AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Del Skrevet 21. juli 2020 Sikkert rart spørsmål🤣 Men jeg pleier noen ganger å klippe inn litt løshår i håret mitt. Det festes med metallspenner. Så om jeg havner i en bilulykke og sendes på akutten og må scannes, sjekker de hodebunn da? Og hva skjer om de kjører meg inn i maskinen med metall i håret? Bekymrer meg litt for det hehe Anonymkode: 7b620...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Del Skrevet 21. juli 2020 Da er det isåfall CT-skanning som er aktuelt. Så ingen grunn til bekymring Anonymkode: f19f1...823 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 21. juli 2020 #3 Del Skrevet 21. juli 2020 Oddsen for at du trenger en CT er vel heller minimal, og en bevisstløs person er ikke noe nytt. Har tatt 3 CT og ingen spurte om extensions. De sa øredobber, kjeder etc. Ser ikke for meg at ungdom med tannregulering ikke får ta CT... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Del Skrevet 21. juli 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert rart spørsmål🤣 Men jeg pleier noen ganger å klippe inn litt løshår i håret mitt. Det festes med metallspenner. Så om jeg havner i en bilulykke og sendes på akutten og må scannes, sjekker de hodebunn da? Og hva skjer om de kjører meg inn i maskinen med metall i håret? Bekymrer meg litt for det hehe Anonymkode: 7b620...980 Det metallet vil dras av huet ditt og smelle rett i veggen på mr så joda, før du eventuelt blir sendt bevisttløs i en mr så sjekker de etter piercinger og alt mulig Anonymkode: 8eb9a...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Del Skrevet 21. juli 2020 2 timer siden, theTitanic skrev: Oddsen for at du trenger en CT er vel heller minimal, og en bevisstløs person er ikke noe nytt. Har tatt 3 CT og ingen spurte om extensions. De sa øredobber, kjeder etc. Ser ikke for meg at ungdom med tannregulering ikke får ta CT... TS spør om MR. Det er på ingen måte sammenlignbart med CT hva angår metall osv. TS, så akutt MR vil aldri komme på tale, det tas CT først. Anonymkode: 8895f...781 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Del Skrevet 21. juli 2020 3 timer siden, theTitanic skrev: Oddsen for at du trenger en CT er vel heller minimal, og en bevisstløs person er ikke noe nytt. Har tatt 3 CT og ingen spurte om extensions. De sa øredobber, kjeder etc. Ser ikke for meg at ungdom med tannregulering ikke får ta CT... Oddsen for å trenge en CT etter f.eks trafikkulykke er rimelig stor. TS, det tas ikke ØH MR, så ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: 710be...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Del Skrevet 21. juli 2020 Tas aldri MR etter ulykker. Tar for lang tid. CT er først, da tar vi oversiktsbilder først og planlegger bildene etter dem. Er det metall der ser vi det og får evt fjernet det før vi kjører scannet. Om vi ikke har tid til det har vi metalartefaktsoftware som fjerner strekene metallet lager i bildene Anonymkode: c7719...246 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 21. juli 2020 #8 Del Skrevet 21. juli 2020 Man kan ikke ta MR av en pasient uten å ha snakket med pasienten først. Du kan feks ha klips i hodet for tidligere behandling av aneurismer, du kan ha fått jernspon i øyet som fortsatt er der osv. Så hvis det haster med å undersøke hodet så velger de å bruke ct. MR er for risikablet mtp det ovennevnte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 21. juli 2020 #9 Del Skrevet 21. juli 2020 6 timer siden, theTitanic skrev: Oddsen for at du trenger en CT er vel heller minimal, og en bevisstløs person er ikke noe nytt. Har tatt 3 CT og ingen spurte om extensions. De sa øredobber, kjeder etc. Ser ikke for meg at ungdom med tannregulering ikke får ta CT... Nei, for CT er røntgen uten magnetfelt. De spurte vel om øredobber og kjeder pga at det vil komme frem og forstyrre på bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå