

Anonymkode: 78dbd...091

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis legen ikke fant ut av det så be han gå til tannlegen for å få noe svar. 

Anonymkode: b99c0...823

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mandelpropper, gulhvite illeluktende klumper som ligger å koser seg i mandlene. Lukter død og helvete og det hjelper ikke å pusse tenner eller tygge tyggis da problemet ikke ligger der men lenger inn i kjeften. 

Jepp- holder en knapp på denne.. Det lukter rett og slett døden!! HAr vært plaget med dette selv og fikk til slutt fjernet mandlene helt. Holdt på å ta fra meg livsgleden, for man merker selv også at man har en slik ekkel smak/lukt baki halsen som ikke går vekk- vanskelig å fjerne pusspropper selv..

ellers- sjekk med tannlegen. Har samme problem med mannen min nå, har prøvd å si fra men han gjør jo ikke noe med det, annet enn å skylle litt mer med munnvann.. holder på å omkomme når han puster på meg om morgenen

Anonymkode: 5bd0f...6fa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en kompis som jeg kan stå ca tre meter i fra, og når han snakker så kjenner jeg eimen kommer mot meg. Jeg tenkte hele tiden at det måtte være mandlene hans, helt til han fortalte at de fjernet han når han var liten.. 

Jeg føler det kommer fra pusten, langt innen i fra. Det lukter død. 

Tennene hans er prikkfrie og tannlegen hans skryter av dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en super mann for 6 mnd siden og det lukter av munnen hans. Merker det lukter også av fjeset mitt når jeg får kyss av han. Og putetrekket..

Av han veksler det mellom type avføringslukt (fra munn) til aceton pust og til den lukta jeg husker kom ut fra min munn når jeg fikk rotfylling. Råttent liksom.. :( setter frem tanntråd, munnvann m m, og merker en vag forskjell når han har pusset. Men bare litt..synes det er så leit. Ta tak i helsa gutter. Tenner er så viktig!!

Anonymkode: 70165...63c

AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke kun om tenner og munnhygiene, det handler om hva du spiser. Veldig mye mat i dag inneholder hvitløk, og masse krydder ellers, tror det vel så ofte er årsak til den dårlige ånden...

Anonymkode: d929f...ed0

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis legen ikke fant ut av det så be han gå til tannlegen for å få noe svar. 

Signerer dette. Det kan være tannsykdom.

Anonymkode: 9a3eb...b07

AnonymBruker
Skrevet

Det kan rett og slett være at han har drukket for lite vann! Altså tør i munnen. Min sønn lukter det rett og slett bæsj av munnen på noen ganger. Da ber jeg han skylle munnen sin godt med vann, og da blir det borte! Men selvfølgelig må han ha god munnhygiene i tillegg for at det skal ha noe å si med vann. Kjøtt lukter har jeg hørt.... som blir liggende.

Lykke til!

Anonymkode: 0835d...4f9

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Paradoxx skrev:

Vet ikke om det er av hjelp, men jeg har alltid på meg tyggis 😂

På den andre siden, dårlig ånde kommer jo av bakterier som dannes av matrester? Start med tanntråd i tillegg til pussing, gjerne munnvann også

Tyggis hjelper ikke, da legger bare tyggislukten seg i tillegg, og det er en dårlig kombo 🙄

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det kan være en årsak, det er vel også noe legen sjekker når man kommer å klager på dårlig ånde, eller? 

Munnskyllevann og sinktabletter.

Funket hos meg. Fikk først sjekket hos tannlegen at alt var bra.

Anonymkode: 78dbd...091

Her har det lite effekt med munnvann også.. men sinktabletter har han ikke prøvd.

Jepp- holder en knapp på denne.. Det lukter rett og slett døden!! HAr vært plaget med dette selv og fikk til slutt fjernet mandlene helt. Holdt på å ta fra meg livsgleden, for man merker selv også at man har en slik ekkel smak/lukt baki halsen som ikke går vekk- vanskelig å fjerne pusspropper selv..

ellers- sjekk med tannlegen. Har samme problem med mannen min nå, har prøvd å si fra men han gjør jo ikke noe med det, annet enn å skylle litt mer med munnvann.. holder på å omkomme når han puster på meg om morgenen

Anonymkode: 5bd0f...6fa

Her merker han det ikke selv, men ja, det lukter døden, men lukten endrer seg, noen ganger lukter det mer «bæsj» andre ganger en lukt jeg ikke kan sette noe navn på, veldig spesiell.

Får prøve å få han til å gå til tannlegen, han blir jo litt irritert når jeg tar det opp, men det er jo kjedelig for meg å ikke ville ha kyss av han, og det må det vel være for han også 😕

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv vært plaget med dårlig ånde selv om jeg har god tannhygiene og tannhelse. Har også blitt henvist til øre, nese, hals-lege uten at det har gitt noen svar (selv om jeg selv mistenker puss i mandelgroper). Det som har funket best for meg er noen melkesyretabletter som heter Lectinect munnhelse. Når jeg tar de jevnlig blir lukten bedre.

Anonymkode: 7059c...f02

AnonymBruker
Skrevet

Bæsjelukten kommer ofte av dehydrerte folk som drikker kaffe.

Anonymkode: 3e3e7...60b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...