Gå til innhold

Hvordan var det å vokse opp med to eldre brødre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var det å vokse opp med to eldre brødre? Og hvor mye var aldersforskjellen mellom dere?

Har to sønner med 2,5 år i mellom og lurer på å prøve å få en til. Hvis det blir en jente så er jeg litt redd for at hun kan føle seg utenfor siden gutter ofte leker bedre sammen enn gutt og jente. Dette stemmer jo selvsagt ikke for alle, men det er derfor jeg lurer :)

Anonymkode: 0188f...e15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var helt perfekt! Mulig han i midten følte seg litt glemt av og til, det var en som var størst og flink og ansvarlig alltid, og jeg som var liten og «søt» uansett. Men supert med to storebrødre da. Jeg var nærest og lekte mest med han midterste, naturlig nok. 

Anonymkode: 415ab...499

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var helt perfekt! Mulig han i midten følte seg litt glemt av og til, det var en som var størst og flink og ansvarlig alltid, og jeg som var liten og «søt» uansett. Men supert med to storebrødre da. Jeg var nærest og lekte mest med han midterste, naturlig nok. 

Anonymkode: 415ab...499

TS her.

Så kjekt å høre at det var en positiv opplevelse for deg :) Kjekt at du også lekte godt med han som var nærmest deg i alder. Hva er aldersforskjellen mellom dere tre? 

AnonymBruker
Skrevet

Likte ikke og har nå idag dårlig forhold til eldre brødrene mine. Men gikk greit likevel, fordi hadde mange rundt meg venneralsjonmessig når jeg var liten. 

Anonymkode: 00e09...82c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eldste er 12 år eldre enn meg, yngste 6. Kjempegøy, lærte masse "gutteting" som gjorde meg kjempepopulær 😆 Tålte mye, var vant til bryting på stuegulvet 😅, ble aldri ertet (alle var "redd" storebrødrene min), jeg var aldri redd noe, hadde jo alltid noen som beskyttet meg, kan nevne ting i fleng. Er ingen guttejente, men er ganske tøff, takket være dem. Nå som vi er voksne: hjelpsomme, passer fortsatt på lillesøster, de er gode venner med kjæresten min, de er ukompliserte og hyggelige. Treffer yngste minst 2 ganger i uka, om bare for kaffi..

Anonymkode: d577f...17c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eldste er 12 år eldre enn meg, yngste 6. Kjempegøy, lærte masse "gutteting" som gjorde meg kjempepopulær 😆 Tålte mye, var vant til bryting på stuegulvet 😅, ble aldri ertet (alle var "redd" storebrødrene min), jeg var aldri redd noe, hadde jo alltid noen som beskyttet meg, kan nevne ting i fleng. Er ingen guttejente, men er ganske tøff, takket være dem. Nå som vi er voksne: hjelpsomme, passer fortsatt på lillesøster, de er gode venner med kjæresten min, de er ukompliserte og hyggelige. Treffer yngste minst 2 ganger i uka, om bare for kaffi..

Legger til: Har lekt myyye med biler og Lego, elsket det 😅 Ingen fare, lillesøster blir med på det meste 😆 Aldri følt meg utenfor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Likte ikke og har nå idag dårlig forhold til eldre brødrene mine. Men gikk greit likevel, fordi hadde mange rundt meg venneralsjonmessig når jeg var liten. 

Anonymkode: 00e09...82c

Leit å høre at du ikke har noe særlig kontakt med brødrene dine. Kan du spesifisere hvorfor du har så dårlig kontakt? Er det stor aldersforskjell mellom dere?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ble oversett og glemt de første årene. Følte likevel han tok seg av meg. Da jeg ble 12, ble jeg utsatt for overgrep av broren min sine kompiser. Han holdt vakt ved døra 😥

Anonymkode: dab5b...d63

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Just now, AnonymBruker said:

Legger til: Har lekt myyye med biler og Lego, elsket det 😅 Ingen fare, lillesøster blir med på det meste 😆 Aldri følt meg utenfor.

Så kjekt å høre at du hadde så bra forhold til dem mens du vokste opp, og ikke minst at du fortsatt har det. I tillegg er det litt større aldersforskjell mellom dere, så dette overrasker meg. Veldig positivt :)

Kult at du kan litt gutteting da! Det håper jeg eventuelt gutta mine vil lære minsten og (om det blir en til da).

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 eldre brødre. De var supre. Passet mye på meg gjennom oppveksten. Passer på meg fortsatt vil jeg si 😊 

Ene broren min er 1 år eldre og andre er 8 år eldre. 

Best forhold til min eldste bror vil jeg si. Tok meg inn under samlivsbruddet med eksen og er en super onkel. Andre broren min ser jeg ikke mye til for han bor langt unna. Men koselig hver gang vi møtes 😊 

Storebrødre er flotte å ha. De skal passe på små søsknene sine 😊 

Anonymkode: 022f6...2d7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har 2 eldre brødre. De var supre. Passet mye på meg gjennom oppveksten. Passer på meg fortsatt vil jeg si 😊 

Ene broren min er 1 år eldre og andre er 8 år eldre. 

Best forhold til min eldste bror vil jeg si. Tok meg inn under samlivsbruddet med eksen og er en super onkel. Andre broren min ser jeg ikke mye til for han bor langt unna. Men koselig hver gang vi møtes 😊 

Storebrødre er flotte å ha. De skal passe på små søsknene sine 😊 

Anonymkode: 022f6...2d7

TS her.

Overrasker meg litt at du har best forhold til eldstemann, en ville tro at når du og mellomste var så tett i alder at dere var nærmere. Personlighet har kanskje mer å si enn aldersforskjell :)

Koselig at du hadde noen som passet ekstra godt på deg, og som fremdeles gjør det :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...