AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Min eks vil på død og liv reise til Asia med mine...ja våre barn. Dette blir i høstferien. Jeg blir så lei av dette maset. De må i karantene ved innreise dit og mulig hjemreise hit. Han mener de åpner opp for Asia nå snart. Han booker billetter nå og mener dette vil gå fint. Jeg synes det er galskap under denne pandemien. At jeg er hysterisk og at Corona snart er over. 😣😏 Anonymkode: eaf38...2de
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Ja, du kan nekte han å reise. Om barna dine må i karantene ved hjemkomst så vil jo du måtte være hjemme med dem, og ta deg fri fra jobben. I tillegg så risikerer han jo helsen til barna dine. Direkte uansvarlig. Anonymkode: 97acd...4f5 14
petterm Skrevet 22. juli 2020 #3 Skrevet 22. juli 2020 Hvis det er i mot UD sitt reiseråd på det tidspunktet de skal reise, så er reisen uansvarlig. Da vil ikke reiseforsikringen dekke behandling av Korona. Da regner jeg med at du kan nekte. Hvis UD ikke fraråder reise er det nok værre å nekte. I forhold til at Korona snart er over får han jo støtte av Trump. Korona skulle egentlig forsvinne til påske, men nå sier Trump at den forsvinner dagen etter presidentvalget. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #4 Skrevet 22. juli 2020 Jeg hadde nektet og kontaktet familievernkontoret. Dersom han skal reise, må vartfall han ta alt ansvaret ved karantene ved hjemkomst, og være lenger med de om deblir syke. Han kan ikke la det gå ut over din jobb(deg Anonymkode: aa346...aa8 1
Collan Skrevet 22. juli 2020 #5 Skrevet 22. juli 2020 (endret) Hva med om du framfører dette argumentet: Det er ikke alt man bør gjøre selv om det er lovlig å gjøre det. All reising gir større risiko for smitte enn å holde seg i ro. Å reise så langt som til Asia nå høres vanvittig ut. Hva er grunnen til at han absolutt vil til Asia? Er han derfra? Eller vil han bare ha en ferie? Hvis han absolutt på død og liv må reise er det veldig viktig å sjekke om reiseforsikringen gjelder. Uten den kan det fort bli veldig store utgifter om det skulle skje noe. EDIT: Overså først at han mente at Covid19 snart går over. Da kan du jo spørre ham om dette: - Er det noen som helst grunn til at viruset skal forsvinne når det fremdeles er 80-90% av verdens befolkning som ikke har hatt Covid19? (For at svaret skal bli ja er den eneste muligheten at hele verdens befolkning holder ekstrem lockdown de neste 2-3 månedene, da ville det sannsynligvis bli så liten mulighet for viruset til å spre seg at det ville dødd ut av seg selv.) - Fins det en kur? (Svaret er nei. Det fins noen medikamenter, særlig Remdesivir, som med ganske høy sannsynlighet gjør at flere pasienter med alvorlig sykdomsforløp overlever og har kortere sykdomsperiode, men de kan fremdeles dø eller få senskader. Dessuten er tilgangen på Remdesivir begrenset, siden USA har kjøpt opp hele produksjonen de neste tre månedene.) - Fins det en effektiv vaksine? (Svaret er nei. Det fins noen lovende kandidater, men ingen som har blitt godkjent for allment bruk. Det skjer tidligst ved utgangen av året, og da vil det de første månedene bare være helsepersonell, folk med samfunnskritiske jobber og deretter de i risikogruppene som har høyest risiko men samtidig mange forventede leveår som får vaksinen.) I det hele tatt, det er han som har bevisbyrden når han hevder at viruset skal forsvinne av seg selv. Han må kunne legge fram en svært overbevisende forklaring. Endret 22. juli 2020 av Collan La til mer 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #6 Skrevet 22. juli 2020 Pandemi eller ikke. Jeg hadde ikke argumentert med viruset, i og med at han er låst her. Jeg hadde ikke reist så langt i disse dager. Jeg har flydd en del de siste ukene, og det er stadig endringer og kanselleringer. De risikerer kansellering uten ombooking, så må man bestille nye billetter for 100 000, som igjen blir kansellert. Og pengene ser man ikke på månedsvis. Anonymkode: 8852e...b5f 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #7 Skrevet 22. juli 2020 Du kan risikere at barna blir strandet. Vi kjenner noen som først kom seg hjem fra Fillipinene nå i juni etter å ha vært strandet etter Korona kom. De kom seg ikke på et fly før. Å risikere at barna mine ble strandet så langt unna hadde jeg aldri tatt risikoen på. Anonymkode: 30480...57c 3
Example Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 Det er vel heller lite trolig at det bli åpnet for karantenefrie reiser til Asia dette året. Svært usannsynlig. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 8 timer siden, petterm skrev: Hvis det er i mot UD sitt reiseråd på det tidspunktet de skal reise, så er reisen uansvarlig. Da vil ikke reiseforsikringen dekke behandling av Korona. Da regner jeg med at du kan nekte. Hvis UD ikke fraråder reise er det nok værre å nekte. I forhold til at Korona snart er over får han jo støtte av Trump. Korona skulle egentlig forsvinne til påske, men nå sier Trump at den forsvinner dagen etter presidentvalget. Også kommer noen trekkende med Trump... anti-Trumpbesettelse må være slitsomt for deg. Ønsker deg god bedring. Anonymkode: e7bfa...5d8
petterm Skrevet 22. juli 2020 #10 Skrevet 22. juli 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Også kommer noen trekkende med Trump... anti-Trumpbesettelse må være slitsomt for deg. Ønsker deg god bedring. Anonymkode: e7bfa...5d8 Tusen takk! Exen til TS påstår at Korona snart forsvinner. Exen må jo ha fått den ideen fra er sted. Den eneste jeg har hørt om som stadig påstår det er nevnte president, men du kjenner sikkert til flere. 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #11 Skrevet 27. juli 2020 På 22.7.2020 den 13.40, Example skrev: Det er vel heller lite trolig at det bli åpnet for karantenefrie reiser til Asia dette året. Svært usannsynlig. Er det karantene inn/ut av Asia nå? Når oppheves dette? Anonymkode: eaf38...2de
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #12 Skrevet 27. juli 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det karantene inn/ut av Asia nå? Når oppheves dette? Anonymkode: eaf38...2de Det er karantene inn fra alle land i Asia. Om det er karantene ut kommer jo an på hvor i Asia, det er store forskjeller. Regjeringen kommuniserer nye reiseråd jevnlig, når karantene inn og ut oppheves er umulig å spå, men er nok ikke rett rundt hjørnet. Anonymkode: 8852e...b5f
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2020 #13 Skrevet 27. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker said: Er det karantene inn/ut av Asia nå? Når oppheves dette? Anonymkode: eaf38...2de Skal jeg gjette så sier jeg mars Anonymkode: 78215...61d
Anbefalte innlegg