AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Vet at man ikke får noen ekstra oppfølgning før etter 3 SA? Men hva med MA? Ingenting ekstra? Anonymkode: eba71...e83
tussi84 Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Ingenting ekstra da eller nei, da MA er likestilt med SA. Ofte har det vært en MA før SA, men det blir ikke oppdaget da kvinnen ikke får tidlig ultralyd. Den gode nyheten nå er jo at tidlig ultralyd snart blir tilbudt alle kvinner, etter de nye endringene ble vedtatt. Når det er sagt så er de fleste leger villige til å henvise deg til tidlig ultralyd hvis man er veldig bekymret. Hvis ikke så er det flust av private som tilbyr ultralyd tidlig.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Ingen automatisk ekstra oppfølging etter bare en MA, nei. Anonymkode: 34255...42b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Nei. De aller fleste SA er også MA før de setter igang, det går vanligvis litt tid mellom når fosteret dør og kroppen støter det ut - sånn sett en glidende overgang. Og selv om det oppleves dramatisk der og da, så er det faktisk helt vanlig og ikke noe som krever ekstra oppfølging. Det bare snakkes så lite om, fordi man liksom skal holde kjeft om graviditeten til man er gjennom første trimester og det er liten sjanse for å miste. Når jeg mistet i uke 12 fant jeg trøst i å vite at jeg hadde klart å bli gravid, og at en enkelt SA ikke gir dårligere odds for neste svangerskap. Når jeg ble gravid igjen turte jeg ikke glede meg ordentlig før vi var forbi uke 12 - men det gikk bra, har en frisk og fin ettåring i dag. Anonymkode: 94271...69f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 Jeg fikk ultralyd annenhver uke fra uke 7, etter MA i uke 12. Kommer nok veldig an på fastlegen. Anonymkode: 68069...327
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Vært gravid 3 ganger. Første gikk bra. Andre gang ble det sa. Ble gravid igjen etter 3 år. Har nettopp hatt en kirurgisk abort pga ma. Da vi brukte lang tid på å bli gravide, så begynner alderen å ta meg igjen. Men jeg får ikke noe ekstra oppfølging/undersøkelser, ikke før, og ikke under. Må ha mistet 3 ganger. Hvis jeg i det hele tatt rekker å bli gravid igjen(blir ikke lett gravid), eller om jeg mister neste gang å, så rekker nok ikke jeg å prøve noe mer. Så da slipper de ekstra oppfølging/utredning på meg. Anonymkode: fac8f...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå