Gå til innhold

Frekt av meg å avbryte venneforespørselen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt inn dna på My heritage. (Litt fordi det sies at jeg har et halvsøsken som ingen vet noe om, så ingen begynner noe diskusjon på det). Jeg fikk melding av en eldre mann på facebook som skal være min tremening 2 generasjoner forskjøvet..det er vel ganske langt ut i slekten? Så det nesten ikke kan kalles familie? Eller? Jeg svarte ikke noe spesielt på melingen, bare bekreftet at det var meg. 

Jeg har 6000 slektstreff av den type utvannet slekt på my heritage og jeg orker heller ikke ha fremmede folk på fecebook. Er det frekt av meg å avbryte den? Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være venner på facebook? 

Anonymkode: 7ebb2...410

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt inn dna på My heritage. (Litt fordi det sies at jeg har et halvsøsken som ingen vet noe om, så ingen begynner noe diskusjon på det). Jeg fikk melding av en eldre mann på facebook som skal være min tremening 2 generasjoner forskjøvet..det er vel ganske langt ut i slekten? Så det nesten ikke kan kalles familie? Eller? Jeg svarte ikke noe spesielt på melingen, bare bekreftet at det var meg. 

Jeg har 6000 slektstreff av den type utvannet slekt på my heritage og jeg orker heller ikke ha fremmede folk på fecebook. Er det frekt av meg å avbryte den? Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være venner på facebook? 

Skjønner deg godt, hadde heller aldri orket det. Har kun nære venner og familie der. Du kan jo si dersom han spør :)

Anonymkode: 2fffa...8e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å legge til at etter meldingen så la han meg til som venn, men det skjønte dere. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg godtar alt av venneforespørsler så lenge jeg vet hvem personen er. Tar ikke facebook så seriøst og har skjult det meste, så ingen problemer med å godta. Det er bare facebook. 

Anonymkode: 792cb...b00

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg godtar alt av venneforespørsler så lenge jeg vet hvem personen er. Tar ikke facebook så seriøst og har skjult det meste, så ingen problemer med å godta. Det er bare facebook. 

Jeg godtar folk jeg har møtt på fest og bekjente og alt sånt. Har 700 venner på fb. Men dette er en eldre fyr jeg aldri har møtt og aldri kommer til å møte. Anser ikke tremening to generasjoner forskjøvet som familie. Hadde der vært en tremening, kusine eller what ever så.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk du ikke slipper inn hjemme hos deg, skal du heller ikke godkjenne på facebook.

Anonymkode: 97499...080

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Folk du ikke slipper inn hjemme hos deg, skal du heller ikke godkjenne på facebook.

Vet ikke hva det er av betydning her. Han er jo sikkert ikke farlig, bare anser han som like fremmed som om han hadde vært 0% i slekt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg godtar folk jeg har møtt på fest og bekjente og alt sånt. Har 700 venner på fb. Men dette er en eldre fyr jeg aldri har møtt og aldri kommer til å møte. Anser ikke tremening to generasjoner forskjøvet som familie. Hadde der vært en tremening, kusine eller what ever så.. 

Jeg ville heller godtatt en forespørsel fra en fjern slektning enn en random person jeg har møtt på byen. Det er faktisk de eneste forespørslene (bortsett fra spam-kontoer) som jeg ikke godtar. Folk som jeg har møtt på byen legger jeg ikke til. En random fyr som jeg har møtt på byen en gang og som jeg ikke er interessert i å bli kjent med, blir avvist. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Legger du ut så mye personlig at det er skummelt å ha folk du vet hvem er på face? Jeg har aldri lagt ut svært personlige og private ting på facebook og sammenligner det IKKE med å ha dem hjemme hos meg!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller godtatt en forespørsel fra en fjern slektning enn en random person jeg har møtt på byen. Det er faktisk de eneste forespørslene (bortsett fra spam-kontoer) som jeg ikke godtar. Folk som jeg har møtt på byen legger jeg ikke til. En random fyr som jeg har møtt på byen en gang og som jeg ikke er interessert i å bli kjent med, blir avvist. 

Ja men jeg er jo mer interessert i å bli kjent med en kjekkas jeg møtte på byen, enn en fjern slektning som er 40 år eldre jeg aldri kommer til å ha noe med å gjøre. Og som bor sånn 15 timer unna. 

Skrevet

Synes ikke det er frekt. Jeg ignorerer selv en del forespørsler, f. eks. fra fjern, inngiftet familie, og gamle klassekamerater jeg ikke har møtt på 20 år. Og fra div. naboer og venner av foreldre og svigers, folk jeg knapt har snakket med men som av en eller annen grunn synes det er naturlig å legge til "etterkommerne" av både nære og fjerne venner. 

Nå legger jeg ut ekstremt lite på FB, men før jeg godkjenner forespørsler bruker jeg å spørre meg selv om dette er en person jeg ønsker skal min aktivitet på FB, eller omvendt:, er jeg interessert i å se hva denne personen foretar seg? Er svaret nei, avviser jeg forespørselen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja men jeg er jo mer interessert i å bli kjent med en kjekkas jeg møtte på byen, enn en fjern slektning som er 40 år eldre jeg aldri kommer til å ha noe med å gjøre. Og som bor sånn 15 timer unna. 

Det stiller seg likt, gjør det ikke? Møter mange kjekke folk på byen som jeg mest sannsynlig aldri kommer til å møte igjen. 

Jeg syns ofte folk tar facebook for seriøst. Hadde jeg vært veldig privat og personlig på face hadde jeg vært mer restriktiv, men ingen i min generasjon er så intime på facebook, det er nok heller den eldre garde som er. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det stiller seg likt, gjør det ikke? Møter mange kjekke folk på byen som jeg mest sannsynlig aldri kommer til å møte igjen. 

Jeg syns ofte folk tar facebook for seriøst. Hadde jeg vært veldig privat og personlig på face hadde jeg vært mer restriktiv, men ingen i min generasjon er så intime på facebook, det er nok heller den eldre garde som er. 

Bare syns det er rart at han legger med til og ser ikke hensikten. Legger ikke ut ting på facebook, så er ikke dét. 

AnonymBruker
Skrevet

Bare syns det er rart at han legger med til og ser ikke hensikten. Legger ikke ut ting på facebook, så er ikke dét. 

Jeg tror ikke det ligger så mye tankevirksomhet bak en venneforespørsel på face. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er bare kontaktsøkende, sannsynligvis. Er mange som er ensomme.. Jeg hadde nok sagt ja - koster meg så lite. 

Anonymkode: 6996f...2c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er bare kontaktsøkende, sannsynligvis. Er mange som er ensomme.. Jeg hadde nok sagt ja - koster meg så lite. 

Anonymkode: 6996f...2c1

Kan også bare være nysgjerrighet eller så vil han bare ha (fjerne og nære) slektninger på lista si. Igjen, det er facebook, trenger ikke å være kontaktsøkende for å sende en forespørsel. Dersom han begynner å sende deg mange meldinger på messenger, så kanskje han er litt kontaktsøkende eller kjeder seg litt på sine gamle dager. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller det så stor rolle, da? Han synes vel det er interessant at du er en han er i slekt med. Du blir jo ikke kjent med ham på grunn av dette, det er nok kun ment som en vennlig gest fra hans side.

Anonymkode: 0319e...010

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har visst ikke peiling på slektsforskning, hvis du kaller tremenning 2 generasjoner forskjøvet, for "fjern slektning" :laugh:

Anonymkode: 4c9ce...569

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har visst ikke peiling på slektsforskning, hvis du kaller tremenning 2 generasjoner forskjøvet, for "fjern slektning" :laugh:

Anonymkode: 4c9ce...569

Nei har ikke peiling på det nei. Og er ikke der pga slektsfoskning. Jeg aner ikke hva tremening 2 generasjoner forskjøvet vil si. Det høres veldig fjernt ut 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eldre folk har en annen tilnærming til facebook enn yngre har. De eldre er fremdeles litt der man var da facebook var nytt, de yngre er mer selektive. Ser det bl.a.  på jobb, alle de over 50 legger til alle nyansatte, de yngre legger til dem de selv får god kontakt med.

Tviler på at han mener noe vondt med det. Jeg hadde godkjent, bare for å være grei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...