Gå til innhold

Hva gjør du i huset før og etter du reiser bort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du av husarbeid før og etter du reiser bort for en lengre periode (1-2 uker)? Jeg liker ikke tanken på at ting skal stå uvasket så lenge, men det blir så mye styr å skulle vaske alt før og etter jeg drar😅

Anonymkode: 2f008...4ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker og rydder alt dagen før jeg drar, og så setter jeg på en oppvaskmaskin på dagen med det siste. Skifter sengetøy på dagen også, så det blir det eneste som må vente til jeg kommer hjem :)

Anonymkode: d14b4...f25

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Passer på at oppvasken som kan lukte er tatt og evnt våte håndklær henger til tørk. Tar ut bosset og slår av/trekker ut noen kontakter jeg ikke liker å ha på når jeg er borte. Det er vel det? 

Anonymkode: 028b8...d09

AnonymBruker
Skrevet

Tømmer søppel. Hvis jeg skal være borte litt lenger, går gjennom kjøleskapet og skrur ned varme på bad, varmepumpe etc. Skrur på automatisk styring av lys. Og prøver å reise fra et hus som er greit nok ryddet/rent til at det ikke er kjipt å komme hjem igjen til.

Pleier vel mest å ha fokus på at jeg pakker med meg det jeg trenger 🤣

Anonymkode: 9679f...770

Skrevet

Vasker unna alt av oppvask og skittentøy, støvsuger, tørker støv og vasker alle gulv. Kaster mat fra kjøleskapet som ikke vil tåle å ligge over reiseperioden. Handler som regel det jeg trenger, på vei hjem fra flyplassen. Skifter også på sengen og rer den opp fint og innbydende. Synes det er behagelig å komme hjem til at alt er på stell. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanner planter, tar ut søppel, tar oppvasken og passer på at håndklær henger slik at de blir tørre. 

Anonymkode: 4860c...a33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først pakker jeg ned det jeg skal ha, så jeg er sikker på at jeg ikke glemmer noe. Deretter rydder og vasker jeg, slik at det ser presentabelt ut hvis noe skulle skje.  

Anonymkode: a8aaa...0c5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skrur på automatisk styring av lys.

Anonymkode: 9679f...770

Dette er veldig lurt!

Jeg har lurt litt på å skaffe meg det samme, ettersom jeg reiser mye. Tenker at sjansen for innbrudd er mindre dersom lyset endrer seg, og det ser bebodd ut. 

Er det Philips Hue du har? 

AnonymBruker
Skrevet

Oppvask. Søppel. Trekker ut støpsel på alt som ikke behøver å stå på. Stenger hovedvannventilen.

Anonymkode: ea5f7...7de

Skrevet (endret)

Før: Pakker og tømmer søppel

Etter: Pakker ut.

Utenom det prøver jeg å forlate tomme skittentøyskurver og at oppvaskmaskinen er tømt.

Endret av Me for life

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...