AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #1 Skrevet 21. juli 2020 Jeg og barnefar ser ut til å skille lag og termin er i slutten av oktober. Kjenner jeg virkelig ikke vil ha han med på selve fødselen, men at han kan få stå uttafor døra slik av han skal få sett sin nyfødte datter. Ønsker ikke å robbe han for det. Er jeg veldig urimelig? Kjenner at jeg ikke takler å skulle ha han i rommet når jeg føler meg som mest blottlagt og sårbar når jeg ikke har tillit til personen etter gjentagende skuffelser og å bli såra av han. Anonymkode: 22a34...1ec 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #2 Skrevet 21. juli 2020 Nei, du er ikke urimelig! Det er du som skal føde, ikke han, dermed kan du selv bestemme hvem du vil og ikke vil ha med deg!🧡 Anonymkode: c4109...57d 40
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #3 Skrevet 21. juli 2020 Urimelig? Absolutt ikke. Hadde vært mer rart om han skulle ha vært med. Dere er jo ikke kjærester lenger. Anonymkode: 85bf9...038 17
oreokaka Skrevet 21. juli 2020 #4 Skrevet 21. juli 2020 Ikke urimelig og veldig forståelig, MEN kanskje prøve å tenke på barnet? "Pappa fikk ikke lov til å være med da du ble født". Men i bunn og grunn er det vel opp til deg. 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 21. juli 2020 1 minutt siden, oreokaka skrev: Ikke urimelig og veldig forståelig, MEN kanskje prøve å tenke på barnet? "Pappa fikk ikke lov til å være med da du ble født". Men i bunn og grunn er det vel opp til deg. En fødsel er ikke et show. En ledsager er med for å støtte den fødende, ikke for å «se på». Anonymkode: cdf2d...e69 76
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #6 Skrevet 21. juli 2020 3 minutter siden, oreokaka skrev: Ikke urimelig og veldig forståelig, MEN kanskje prøve å tenke på barnet? "Pappa fikk ikke lov til å være med da du ble født". Men i bunn og grunn er det vel opp til deg. Han får jo på en måte være med, bare ikke selve fødselen. Men så fort jeg er ferdig og eventuelt sydd hadde jeg tenkt han skulle få komme inn på rommet osv og holde babyen. Er like mye hans barn men sliter med å skulle forholde meg til han Anonymkode: 22a34...1ec 9
Gjest kruspersilletaco Skrevet 21. juli 2020 #7 Skrevet 21. juli 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnefar ser ut til å skille lag og termin er i slutten av oktober. Kjenner jeg virkelig ikke vil ha han med på selve fødselen, men at han kan få stå uttafor døra slik av han skal få sett sin nyfødte datter. Ønsker ikke å robbe han for det. Er jeg veldig urimelig? Kjenner at jeg ikke takler å skulle ha han i rommet når jeg føler meg som mest blottlagt og sårbar når jeg ikke har tillit til personen etter gjentagende skuffelser og å bli såra av han. Anonymkode: 22a34...1ec Har du født før? Jeg har født, og ville aldri hatt med en eks, eller noen jeg ikke stolte på. Kunne fint stått utenfor, men ikke inne med meg. Det er utrolig intimt og personlig, syns jeg. Faktisk utrolig få jeg kunne tenkt meg å hatt med. Du trenger selfølgelig ikke bestemme deg nå, og din fødsel kan jo bli veldig fin, men ville hatt utgangspunkt i at han sto på gangen.. Syns absolutt ikke at du er veldig urimelig!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #8 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, kruspersilletaco skrev: Har du født før? Jeg har født, og ville aldri hatt med en eks, eller noen jeg ikke stolte på. Kunne fint stått utenfor, men ikke inne med meg. Det er utrolig intimt og personlig, syns jeg. Faktisk utrolig få jeg kunne tenkt meg å hatt med. Du trenger selfølgelig ikke bestemme deg nå, og din fødsel kan jo bli veldig fin, men ville hatt utgangspunkt i at han sto på gangen.. Syns absolutt ikke at du er veldig urimelig! Ja, vi har ett barn sammen fra før. Så vet heldigvis sånn sett hva jeg går til. Har jo på en måte dårlig samvittighet ovenfor han at han ikke får være med på hele løpet, samtidig som jeg føler at jeg må tenke på meg selv på akkurat dette punktet også. Anonymkode: 22a34...1ec
Macro Skrevet 21. juli 2020 #9 Skrevet 21. juli 2020 Nei, på ingen måte. Det er du og din kropp som skal gjøre en jobb. 13
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #10 Skrevet 21. juli 2020 14 minutter siden, oreokaka skrev: Ikke urimelig og veldig forståelig, MEN kanskje prøve å tenke på barnet? "Pappa fikk ikke lov til å være med da du ble født". Men i bunn og grunn er det vel opp til deg. Ja, for barnet vil få store psykiske vansker fordi faren ikke fikk være med på fødsel. Skjerp deg, vet du i det hele tatt hva en fødsel er? At hun ønsker å føde alene uten drittsekken av en eks til stede, det skjønner jeg jævla godt. Han kunne droppa å såre ts og være dritt om han ønsket å være med på fødselen. Menn ass... Ref din kommentar. Anonymkode: 4f7a0...b02 24
oreokaka Skrevet 21. juli 2020 #11 Skrevet 21. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, for barnet vil få store psykiske vansker fordi faren ikke fikk være med på fødsel. Skjerp deg, vet du i det hele tatt hva en fødsel er? At hun ønsker å føde alene uten drittsekken av en eks til stede, det skjønner jeg jævla godt. Han kunne droppa å såre ts og være dritt om han ønsket å være med på fødselen. Menn ass... Ref din kommentar. Anonymkode: 4f7a0...b02 Jeg var ikke uenig med ts, var kun en tanke som kan være ok å tenke før man bestemmer slikt. Født 2 ganger selv og har siste friskt i minne, så ikke ukjent.
Gjest kruspersilletaco Skrevet 21. juli 2020 #12 Skrevet 21. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi har ett barn sammen fra før. Så vet heldigvis sånn sett hva jeg går til. Har jo på en måte dårlig samvittighet ovenfor han at han ikke får være med på hele løpet, samtidig som jeg føler at jeg må tenke på meg selv på akkurat dette punktet også. Anonymkode: 22a34...1ec Flott, da kan jo han være hjemme med eldste, og komme bort når babyen er født!
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #13 Skrevet 21. juli 2020 41 minutter siden, oreokaka skrev: Ikke urimelig og veldig forståelig, MEN kanskje prøve å tenke på barnet? "Pappa fikk ikke lov til å være med da du ble født". Men i bunn og grunn er det vel opp til deg. Hvorfor i all verden skal man si det til barnet? Dessuten handler ikke fødselen om barnet overhodet, før det faktisk er ute. Det er MOR som føder, MOR som har vondt, MOR som gjør jobben - det er ene og alene mor som bestemmer uansett hvem som har hvilke rettigheter til barnet. De har ikke rett til noen ting før barnet er ute og navlestrengen kuttet. Så dette er helt og holdent opp til TS og hun trenger ikke tenke på noen andre. Anonymkode: 50545...34b 17
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2020 #14 Skrevet 21. juli 2020 11 timer siden, oreokaka skrev: Ikke urimelig og veldig forståelig, MEN kanskje prøve å tenke på barnet? "Pappa fikk ikke lov til å være med da du ble født". Men i bunn og grunn er det vel opp til deg. Du tøyser nå? Det har da ingen praktisk betydning for barnet, så hvorfor skulle man legge det frem slik? Anonymkode: 9761c...a13 16
Brunello Skrevet 21. juli 2020 #15 Skrevet 21. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tøyser nå? Det har da ingen praktisk betydning for barnet, så hvorfor skulle man legge det frem slik? Anonymkode: 9761c...a13 Selvfølgelig kan det få betydning for barnet. Dersom far vil være med på fødselen og ikke får lov, kan dette brukes mot mor overfor barnet senere for å illustrere hvor lite samarbeidsvillig og inkluderende mor har vært. Det er også åpenbart at det ikke skaper godt samarbeidsklima dersom far ikke får lov å være med dersom han vil det. Det får betydning for barnet. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #16 Skrevet 22. juli 2020 1 time siden, Brunello skrev: Selvfølgelig kan det få betydning for barnet. Dersom far vil være med på fødselen og ikke får lov, kan dette brukes mot mor overfor barnet senere for å illustrere hvor lite samarbeidsvillig og inkluderende mor har vært. Det er også åpenbart at det ikke skaper godt samarbeidsklima dersom far ikke får lov å være med dersom han vil det. Det får betydning for barnet. Er du heelt på tur?? Samarbeids villig og inkluderende?? Jeg tror ikke et sekund på at du har født før og vet hva det innebærer, men jeg håper du tuller. En fødsel i seg selv er en enorm påkjenning både psykisk og fysisk, der den fødende er veldig sårbar, naken og hjelpeløs. Noen får til og med posttraumatisk stress eller alvorlige depresjoner etter en fødsel. Under fødselen er det eneste viktige KUN at mor er trygg og føler seg ivaretatt. Dette er også like mye for barnets skyld, da det er helt nødvendig for at alt skal gå bra, både under og etter fødselen Anonymkode: 00e88...c1a 23
Høsta Skrevet 22. juli 2020 #17 Skrevet 22. juli 2020 Nei, en partner er der for å støtte den fødende, det er ikke er show der han skal ha orkesterplass. Det virker ganske anspent mellom dere og jeg kan ikke tenke meg at dette er en positivt miljø før å håndtere det en fødsel er; alle følelsene og smertene det innebærer. Han bør jo heller være hos førstemann! Han kan komme når fødselen er over og du er i komfortabel med å ha han der. 12
Brunello Skrevet 22. juli 2020 #18 Skrevet 22. juli 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du heelt på tur?? Samarbeids villig og inkluderende?? Jeg tror ikke et sekund på at du har født før og vet hva det innebærer, men jeg håper du tuller. En fødsel i seg selv er en enorm påkjenning både psykisk og fysisk, der den fødende er veldig sårbar, naken og hjelpeløs. Noen får til og med posttraumatisk stress eller alvorlige depresjoner etter en fødsel. Under fødselen er det eneste viktige KUN at mor er trygg og føler seg ivaretatt. Dette er også like mye for barnets skyld, da det er helt nødvendig for at alt skal gå bra, både under og etter fødselen Anonymkode: 00e88...c1a Du må gjerne bagatellisere, men å nekte mannen adgang til fødestua om han vil være med, blir garantert starten på et problematisk samarbeid. Enhver mann som ønsker å være med på fødselen, vil føle seg urettferdig behandlet dersom han ikke får lov til det. Det vil skape dårlig samarbeidsklima mellom foreldrene dersom mannen ikke får lov til det. Og det vil gå ut over barnet. En fødsel kan være en enorm påkjenning for noen og ganske greit og ukomplisert for andre. Jeg har åpenbart ikke født siden jeg er mann, men har vært med på noen fødsler. De gikk veldig greit. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #19 Skrevet 22. juli 2020 Du som skal føde. De eneste som skal være på føden er personell, den fødende og eventuellt en som den fødende elsker/stoler på som kan støtte. Fødsel er ikke noe noen skal "se på" eller "Være med på". det er en kvinne som skal føde, og de andre skal eventuelt hjelpe Anonymkode: 3b558...b90 9
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2020 #20 Skrevet 22. juli 2020 47 minutter siden, Brunello skrev: Du må gjerne bagatellisere, men å nekte mannen adgang til fødestua om han vil være med, blir garantert starten på et problematisk samarbeid. Enhver mann som ønsker å være med på fødselen, vil føle seg urettferdig behandlet dersom han ikke får lov til det. Det vil skape dårlig samarbeidsklima mellom foreldrene dersom mannen ikke får lov til det. Og det vil gå ut over barnet. En fødsel kan være en enorm påkjenning for noen og ganske greit og ukomplisert for andre. Jeg har åpenbart ikke født siden jeg er mann, men har vært med på noen fødsler. De gikk veldig greit. Det er værre om andre skal truge seg på en av de vondeste og største en fødende kvinne skal gå igjennom - uten at kvinnen vil det. Ingen har rett til å være med, kun en som kvinnen eventuelt vil ha som støtte. En eks/barnefar har ikke mer å gjøre der, enn en tilfeldig nabo. Fødselen har ingen ting med far eller andre i familien å gjøre - det er utelukkende om den som risikerer livet og helsa, som skal igjennom en traumatisk opplevelse å gjøre. Om noen føler fødselen handler om den (feks eks/barnefar) er det så egoistisk at jeg ikke klarer å fatte. Da er det en god grunn til at han er en eks, og jeg hadde satt spørsmåltegn over om vedkommende var skikket som far i det hele tatt. Anonymkode: 3b558...b90 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå