Gå til innhold

Baby straks 4 mnd. kan ikke snu seg fra rygg til mage.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fysio har gitt oss øvelse for å «lære» han det, men han gjør ikke noe selv for å prøve å få det til. Han bare ligger på ryggen. Er sterk i nakken og ligger mye på magen. Blir litt stressa når «alle andre» babyer rundt oss på samme alder får det til. 

hvor tidlig gjorde din baby det?

Anonymkode: f1691...6a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er da ikke vanlig at babyer gjør det før de har fylt 4 måneder. Hvorfor stresser du med dette? Vår rullet for første gang i dag, han er 4 måneder og én uke. En venninne sin rullet ved 5 måneder og en annen nærmere 6 måneder. 

Anonymkode: cfaa2...1f7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min gjør heller ikke det, også 4 mnd og en uke. Er ikke veldig bekymret, hun er mer interessert i å åle seg fremover og øve på det, går vel litt i rykk og napp med sånt. 

Anonymkode: aa04e...499

AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig nornalt. Ingen av mine har gjort det før de var 5 måneder. Ikke stress med sånt, da kommer baby- og småbarnstiden til å bli uutholdelig. 

Anonymkode: e9972...f9f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det en grunn til at dere har vert hos fysio? I og med at dere har fått øvelser for å lære han det? Har også en baby på straks 4mnd som ikke ruller over enda, men har ikke falt meg inn å tenke noe over det, da jeg vet at det er normalt å begynne rundt 4-6 mnd. 

Anonymkode: abc7f...4cf

• Liker 1
Skrevet

Står at dette skjer rundt 6 mnds alder..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min rulla ikke den veien før han var 6 måneder, fikk aldri høre at det var seint 

Anonymkode: 9e2e3...4b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min rullet ikke før han var 4,5måned,ikke stress med det.

Anonymkode: d5f5f...952

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For noe tull av fysio å stresse dette. Ikke normalt å rulle FØR 4 måneder...

Antar det er første barnet? Var stresset for utviklingen selv, men det ordner seg alltid. Bare slapp helt av, og nyt at barnet ikke snur seg til mage på natten....

Anonymkode: 97e97...f49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var to av sju babyer i barselgruppen min som hadde begynt å rulle fra rygg til mage på firemånedersgruppen på helsestasjonen. 

Anonymkode: 94c58...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Er fysio bekymret for at babyen din ikke ruller? Eller har du bare fått tips for å stimulere til det? Det er ikke forventet at alle babyer på 4.mnd skal rulle. Her rullet ikke nr 2 før han var nærmere 7.mnd. Gikk da til fysio som ga oss tips på hvordan vi skal "trene". Nå med nr 4, som er 7.mnd, har vi gått til fysio med siden fødsel. Ca en gang hver 2-3.mnd etter vi kom hjem fra sykehuset. Da hun var 3-4mnd viste fysio oss ulike ting vi kunne gjøre med babyen på lekematta, blant annet de samme tipsene som skal stimulere til rulling. Hun forventet ikke at hun skulle rulle, eller at det skal skje snart. Men øvelsene er med å styrke kroppen, og skaper en bedre kroppsbeherskelse, når man driver med disse øvelsene. Hun rullet forresten like før hun ble 5.mnd. 

Slapp av, og senk skuldrene. Ting kommer når babyen er klar. Noen er tidlig ute, andre er sene. Men 4.mnd er ikke en gang gjennomsnittet for når babyer skal rulle. Kos dere, og lek sammen på lekematta, så skal du se at det skjer masse nytt i tiden framover 😊

Anonymkode: 29764...ff8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fint å stimulere babyen motorisk, men de fleste babyer på 4 mnd har IKKE begynt å snu seg ennå.

Anonymkode: 160ff...15c

AnonymBruker
Skrevet

Og begge våre babyer begynte å rulle på sammen tid, nesten på dagen. Men det ser likevel ut til at lillesøster er en del tidligere ute enn storesøster motorisk foreløpig (hun står på alle fire og hopper, søsteren begynte med det flere måneder senere). De ender uansett opp på omtrent samme sted til slutt. Mannen min gikk da han var ni måneder, jeg var sent ute i følge foreldrene mine, men jeg tør påstå at jeg er sprekere enn ham i dag (jeg løper i hvert fall fortere). 

Anonymkode: 94c58...c4f

AnonymBruker
Skrevet

Snittet er vel rundt 5-6 mnd, så det er ikke så rart 😊

Her på KG ruller barna når de er 3 mnd, går når de er 8 mnd og prater rent på 1-årsdagen. Ikke ta dette for god fisk.

Og ikke minst: det er ikke en konkurranse!!! 

Anonymkode: e53a6...413

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror min var 6 mnd. 

Anonymkode: 278b3...d31

Skrevet

Min snudde seg først 5 mnd gammel 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi snudde seg fra rygg til mage første gang ved 5 månader. Ho var 6 1/2 mnd før ho begynte å gjere det jevnlig. 4 månader er vel litt tidlig å bekymre seg for dette. 

Anonymkode: 2749e...b53

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Min snudde seg i dag, 4mnd og 2 dager gammel. Ble litt paff, da jeg ikke regnet med det før 5-6 mnd 😅

Anonymkode: abc7f...4cf

Skrevet
På 21.7.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev:

Fysio har gitt oss øvelse for å «lære» han det, men han gjør ikke noe selv for å prøve å få det til. Han bare ligger på ryggen. Er sterk i nakken og ligger mye på magen. Blir litt stressa når «alle andre» babyer rundt oss på samme alder får det til. 

hvor tidlig gjorde din baby det?

Anonymkode: f1691...6a2

På helsestasjonen sa de at de ikke forventer det før 5 måneder. Min gjorde det ved 2,5, men kan fortsatt (5mndr nå) bare rulle til venstre.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...