Gå til innhold

Hvorfor er det bare ungdommer som bruker tise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppretta en profil der og har fått handla masse fint men absolutt alle som far brukere der er under 20 og jeg er 20 +. Følger jeg ikke helt med eller?

Anonymkode: f4fec...21d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oppretta en profil der og har fått handla masse fint men absolutt alle som far brukere der er under 20 og jeg er 20 +. Følger jeg ikke helt med eller?

Hæ? Folk ser yngre ut nå enn før. Jeg er 29 og er storbruker av Tise ;) 

Anonymkode: 6c468...cb1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk ser eldre ut, ikke yngre. Er selv 21 så det vet jeg godt. Jeg snakker om hvorfor jeg kunn finner 15- 20 typ..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk ser eldre ut, ikke yngre. Er selv 21 så det vet jeg godt. Jeg snakker om hvorfor jeg kunn finner 15- 20 typ..

Hva er det som får folk til å se yngre ut enn hvordan det var før da ?

AnonymBruker
Skrevet

Fordi finn fungerer helt fint og jeg orker ikke enda en app eller tjeneste og forholde meg til.

Anonymkode: be523...bee

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har sett på tise og har hatt appen, men er ikke min type varer der 😝

40 +

Anonymkode: fe8de...5c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man varer hel hjem forresten..  er det hvis at pakka blir for stor at den leverer til posten og du må hente den der? Som jeg leser på tise sine sider skal ting komme på døra men det gjør ikke jakken min nå..

Skrevet

Jeg er 20, og bruker tise kun som en ekstra side for å selge mine ting. 

Trendy ting for ungdommer selges lettere på Tise. 

Men bruker for det meste finn! 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg har høy nok inntekt til å ikke måtte kjøpe brukt. Dette er nok noe som lokker mer i 20-årene og nedover, ikke når man er etablert og har trygg økonomi.

Anonymkode: 1da60...e0f

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan får man varer hel hjem forresten..  er det hvis at pakka blir for stor at den leverer til posten og du må hente den der? Som jeg leser på tise sine sider skal ting komme på døra men det gjør ikke jakken min nå..

Ja du må hente på nærmeste sted om den er for stor. Jeg skulle sende med helthjem og først etter jeg hadde ordnet bestillingen så fikk jeg opp at den måtte leveres inn. Da sendes den derfra og leveres på mottakers nærmeste leveringssted. Men det som legges i postkassen lever i postkassen eller på dør. Jeg får SMS om at varen er hentet så er det nr så man kan spore. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har høy nok inntekt til å ikke måtte kjøpe brukt. Dette er nok noe som lokker mer i 20-årene og nedover, ikke når man er etablert og har trygg økonomi.

Miljø... og mye er ikke lenger i butikkene! Noe man angrer på at man aldri kjøpte. Irriterer meg egentlig over slike som liksom har så god inntekt og føler seg viktige og fortjener nytt og best hele tiden. Driter fullstendig i miljøet. Sier ikke at du gjør det for det vet jeg faktisk ikke, men irriterer meg iver forbruket til mange. Tar den enkle vei, kaster ting i søppela fordi «jeg har råd til det så da bare gjør jeg det slik»

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de? Sist jeg sjekket var jeg og halve tise over 30. 
Om du bare finner fine ting på brukerne til mennesker under 20 så har du nok bare samme smak som dem, Ts. Omfavn det. 

Anonymkode: b1b00...6e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte google.
"Norsk gratis-app for salg av brukte klær og interiørartikler, som i hovedsak retter seg mot kvinner mellom 18 og 35 år. Den ble startet av gründerne Eirik Frøyland Rime og Axel Franck Næss i 2014, og lansert i februar 2016."

Jeg kjøper ikke brukte klær, så jeg hadde nok ikke brukt Tise om jeg hadde hatt det, nei..

Anonymkode: 6f425...3c5

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miljø... og mye er ikke lenger i butikkene! Noe man angrer på at man aldri kjøpte. Irriterer meg egentlig over slike som liksom har så god inntekt og føler seg viktige og fortjener nytt og best hele tiden. Driter fullstendig i miljøet. Sier ikke at du gjør det for det vet jeg faktisk ikke, men irriterer meg iver forbruket til mange. Tar den enkle vei, kaster ting i søppela fordi «jeg har råd til det så da bare gjør jeg det slik»

Enig i den holdningen der selv, selv om jeg har råd til å kjøpe alt nytt. Det siste året har jeg kjøpt både sykkel, bil og hund på finn, og da har jeg fått mye for pengene. Kjøper gjerne brukt så lenge tingen er i god stand eller enkelt kan fikses, så kan heller pengene gå til andre investeringer.

Anonymkode: c1109...6ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke klarer å slutte å le av det tåpelige navnet. Ler så mye at jeg aldri har surret meg til å laste ned appen. 

Liker Finn.no veldig godt. Solid og godt navn, lett å forstå hva firmaet tilbyr. I tillegg til at de er veldrevet, har de også et godt omdømme. 

Anonymkode: cad52...c34

AnonymBruker
Skrevet

En del av Tises markedsføring har vel bestått av "se, Astrid S bruker Tise, og hu der bloggeren og ei fra noe annet", lett påvirkelige ungdommer lar seg da gjerne rive med. De både selger og kjøper, og umyndige jenter føler vel de tjener litt på å selge klær som mamma og pappa har betalt for, så det blir en liten ekstrajobb og holder motivasjonen oppe. 

Voksnere kvinner som er mer kritiske skjønner raskt at appen ikke er like godt fungerende og enkel å bruke som Finn. Og de har betalt for klærne selv og legger mer omsorg og verdi i dem, heller enn å kjøpe med baktanken om å selge den etterhvert, når det ikke lenger er kult med "no time for fuckboyz" over brystet (scrollet faktisk over en slik crop top i dag på Tise). 

I fjor vinter lagde jeg 72 annonser på finn med diverse klær, sko og hobbyartikler, vi hadde storrydding i hjemmet. Jeg la samme artikler på Tise. Antall solgte på finn = 71. Antall solgt på Tise: 1. Og dette var på et tidsrom på 13 måneder. På finn var det mange som tok kontakt, og derfor mange som forsvant så fort handelen er ferdig snakka og kun betaling gjenstår. Så jeg syns det tar tid å bli kvitt ting, og alle seriøse kjøpere blir engler med glorier som man vil kysse og gi fine gaver til. På Tise var det kun 1 som tok kontakt og faktisk kjøpte , utenom ei useriøs som forsvant fordi "hun hadde brukt opp lommepenger på mobildeksel", altså en av disse ungdommene. 

Anonymkode: 7d8c4...3e4

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts. Helt enig. Jeg vil ikke spare penger, men miljøet! Kanskje er deg slik at vi unge er litt mer reflekterte? 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg skal investere i klær og tilbehør, så går jeg for høy kvalitet, og da vil jeg ha det nytt. Jeg vil ikke kjøpe slikt, uten å vite hvordan det har blitt brukt og behandlet. Og jeg ønsker å kunne gå tilbake til en forhandler for å reklamere på varen, ikke sitte uten samme service og rettigheter, og klage til en privat selger. Derfor er det deilig med god nok inntekt til å slippe bruktkjøp.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts. Helt enig. Jeg vil ikke spare penger, men miljøet! Kanskje er deg slik at vi unge er litt mer reflekterte? 

Folk flest følger trendene, og akkurat nå er gjenbruk en trend. Er litt spent på å se hvor lenge det varer.

Anonymkode: dd41c...007

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Unge er ikke mer reflektert nei. Er nok viktigperer der... men jeg har bare innsett at vi ikke kan fortsette dette forbruket. Og hvorfor betale 1000 når du kan få det til 700? I samme kvalitet? Kanskje nytt også. Jeg kjøper ikke ALT på Tise da. Men selger veldig mye der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...