Gå til innhold

Ibux. Er 3*200mg det samme som 1*600mg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk resept på Ibux 600mg hos tannlegen, men jeg har allerede flere pakke4 med 200mg. Er det likegyldig om jeg tar 3 tabletter med 200mg som om jeg tar 1 tablett med 600mg? Står jeg skal ta en tablett hver 6. time. Så om jeg tar 200mg så blir det 12 tabletter i døgnet. 

Anonymkode: ae82c...031

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurt på det samme. Hvorfor er 600mg reseptbelagt, når 200mg ikke er det? Tulleresepter med mindre 600mg er subsidiert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Morpheus skrev:

Lurt på det samme. Hvorfor er 600mg reseptbelagt, når 200mg ikke er det? Tulleresepter med mindre 600mg er subsidiert. 

Fordi 600mg er en høy dose. De resrptfrie er forholdsvis dyre, og i lave doser, nettopp for å hindre misbruk/feilbruk. Som alle medisiner har ibux bivirkninger, flere jo høyere dose.

Anonymkode: 7991f...c63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gråter blod... Medisiner på resept er mye billigere, og nå har du fått en resept. Bruk den. Hvis du ikke bare få brukt opp tablettene du allerede har, og vet at du ikke kommer til å trenge dem igjen.

Anonymkode: 2cb01...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk resept på Ibux 600mg hos tannlegen, men jeg har allerede flere pakke4 med 200mg. Er det likegyldig om jeg tar 3 tabletter med 200mg som om jeg tar 1 tablett med 600mg? Står jeg skal ta en tablett hver 6. time. Så om jeg tar 200mg så blir det 12 tabletter i døgnet. 

Ja, det blir det samme om du tar én 600 mg eller tre 200 mg. 

Anonymkode: 6c22d...2f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det går ut på det samme. 

Anonymkode: cc65c...881

Takk!

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi 600mg er en høy dose. De resrptfrie er forholdsvis dyre, og i lave doser, nettopp for å hindre misbruk/feilbruk. Som alle medisiner har ibux bivirkninger, flere jo høyere dose.

Anonymkode: 7991f...c63

Takk.

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg gråter blod... Medisiner på resept er mye billigere, og nå har du fått en resept. Bruk den. Hvis du ikke bare få brukt opp tablettene du allerede har, og vet at du ikke kommer til å trenge dem igjen.

Jeg fikk resept på 10 tabletter med 600mg. Sjekket nå og jeg ender med å spare 13 kroner om jeg bruker resepten. Det er jo penger spart. Men jeg har ikke lyst til å ta en tur ned til apoteket kun for å spare 13 kroner. Da er det greiere å få brukt opp ibuxen jeg faktisk har. 

Om ibux 600mg heller ikke er bedre enn 200mg så vil jeg jo aldri få et akutt behov for dem. Jeg vil jo alltid kunne gå ned til matbutikken og kjøpe et brett med 200mg og ta tre tabletter. 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei, jeg bruste meg nok litt unødig opp der - 13 kroner overlever du 😂

God bedring uansett hva du velger, håper smertene går fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge begge deler er tabletter går det for det samme. Hvis én type er kapsel blir det noe forskjell pga raskere opptak med kapsler. 

Anonymkode: 8c938...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...