Gjest diandre Skrevet 17. september 2002 #1 Skrevet 17. september 2002 Reiser til London nå i september. Noen som har tips om hva jeg ikke bør gå glipp av? Eller tips generelt? Å handle, se, oppleve osv
Fakse Skrevet 17. september 2002 #2 Skrevet 17. september 2002 Det finnes en rekke busslinjer som du kan kjøpe dagsbiletter til. Der får du guiding i headsett eller av en levende guid. Du kan hoppe av og på på en rekke stopp rundt i byen, og får høre om en rekke ulike severdigheter, slik at du finner ut hva som er spennende for deg. Garanterer at du vil høre om mange flere spennende ting en det du rekker å se på!! Du får en god oversikt, samtidig som du enkelt kommer deg mellom de ulike severdighetene.
vilde Skrevet 17. september 2002 #3 Skrevet 17. september 2002 Heisann! Har selv vært i London mange ganger, og elsker den byen!! Ting å gjøre kan være som nevnt ta en sightseeing buss, gå på museum og gallerier, Buckingham Palace er kjekt å ha sett. Selv syns jeg Science Museum er utrolig morsomt, men det er jo alt etter hva man er interessert i. Vokskabinettet og Big Ben er vel også kjekt å få med seg hvis du ikke har vært der. Markeder som f.eks Camden Marked. Ellers liker jeg veldig godt Covent Garden, masse koselige cafeer! Det er koselig å vandre rundt på Piccadelly Circus og Trafalgar Square. Shopping: Gatene som ligger rundt Harrods har endel kule butikker, forresten er vel en tur innom Harrods også et must! Soho er litt annerledes strøk, man masse stilige butikker! Oxford Street har masse kjedelige standardbutikker, men er jo vært å traske gjennom. Ellers må du gå på pub å spise, det er kjempegod mat!! Det var det jeg kom på i farten her! Vær obs på at London er minst like dyrt som Oslo nå MEn det er som de sier, hvis man er lei av London er man lei av livet!! :D
Fakse Skrevet 17. september 2002 #4 Skrevet 17. september 2002 Pass forresten på å se opp for lommetyver...mistet både lommebok og mobiltelefon (to forskjellige ganger)
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #5 Skrevet 20. september 2002 Greit å sjekke ut timeout.co.uk for hva som skjer på scenene i London denne måneden. Står også litt om restauranter og annet der også. Ellers er londontown.com også bra. God tur! ringblomst - ikke innlogget
Gjest Anonymous Skrevet 20. september 2002 #6 Skrevet 20. september 2002 Området rundt Portobello Road/Notting Hill har en del artige butikker, samt marked (vet ikke hvilke dager markedet er). I tillegg kan jeg absolutt anbefale å dra på musical. Var på Les Miserables for noen år siden, og glemmer det aldri!!!! Kjøpte billetter i nærheten av Leicester Square tror jeg, i ei billettbu hvor de ikke tok masse gebyrer slik de gjerne gjør andre steder.
ragnalina Skrevet 5. november 2002 #7 Skrevet 5. november 2002 Portobello Market er åpent lördager, og da er det bare å fölge turistströmmen.. :blunke: Men Portobello er utrolig fint uansett, masse morsomme små butikker og bakerier og grönnsaks- og frukthandlere.. Blant annet er det en bokbutikk med bare kokeböker (Books for Cooks), og flere slike spesialbutikker :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå