Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bank har du boliglånet i? Sjekket du ut flere banker? Var det store forskjeller i utregningen deres? 

Vi tjener ok, men har en lønnsstige som vil gå drastisk opp gjennom årene. Vi har også egenkapital og eventuelle kausjonister. Likevel gir ikke den ene banken vi har sjekket ut et høyt nok lån som vi ønsker. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg søkte førstehjemslån fra sparebank 1 (samarbeid med LO-favør, fikk lav rente) med kausjonist uten egenkapital. Fikk lån på 2mill 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i Nordea på grunn av fagforening. Var ikke et alternativ å søke andre steder på grunn av rentefordelene. Har dere snakket med en kunderådgiver? Da jeg søke om finansieringsbevis på nett fikk jeg en mye lavere sum enn det har til slutt endte opp med å låne. Måtte bare ringe og si at summen de hadde innvilget var for lav, og da sa de bare "ok" og justerte opp med nesten en million 

Anonymkode: 940a0...aba

AnonymBruker
Skrevet

Finansporten.no Søk i mange banker samtidig, ingen vits å være lojal for bankene tenker på seg selv, ikke deg.

Jeg har boliglån i SPK. Skal søke i andre banker når min inntekt er å anse som fast igjen, også få ny vurdering på huset.

Anonymkode: 681ce...71a

Skrevet (endret)

Er utrolig fornøyd med Nordea. De har verdsatt likviditet og at vi er gode framtidskunder høyt, og har derfor gitt oss unntak både med sikkerhet og også da vi kjøpte tomt i ettertid. Regnestykkene har aldri gått helt opp, men det har de sett mellom fingrene på. 

Kundeservicen er også upåklagelig og det er veldig god tilgjengelighet. Har pga dette ikke sjekket med andre banker, jeg ønsker rett og slett å gi pengene mine til dem.

Endret av addict
Skrevet

Bulder bank.

God rente, og så går verdien på boligen automatisk opp etter prisstigning i msrkedet, noe som automatisk påvirker belåningsgraden og rente. Tipper jeg vipper ned til 50% belåningsgrad og 1,43 rente i løpet av et par måneder pga prisstigningen de siste månedene, uten at jeg foretar meg noe som helst :) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk 1 million mindre i låneramme hos Nordea enn hos Obos. Har nå hatt lån i Obos 5 år og har solgt og kjøpt nytt en gang, fikk da mellomfinansiering.

Anonymkode: 242a4...140

AnonymBruker
Skrevet

Vi har boliglån i danske bank. Fikk 1,3 i rente fordi vi er med i akademikerne. Nettbanken deres er drit, men det er billig lån :) 

Anonymkode: 7a5d1...752

AnonymBruker
Skrevet

best og best, banken du velger som regel kunderådgiver du får best kjemi med. 

Når jeg har tenkt i mitt hode hva som er best, og kommer frem til kunderådgiveren så er det ikke gode nyheter du får, så igjen, den kunderådgiveren som kan snakke, som bryr seg, som har alle tallene klart, og vil ha deg, er det som jeg vil karakterer som best bank. 

Det er som butikk, selv om reklamen formidler som om de verdens beste, og du kommer i butikken, så er ikke servicen i nærheten til det du forventet bare fordi du hadde fått første inntrykk på utsiden. 

Når du spør etter best, så er det første jeg tenker at du får billigst og lavest rente. Eller har du andre kriterier du vil ha i banklånet?

Lykke til.

Anonymkode: 4c643...48e

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 15.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har i Nordea på grunn av fagforening. Var ikke et alternativ å søke andre steder på grunn av rentefordelene. Har dere snakket med en kunderådgiver? Da jeg søke om finansieringsbevis på nett fikk jeg en mye lavere sum enn det har til slutt endte opp med å låne. Måtte bare ringe og si at summen de hadde innvilget var for lav, og da sa de bare "ok" og justerte opp med nesten en million 

Anonymkode: 940a0...aba

ja, det er det jeg også har fått, boligfinansieringbevis som er meget lav, etter å ha søkt på deres elektroniske søknad. Men har ikke ringt fordi jeg er vant med å bli avvist. 

Anonymkode: 4c643...48e

AnonymBruker
Skrevet

Bulder Bank !!

Anonymkode: 47287...76c

AnonymBruker
Skrevet

DnB 😎

Anonymkode: 4a8e4...ca2

AnonymBruker
Skrevet

Vi refinansierte fra DnB til Bulder, huslånet koster en hel del mindre nå.

Anonymkode: d7cdd...abc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...