AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Har også 2 unger. Er helt avhengig av gode karakterer. Skal ha undervisning på skole. Hvor mye jobb må jeg regne med å jobbe hjemme med fagene? Jeg har lite selvdisiplin hjemme og kan suse bort tiden min på ingenting. Eller best å si opp jobben? Anonymkode: 7c5c4...6f7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Ja. Blir nok litt jobb, men absolutt realistisk. Anonymkode: d9097...041
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Spørs hva du legger i gode karakterer. Historie er 2 års pensum. Du må være veldig disiplinert for å klare alle fagene. Ingen fritid med andre ord. Anonymkode: f0882...ad5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva du legger i gode karakterer. Historie er 2 års pensum. Du må være veldig disiplinert for å klare alle fagene. Ingen fritid med andre ord. Anonymkode: f0882...ad5 Best å droppe jobb? Jeg trenger bare historie påbygg? Anonymkode: 7c5c4...6f7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Jeg har tatt matte, historie, naturfag og norsk, samtidig som jeg jobbet 20 %, og har to små barn. Det holdt lenge for meg! Du kan søke lån fra lånekassen, da har du mulighet til å få omgjort ca halve lånet til stipend om du står på alle eksamener anbefaler det! Anonymkode: 21bd9...4ca
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Veldig realistisk. 60% jobb = 2 fridager i uka? Veldig overkommelig i så fall. Jeg har tatt master ved siden av lederstilling med personalansvar og unger - det gikk helt fint. Videregåendefag burde være en smal sak når du jobber såpass lite. Anonymkode: 66179...494 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Best å droppe jobb? Jeg trenger bare historie påbygg? Anonymkode: 7c5c4...6f7 Jeg ville tatt en gratis rådgivertime på skolen og få forklart din situasjon. Du må også tenke på hvilken nettverk du har, som kan stille opp ved barnas sykdom ol. Jeg ville ikke sagt opp jobben, men det er mye skolearbeid på et semester. Man har ikke mye tid til å ikke lese. Det kommer også an på utgangspunktet ditt og hvor mye du må jobbe med fagene. Du må være strukturert og disiplinert. Du må kunne lese hjemme eller på bibliotek utenom skolen. Anonymkode: f0882...ad5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Hadde vært realistisk for meg. Nå du jobber 60 % har du jo ganske mye fri. Du må bare utnytte den tiden ordentlig og bli mer disiplinert. Slutt å tillate deg selv å være udisiplinert Anonymkode: 6f284...ef6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørs hva du legger i gode karakterer. Historie er 2 års pensum. Du må være veldig disiplinert for å klare alle fagene. Ingen fritid med andre ord. Anonymkode: f0882...ad5 Man må jo se på timene. Det at faget har gått over to år for de fleste er ikke av betydning. Anonymkode: 11899...295
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #10 Skrevet 23. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Man må jo se på timene. Det at faget har gått over to år for de fleste er ikke av betydning. Anonymkode: 11899...295 Det handler om mengden pensum, så jo det er av betydning. Anonymkode: f0882...ad5 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #11 Skrevet 23. juli 2020 Ja det går absolutt dersom man er streng mot seg selv. Jeg jobbet over 100% og hadde et deltidsstudie på siden og tok opp 4 fag som privatist (matte, naturfag, samfunn og norsk) Hadde ikke barn men jobbet jo hele dagen og hadde det andre studiet som også krevde lesing, men gikk ut med 5 og 6 i karakterer i fagene som jeg tok som privatist. Jeg måtte rett og slett isolere meg, ingen venner, ingen bytur.. Jeg leste rett etter jobb, leste til langt på natt for å rekke å komme gjennom alle fagene og hadde på alarm kl 05 og leste frem til 07.30 for da måtte jeg på jobb. Det er et lite helvette og jeg gikk i kjelleren pga lite søvn av og til men jammen var det verdt det da jeg kom inn på det studiet jeg ønsket 😊 Anonymkode: 8d99a...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #12 Skrevet 23. juli 2020 Isåfall bør du ha "lesetid"/"jobbetid" utenover tida du må være på skolen. Lurt å enten gjøre dette på skolen eller på bibliotek etc. Du er ikke alene med barna? Isåfall ville jeg forventet å få hvertfall en dag i uka som jeg ikke jobber der jeg kunne komme hjem sent og fokusere på skole. Anonymkode: aaf5b...43e
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #13 Skrevet 23. juli 2020 På 21.7.2020 den 21.53, AnonymBruker skrev: Har også 2 unger. Er helt avhengig av gode karakterer. Skal ha undervisning på skole. Hvor mye jobb må jeg regne med å jobbe hjemme med fagene? Jeg har lite selvdisiplin hjemme og kan suse bort tiden min på ingenting. Eller best å si opp jobben? Anonymkode: 7c5c4...6f7 Du sier veldig lite om forkunnskaper, alder m.m som spiller inn. Jeg har nylig tatt fagene selv. Engelsk er det mest overkommelige, matte 1p er også grei skuring for ordinært oppegående voksne. Utfordringen er historie, det er et brutalt stort pensum i forhold til timeantallet det er beregnet til. Jeg har hørt det sagt at tre fag er maks hva voksenopplæringen mener man kan ta ved siden av full jobb. Med 60% jobb og to unger, du kan klare det, men under de forutsetninger du selv har lagt til grunn så ville jeg brukt høsten og våren for å være sikker på best mulig resultat. Eventuelt forhøre meg på jobb om muligheten for å trappe ned stillingen frem til jul. Anonymkode: e712f...267 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2020 #14 Skrevet 23. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sier veldig lite om forkunnskaper, alder m.m som spiller inn. Jeg har nylig tatt fagene selv. Engelsk er det mest overkommelige, matte 1p er også grei skuring for ordinært oppegående voksne. Utfordringen er historie, det er et brutalt stort pensum i forhold til timeantallet det er beregnet til. Jeg har hørt det sagt at tre fag er maks hva voksenopplæringen mener man kan ta ved siden av full jobb. Med 60% jobb og to unger, du kan klare det, men under de forutsetninger du selv har lagt til grunn så ville jeg brukt høsten og våren for å være sikker på best mulig resultat. Eventuelt forhøre meg på jobb om muligheten for å trappe ned stillingen frem til jul. Anonymkode: e712f...267 Jeg synes 2p var mye enklere enn 1p. 2p er mer former og sånt. Ganske enkelt å pugge. Ellers enig. Anonymkode: 2ae10...d04
TheCrow Skrevet 24. juli 2020 #15 Skrevet 24. juli 2020 (endret) Jeg har ingen barn men har allikevel vært i en ganske lik situasjon som deg. Jeg jobbet 60%-70% og tok 10 privatisteksamener (6 eller 7 av dem var realfag) på ett og samme semester for et par år tilbake. Det var selvfølgelig veldig tungt, men endte opp med å få 5'ere og 6'ere. Struktur og motivasjon var de viktigste faktorene. Ville ikke ødelegge døgnrytmen min så leste aldri lenger enn 12 på kvelden, men leste stort sett hver lørdag og søndag også. Hvis du vil får du det til! Lykke til Endret 24. juli 2020 av TheCrow
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå