AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Lagt merke til på Facebook at det må være veldig overrepresentasjon av konspirasjonsteoretiskere blant de som har gått "livets harde skole" (som de skriver på FB-veggen sin). Særlig har jeg lagt merke til dette etter Corona-utbruddet. Det som går igjen et at viruset er sluppet løs av kineserne (eventuelt Mossad/jødene, eller kanskje CIA), covid-19 skyldes 5G nettet, det er ikke noe pandemi i det hele tatt, alt er bare et oppspinn skapt av media. Mange er også Trump-tilhengere. Anonymkode: 698c4...078
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Hele konseptet med Livets Harde Skole er jo at de har lært og forstått ting som de ridige og arrogante akademikerne ikke skjønner seg på. Klart at denne holdningen er forenlig med konspirasjonsteori. Anonymkode: 7a178...e05 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Jepp, sånn har det vært i mange år. Og noen av de har gått på den harde skolen, mens andre har gått på hareskolen. Mange av de tror på alt de får servert, det være seg suspekte youtubevideoer eller psycho-blogger. Mange av de virker til å mangle evnen til å tenke selv og å prosessere inntrykk de tar inn. Det er utrolig mange av de også - det virker ihvertfall sånn. Mulig det alltid har vært det, men at man bare legger mer merke til de nå som de har mulighet til å ytre sine meninger på internett - før skrev de jo leserinnlegg i avisa, men det var ikke så mange som tok seg bryet til det, tror jeg. Anonymkode: c2f8e...760 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Det har ikke jeg lagt merke til. Men nå har jeg ingen fra livets harde skole som venner på fb heller. Anonymkode: 4b422...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har ikke jeg lagt merke til. Men nå har jeg ingen fra livets harde skole som venner på fb heller. Anonymkode: 4b422...a1b Nei, men hvis noen skriver noe rart på en FB-gruppe, f.eks. at Corona skyldes 5G-nettet eller at verdensrommet ikke finnes, så sjekk på veggen deres og se om det står noe om "Livets Harde Skole". Anonymkode: 698c4...078 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, men hvis noen skriver noe rart på en FB-gruppe, f.eks. at Corona skyldes 5G-nettet eller at verdensrommet ikke finnes, så sjekk på veggen deres og se om det står noe om "Livets Harde Skole". Anonymkode: 698c4...078 Som sagt så har jeg ikke sånne venner. Anonymkode: 4b422...a1b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som sagt så har jeg ikke sånne venner. Anonymkode: 4b422...a1b Det er notert, men det er heller ikke poenget. Anonymkode: 698c4...078
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #8 Skrevet 9. august 2020 Det er en korrekt observasjon. Anonymkode: 1f414...f4e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #9 Skrevet 9. august 2020 Kan være enig, men de altfor akademiske har sine egne konspirasjonsteorier som er minst like latterlige. Anonymkode: 2f6a5...fe4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #10 Skrevet 9. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan være enig, men de altfor akademiske har sine egne konspirasjonsteorier som er minst like latterlige. Anonymkode: 2f6a5...fe4 Hvilke da? Anonymkode: 1f414...f4e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #11 Skrevet 9. august 2020 Det var sånn før også. Jeg vokste opp som barn av akademikere i et overveiende arbeiderklassemiljø der folk stolt proklamerte at de ikke så poenget med videregående skole, og at de selv ikke hadde lest en eneste bok etter endt skolegang. Blant disse fant man de som mente at sigaretter ikke førte til kreft; det var noe myndighetene hadde funnet på for å knuse tobakksimperiene. Så var det de som mente at Gros statsministerembete var et tegn på at endetiden var nær, de som trodde at filteret på sigarettene ga deg kreft, de som ikke turte å ta reisevaksiner fordi de trodde det var Mind Control Drugs i dem, og de som trodde at det var hemmelige beskjeder som ville få oss til å tenne på kirker innkodet i metal-musikk, så det måtte man ikke høre på. Selv i dag tror de samme menneskene på mitt hjemsted at det er en Ulykke når avkommet drar på universitetet - for bare se, 9 av 10 flytter jo ikke tilbake igjen! Kanskje ikke så sjokkerende, miljøet tatt i betraktning. Anonymkode: 42988...2b2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #12 Skrevet 9. august 2020 De som har gått livets harde skole? Har de ikke gått grunnskole eller videregående heller? Du vet at videregåeden er å regnes som høyere utdanning, eller teller ikke det? Telles kun skole i form av høgskole eller universitet? Da vil de si at alle de med yrkesfag har gått livets harde skole siden dem ikke har noe mer enn vgs? Anonymkode: 5544e...7db
AnonymBruker Skrevet 9. august 2020 #13 Skrevet 9. august 2020 Så....... jo mindre utdannelse, jo mer tilbøyelig er man til å tro på konspirasjonsteorier....? Tja, godt mulig det. Uten særlig utdannelse utover grunnskolen har man vel sjelden lært så mye om kritisk tenking med referanser og kilder som underbygger/beviser påstander. Og det er, helt ærlig, dønn kjedelig å lete gjennom litteratur og oppslagsverk for å finne bevis og kilder på sine påstander. Mye lettere å se på en YouTube-video laget av andre som har like lite utdannelse som deg selv. De kan fortelle deg 'sannheten' på 14 minutter, og henviser deg til nye YouTube-videoer hvis du trenger mer info. Kjempegreit! All tenkinga er gjort for deg! Så slipper man å gjøre mer enn to googlesøk, eller ta i ei bok! Anonymkode: 19400...59f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå