Gå til innhold

Tine kremgo Hvitløk - lage egen versjon av Naturell og hvitløk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å spise en den knekkebrød med kremost på, pg har nå oppdaget at Tine ikke lengre lager og selger den med hvitløk 😕 

Er det noen som har testet å «lage» selv? Å blande den naturelle kremosten med hakka hvitløk? Kan det være godt?

Evt. har endre noen gode «løsninger». Har kanskje philadelphia en hvitløk versjon? 🤔

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke skjønne annet enn at det burde funke helt fint. :)  Rå hvitløk kan antakelig bli litt kraftig for enkelte. I så fall burde det funke å varmebehandle den litt før du blander den inn. Men du vet jo best selv hvor høy toleranse du har for rå hvitløk. :) 

Anonymkode: 46fe0...e06

AnonymBruker
Skrevet

Philadelphia hvitllk og urter er MYE bedre enn det Tine kremgo hvitløk var.

Anonymkode: a5822...f51

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Philadelphia hvitllk og urter er MYE bedre enn det Tine kremgo hvitløk var.

Anonymkode: a5822...f51

Synes den ikke helt treffer mål, har testet den. Har kjøpt inn, så skal prøve å teste ut en egen oppskrift. Hvitløk, vårløk og gressløk 😄 så får jeg se om det vil smake 😅

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, Ariana807 skrev:

Synes den ikke helt treffer mål, har testet den. Har kjøpt inn, så skal prøve å teste ut en egen oppskrift. Hvitløk, vårløk og gressløk 😄 så får jeg se om det vil smake 😅

Oppdater oss gjerne med resultatet når det er testet 😋

Skrevet

Hva?! Det er jo den beste! :overrasket:

Gjest Trynefaktor
Skrevet

Hva med å ovnsbake eller grille fedd med hvitløk, og så skrelle og mose dem i osten? 

Jeg prøvde den som heter Rondelé hvitløk (president), den smakte for mye hvitløk synes jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle også til å skrive at du kan bake hvitløken før du tilsetter den i osten. 10 minutter i komfyren burde gjøre susen. Da blir den så myk at du kan mose den.
Og om det frister å bare hakke rå hvitløk, ta ut den innerste delen ( om du bruker "vanlig" hvitløk med fedd), da den er mye skarpere i smaken enn den ytre delen.

Anonymkode: c1d1f...91e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prøvd å blande med hvitløkspulver 🙂

Anonymkode: 6cd11...519

Skrevet

Har testet ut første batch. For mye hvitløk 😅

Trodde jeg var forsiktig med den, men neida 😅

Kan være å bake den er bedre, mindre sterk hvitløksmak kanskje. Får se hva jeg gjør i batch 2.

Men tror at komboen med hvitløk, vårløk og gressløk kan være en ide 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...