AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Heisann! Jeg har nylig opprettet ett ENK og har 0 peiling på hvordan dette med skatt fungerer, har prøvd å lese meg opp men noen sier hvert kvartal og andre sier ved nyttår, så jeg lurer i korte trekk på når skatten skal betales inn og om jeg MÅ betale forskuddsvis eller om jeg kan betale 1 gang i året etterskuddsvis? Ett annet spørsmål er: hvor mye er greit å bruke av pengene som kommer inn? Jeg har en jobb ved siden av så alt er skattepliktig for alt jeg vet. Jeg har også en egen bedriftskonto til ENK i banken min takker også for alt av tips og triks! Anonymkode: 5e9fe...b98
Thea82 Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Jeg er ingen ekspert, så tørr ikke svare spesifikt. Men vi (samboer og jeg) har et A/S, og jeg leser mye inne på skattetaten.no. Mye er godt forklart der. Anta (for sikkerhetsskyld) at du både er skattepliktig og momspliktig så slipper du gå på en smell. Jeg er over snittet interessert i økonomi og skatt, men har måttet krype til korset og få en revisor, da det er mye å sette seg inn i. Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Forskuddsskatten betales inn 4 ganger per år. Etterskuddsvis er selvsagt mulig, det er det som er skattesmell. Dersom du er MVA-pliktig er det viktig å settes seg inn i det. Støtter tipset til den over, les deg opp på regler og tips på skatteetaten.no Anonymkode: 9c404...eab
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Skaff deg regnskapsfører først som sist, har selv ENK og det er en drøm. Anonymkode: 8f0af...4b6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå