Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har du søkt og har du fått plass? 

Jeg har søkt lærerutdanningen 1.-7. Klasse. Venter fortsatt på svar. 

Anonymkode: 8f0b0...408

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har du søkt og har du fått plass? 

Jeg har søkt lærerutdanningen 1.-7. Klasse. Venter fortsatt på svar. 

Samme. 

Anonymkode: 8aa10...273

AnonymBruker
Skrevet

Når får man svar? 

Anonymkode: 276c9...330

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme. 

Hvilket universitet? Hvilken karakter har du i matte? 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket universitet? Hvilken karakter har du i matte? 

UIT samlingsbasert. 5 i matte. Hvor har du søkt?

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

UIT samlingsbasert. 5 i matte. Hvor har du søkt?

Har søkt på alle.  Jeg skrev mail til Notodden ang. Mattekarakteren, og kom dessverre ikke inn. Var velkommen til å søke neste år med bedre karakter. Da kommer jeg nok ikke inn på de andre heller.

Føler meg så mislykket. Er 31 år og kommer ikke inn noen sted. Føler jeg sitter fast i ungdomstisden siden karakterene er så avgjørende for livet mitt. Hadde en vanskelig tid på videregående og klarte ikke å prioritere skole. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har søkt på alle.  Jeg skrev mail til Notodden ang. Mattekarakteren, og kom dessverre ikke inn. Var velkommen til å søke neste år med bedre karakter. Da kommer jeg nok ikke inn på de andre heller.

Føler meg så mislykket. Er 31 år og kommer ikke inn noen sted. Føler jeg sitter fast i ungdomstisden siden karakterene er så avgjørende for livet mitt. Hadde en vanskelig tid på videregående og klarte ikke å prioritere skole. 

Har du prøvd å ta opp fag? Jeg måtte det for å ha sjans til å komme inn noe sted. Hadde aldri kommet videre med førstegangsvitnemål.

Anonymkode: 7efd4...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke mislykket🥰 Jeg hadde stryk i matte fra videregående, men tok det opp når jeg var 27, og klarte å karre meg opp. Det krevde litt jobb, men det gikk. Hadde ikke en god mattelærer, så jeg brukte Youtube masse, siden jeg slet med å forstå hvordan regnestykkene var lagt opp. Tok så en bachelor i Øk/adm, og jobbet med tall de siste 6 årene. Føler meg nå veldig stødig på matte. Det er ikke alt jeg er like komfortabel med, men jeg skal nok klare det. 

Lærerutdanningen har vært en drøm jeg har hatt lenge, så nå tar jeg den, til tross for at jeg er i midten av 30-årene. 

Og hvis jeg klarer, så klarer du og 😊 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått svar?

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått svar?

Niks, har du? I fjor så ble det visst klart den 25

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Niks, har du? I fjor så ble det visst klart den 25

Nope. Har sjekka fjorten milliarder ganger idag. Første opptaket skulle være klart idag. De gjør opptak hver femte dag som jeg forstod.

AnonymBruker
Skrevet
På 22.7.2020 den 12.16, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke inn på lærerutdanningen noe sted om du ikke møter mattekravet. Ta opp matte og søk neste år, så kommer du inn. 
Så lenge du har to i matte og generell studiekompetanse er det mange studier du kommer inn på - det er mange studier uten generelle opptakskrav og hvor alle kvalifiserte søkere kommer inn. Lykke til!

Anonymkode: 81345...5c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kommer ikke inn på lærerutdanningen noe sted om du ikke møter mattekravet. Ta opp matte og søk neste år, så kommer du inn. 
Så lenge du har to i matte og generell studiekompetanse er det mange studier du kommer inn på - det er mange studier uten generelle opptakskrav og hvor alle kvalifiserte søkere kommer inn. Lykke til!

Uten *spesielle* opptakskrav skulle det selvsagt stå. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå står det at søknaden min er ferdig behandlet, men at jeg ikke er kvalifisert. Har ikke fått noen e-post, så jeg har rimelig hetta her siden det faktisk ikke skal gå an. Har lastet opp all dokumentasjonen min, har gode karakterer over kravene, så jeg fatter ikke...

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå står det at søknaden min er ferdig behandlet, men at jeg ikke er kvalifisert. Har ikke fått noen e-post, så jeg har rimelig hetta her siden det faktisk ikke skal gå an. Har lastet opp all dokumentasjonen min, har gode karakterer over kravene, så jeg fatter ikke...

Det var leit, jeg har ikke fått noe svar enda.

Anonymkode: e95ac...faf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått svar. Tidligere i dag. Kom inn på ønsket studie. Det 2 andre studiene som jeg søkte: barnehagelærer og skolelærer(husker ikke hva det het) Søkte meg for å ha en back up i tilfelle. Der sto det «Ikke kvalifisert». Noe som jeg egentlig er for studet(kvalifisert), men går ut i fra at hva de mener med det begrepet så har du ikke fått plass. Skal nevnes at jeg søkte barnehage og lærer 1-2 dager etterpå fordi jeg ble redd mitt første valg ikke skulle gå. Så studiet hadde allerede vært ute en stund for andre søkere. Men dette er hva jeg tror, ikke noe fakta :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått svar. Tidligere i dag. Kom inn på ønsket studie. Det 2 andre studiene som jeg søkte: barnehagelærer og skolelærer(husker ikke hva det het) Søkte meg for å ha en back up i tilfelle. Der sto det «Ikke kvalifisert». Noe som jeg egentlig er for studet(kvalifisert), men går ut i fra at hva de mener med det begrepet så har du ikke fått plass. Skal nevnes at jeg søkte barnehage og lærer 1-2 dager etterpå fordi jeg ble redd mitt første valg ikke skulle gå. Så studiet hadde allerede vært ute en stund for andre søkere. Men dette er hva jeg tror, ikke noe fakta :) 

Å for og nevne en siste ting: husk det er første mann til mølla for desse studiene. Kanskje det er derfor det står «ikke kvalifisert» hos deg også. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å for og nevne en siste ting: husk det er første mann til mølla for desse studiene. Kanskje det er derfor det står «ikke kvalifisert» hos deg også. 

Fikk du e-post fra dem, eller måtte du inn på SO for å finne svaret?

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du e-post fra dem, eller måtte du inn på SO for å finne svaret?

Jeg gikk tilfeldigvis inn å sjekket. En stund etter på så fikk jeg sms. Og en stund etter det igjen tikket det inn mail.

AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Har fortsatt ikke hørt noen ting. Det ligger ikke noe inni på SO heller 🤔

Anonymkode: e95ac...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...