Kenelz Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Ser at bleiebøtte i seg selv er billig.. men så har vi de sinnsyke dyre posene! Vet ikke om det er så nødvendig med bleiebøtte og lurer på om noen faktisk er fornøyd med de? Går det an å kjøpe andre poser som er (MYE) billigere?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Vi har brukt vår mye, og kjøpt refillposer. Men nå, etter fem år og to små har jeg kastet den ut. Den lukter hele tiden. Har hatt den i gangen, for da lukter det mindre, men nå var grensen nådd. Anonymkode: 86ccc...1c9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Bleiebøtte er helt forferdelig når det er varmekabler på badet. Brukte det et par måneder med førstemann, og aldri brukt det seinere. Kastet tissebleiene i en liten pose hengende på stellebordet. Var det bæsj, så kastet jeg den i en pose, som jeg knyttet igjen, og la i en dunk ute ved døra. Tok det med i avfallsdunken da jeg fikk tid i løpet av dagen. Anonymkode: a0adf...cdf 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Bleiebøtte er en av de få babytingene vi ikke kjøpte, og jeg angrer ikke. Det er veldig enkelt å ta med seg bleia og kaste den i søppelkassa på kjøkkenet, og der tømmer vi søpla hver dag. Bæsjebleier legger vi i en bleiepose som knytes igjen før vi kaster den. Anonymkode: c338e...6ce 2
Anonymmm321 Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Rull med små grønne poser til 10kr på europris. 30 stk.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Bleiebøtte usj...ekkelt å la bleiene ligge og forråtnes i dagevis! Anonymkode: 95084...034
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 Kjempefornøyd med bleiebøtte, kjøpte da eldste var 1,5 år. Yngste er nå 2. Kjøpte den typen som heter UBBI. Bruker kun vanlige poser i den, men selve bøtta er ganske dyr. Stinker selvfølgelig når man åpner lokket for å kaste bleien, men ingen lukt ellers. Er isolert mtp varmekabler. Min søster har to stk (en i hver etasje) og er svært fornøyd! Angrer bare på at jeg ikke kjøpte tidligere. Anonymkode: 8f5d1...504
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Veldig fornøyd med bleiebøtten. Du kan bruke vanlige poser om du vil. Vi har ingen varmekabler der bøtta står og det avgir ingen lukt annet enn når du åpner bøtta. Vi tømmer bøtta hver dag. Kjempe fornøyd. Anonymkode: 4bbd5...f5d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 Har en på snart to år og har aldri hatt bleiebøtte, har bare en vanlig liten pedalbøtte som vi tømmer stort sett hver dag. Bæsjebleier knytter vi i en pose og kaster ut med en gang. Syns det virker ekkelt å ha bæsjebleier liggende å marinere på varmekablene i dagevis, må jo lukte helt forferdelig når man åpner og skal tømme? Anonymkode: e317d...01d
Forundret.. Skrevet 21. juli 2020 #10 Skrevet 21. juli 2020 De lukter jo uansett... Hadde angelcare som vi fikk fra barnas hus. Det stinka. Har kjent hos andre også at det lukter selv om foreldrene tror at det ikke gjør det, men jeg er veldig sensitiv ang lukter.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #11 Skrevet 21. juli 2020 Vi henger matavfallsposer på stellebordet som vi fyller opp med bleier og wipes, bæsjebleier bæres ut med en gang i søpla. Disse posene er gratis pluss at jeg føler de er mer miljøvennlige. Anonymkode: c3ada...a24 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #12 Skrevet 21. juli 2020 Vi synes det fungerer best å ha en pose hengende på stellebordet. Bruker tynne grå avfallsposer fra kiwi (må ha hank slik at de kak henges opp). Bæsjebleier kun på morsmelk må ikke tømmes med en gang (kastes om kvelden), og etter de begynner med fast føde kan man knyte godt igjen og ta ut med en gang. Jeg hadde aldri kastet bort penger på refill til bleiebøtte. Anonymkode: 82e23...9ba 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #13 Skrevet 21. juli 2020 Fikk en gratis bleiebøtte fra Anglecare, men brukte den kun noen uker før vi kasta den ut. Komplisert og grisete og kaste bleiene synes jeg, samt at den luktet grusomt. Nå har vi en enkel dunk fra IKEA som henges på stellebordet, holder mye bedre ute lukt synes jeg. Tømmes daglig. Anonymkode: 383cb...aaf
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #14 Skrevet 22. juli 2020 To barn, aldri brukt bleiebøtte. Bruker hundeposer, som står på stellebordet, ikke på varmekablene. Er det bare tiss, ruller vi bleien sammen og bruker en pose på flere bleier. Ved bæsj knyttes posen igjen umiddelbart og settes i vindfanget eller bæres rett ut i bosset. Anonymkode: d7379...5e1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #15 Skrevet 22. juli 2020 Bleiebøtte er i mine øyne noe som er oppfunnet bare for å tjene penger. Det er en søppelbøtte, for svarte. Søppelbøtte har de aller aller fleste på badet fra før. Bæsjebleier kan uansett ikke gå i bleiebøtta, det stinker uansett. Så hva skal man da med bleiebøtte for tissebleier?? Her gikk tissebleier i søpla på badet, den tømmes hver dag uansett. Bæsjebleier gikk rett ut. Hvorfor skal man bruke penger på en helt unødvendig mellomstasjon for brukte bleier??? Anonymkode: 36518...43c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Skrevet 22. juli 2020 Hadde ikkje bleiebøtte. Kasta tissebleier i vanlige bossbøtta (pedalspann) på badet, skifta ofte pose så det lukta ikkje så mykje av desse. Bæsjebleia gikk i hundepose frå Europris eller dagligvare. Tok ut posen og kasta den med det samme. . Anonymkode: e5338...829
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #17 Skrevet 22. juli 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Vi henger matavfallsposer på stellebordet som vi fyller opp med bleier og wipes, bæsjebleier bæres ut med en gang i søpla. Disse posene er gratis pluss at jeg føler de er mer miljøvennlige. Anonymkode: c3ada...a24 Bleier skal vel sorteres som restavfall, ikke matavfall? Er sånn i Oslo i alle fall. Anonymkode: 38cf4...d18
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #18 Skrevet 22. juli 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bleier skal vel sorteres som restavfall, ikke matavfall? Er sånn i Oslo i alle fall. Anonymkode: 38cf4...d18 Eg vil tru det varierer ein del. Då eg budde i Bergen var der ikkje matavfall-sortering. Eg flytta til ein kommune der bleiene først skulle gå som matavfall. Så vart det endra til restavfall for ikkje så så lenge sidan. Så kanskje nokon kommunar reknar bleier som matavfall enno. Anonymkode: e5338...829
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #19 Skrevet 22. juli 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bleier skal vel sorteres som restavfall, ikke matavfall? Er sånn i Oslo i alle fall. Anonymkode: 38cf4...d18 Men ikke i min kommune. Anonymkode: d7379...5e1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #20 Skrevet 22. juli 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Bleiebøtte er i mine øyne noe som er oppfunnet bare for å tjene penger. Det er en søppelbøtte, for svarte. Søppelbøtte har de aller aller fleste på badet fra før. Bæsjebleier kan uansett ikke gå i bleiebøtta, det stinker uansett. Så hva skal man da med bleiebøtte for tissebleier?? Her gikk tissebleier i søpla på badet, den tømmes hver dag uansett. Bæsjebleier gikk rett ut. Hvorfor skal man bruke penger på en helt unødvendig mellomstasjon for brukte bleier??? Anonymkode: 36518...43c Hvorfor kan ikke bæsjebleier gå i bøtta? Jeg går ikke ned 4 etasjer for hver bæsjebleie altså! Anonymkode: 3bc0a...67d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå