AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Hva er vanlig å sende med? Vi tenker å gi han penger på kortet sitt slik at han betaler for inngang til klatrepark og at han kan handle på kiosk og butikk selv (snacks o.l.) Er det vanlig å sende med penger til mat? Er det vanlig å betale for hytten de leier? Han skal være med en som er enebarn for at det ikke skal bli kjedelig til han. Blir borte i 2 netter. Anonymkode: b39d4...2ee
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Snakk med de han skal være med? Anonymkode: 2ef23...1ff 5
semperflorens Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 (endret) Ville sendt med penger til mat, men direkte til foreldrene, ikke via barnet mitt. Ville ikke betalt noe for hytten, med mindre de hadde sagt noe om det. Edit: og gjort det samme som du skriver ang penger på kortet til snacks osv. Men litt avhengig av alder, ville jeg nok gitt inngangspengene til foreldrene som skal være med, slik at barnet slipper å styre med det. Endret 21. juli 2020 av semperflorens 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Spør de som har invitert ham. Penger til klatrepark og lommepenger ellers er vel en selvfølge at du sender med. Synes godt du kan be dem alle sammen på middag en dag, for å takke for at de tar med sønnen din. Og da kan du ta opp de tingene du lurer på. Anonymkode: c03ef...555 2
atropos Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Du sender med lommepenger og inngangspenger til klatreparken. Inviterer de, er det ikke forventet at man skal dekke opphold og mat. Men hvis det er planlagt restaurantbesøk, kan du jo passe på at barnet ditt har nok til å kjøpe maten sin selv der. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 1 ekstra sett yttertøy. Det blir gjerne raskere skittent enn det du trodde, eller så er været dårligere enn ønsket. Anonymkode: 778f9...dc0
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Vi skal ha med en venn av barnet vårt på ferie av samme grunn. Vi bestiller billetter til ting vi skal på på forhånd (noe man må mange steder nå for tiden), så om du skal betale for klatrepark og slikt, så er det best om du gir de pengene til foreldrene. Vi lar uansett aldri barn vi har med betale ting av egne penger som vi andre betaler felles, det føles så lite inkluderende på en måte... Vi dekker selvsagt opphold og mat, vi inviterer ikke for å bli flere om utgiftene og spare penger, men for at barnet vårt skal få en bedre ferie. Vi er bare glade for at vi får lov til å "låne" det andre barnet. Vet jo ikke hvordan akkuat disse tenker, men siden de er i samme situasjon og har invitert ham med, så er det nok stor sjanse for at de tenker det samme. Litt lommepenger til snacks og sånt kan du sende med, men helst ikke for mye i tilfelle de ikke har mulighet til å gi sitt barn like mye. Hør gjerne med dem hvor mye lommepenger deres barn kommer til å ha. Anonymkode: 765a4...c8c 5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Jeg har flere ganger hatt med venn av barnet med på turer. Selvfølge at jeg har stått for mat. Og is , cafe besøk osv. Men inngangspris til en evt park kan foreldrene stå for. Og nei betale for en hytte/hotell overnatting synes jeg den som velger å ta med barnet skal betale for. Anonymkode: c6abe...953
SoWhat? Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 Syns det virker rart at dere skal betale for noe. Greit at han har litt lommepenger, men thats it. De har invitert han. Ikke få de til å føle seg dumme ved å tilby penger til mat, overnatting og park . Men du kan si til barnet ditt at det kan kjøpe snacks osv og dele med det andre barnet. Det er en fin gest 1
Gjest MissFlower Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 Ville sendt med penger til mat, is, inngang til park. Ikke betalt for overnattingen med mindre de spesifiserte det. Beste er å forhøre seg med de han skal være med.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #11 Skrevet 22. juli 2020 Ring og spør/avtal sum i lommepenger, det er greit om unger på tur sammen har like mye å rutte med. Så spør du om pris på inngang til parker/aktiviteter som de skal på - så tipper jeg du får til svar at de dekker det. Anonymkode: 698ec...c11 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #12 Skrevet 22. juli 2020 Jeg hadde aldri forventet at de betalte for annet enn maten og overnattingen. Hadde seøvsagt sendt med penger til aktiviteter, snacks ol Anonymkode: 36ec3...b87
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #13 Skrevet 22. juli 2020 Ville snakket med foreldrene, men penger som dekket mat og aktiviteter hadde vært et minimum. Anonymkode: 96eca...1a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå