AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Hei vurderer å studere dataingeniør. Er det lett å få arbeid innen det? Ok lønn? Er det alle slags folk innenfor kategorien, eller flest «gamere»? Anonymkode: 2beff...ced
axillea Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Er ikke dataingeniør, men tok en master i informatikk. I Oslo har det ikke vært noen problemer med å få jobb, jeg har jobbet innenfor utvikling, design og produktutvikling. Nå har jeg gått videre til ledelse av it-prosjekter. Jeg kommer opprinnelig fra en mindre by, og der var det veldig vanskelig å få jobb som nyutdannet. Den lønnen jeg idag har et helt grei, og en god del mer enn det jeg startet med. Startet nok litt lavt, for jeg startet med 350 000. Men vi må alle starte et sted, og jobberfaring er mye, mye mer verdt til å begynne med. Så kan man forhandle seg opp etterhvert. Så hva slags folk som er i den kategorien... Det kan nok føles som det er mye "gamere" når man er student. Når du kommer ut i arbeidslivet, har du mange valg og det er noe helt annet. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Hvis du ikke er spesielt glad i matte og fysikk. Bør du heller studere informatikk og IT lærer med programmering og slipper matten som du ikke trenger om du ikke skal bli spillprogrammerer. Samme lønn. Anonymkode: 08062...56b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Jobber som utvikler og har det meget komfortabelt. Flinke IT-folk er det vel forventet massiv underdekning på i årene fremover. Studerte selv dataingeniør og hadde startlønn på 460 000 i 2016. Tjener rundt 600 i året nå. Anonymkode: 846a1...74e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #5 Skrevet 21. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei vurderer å studere dataingeniør. Er det lett å få arbeid innen det? Ok lønn? Er det alle slags folk innenfor kategorien, eller flest «gamere»? Anonymkode: 2beff...ced Jeg er dataingeniør, men jeg arbeider ikke med programmering direkte. Jeg er en funksjonell tester, dvs. jeg gjør det programmere synes er kjedelig å gjøre. Anonymkode: f9d11...1b9 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 Går litt i rykk og napp med jobber. Men teknologi er fremtiden. Så alltid muligheter kontra utdaterte ting. Anonymkode: 94694...04c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 Lett å få jobb, brukbar lønn, men ganske "tungt" og slitsomt arbeid. Ikke finn på å studere dette om du ikke har evner og teknisk teft. Anonymkode: 07bb0...c0b
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #8 Skrevet 22. juli 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Lett å få jobb, brukbar lønn, men ganske "tungt" og slitsomt arbeid. Ikke finn på å studere dette om du ikke har evner og teknisk teft. Anonymkode: 07bb0...c0b Ikke ts. Kan du fortelle hvorfor jobben er tung og slitsom? Er det å jobbe som utvikler slitsomt? Er selv over snittet interessert i data, teknologi, gaming osv og vurderer derfor å søke dataingeniør. Men samtidig er jeg redd for å velge feil utdanning, spesielt når man leser at det er slitsomt og til tider stressende. Anonymkode: 952c2...d57
Antisvindleren Skrevet 22. juli 2020 #9 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke ts. Kan du fortelle hvorfor jobben er tung og slitsom? Er det å jobbe som utvikler slitsomt? Er selv over snittet interessert i data, teknologi, gaming osv og vurderer derfor å søke dataingeniør. Men samtidig er jeg redd for å velge feil utdanning, spesielt når man leser at det er slitsomt og til tider stressende. Anonymkode: 952c2...d57 Jeg synes ikke det er slitsomt, for jeg liker det jeg gjør. Det er ikke slik at det feks forventes 1000 linjer kode om dagen. Det er kun tungt og slitsomt for de som ikke aner hva de snakker om
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå