Gå til innhold

Forfengelig gutt, turn-off eller on?

Anbefalte innlegg

Gjest Forfengelig
Skrevet

Av jenten jeg liker så har jeg blitt omtalt som ganske så forfengelig... i karakteristikk som at jeg skal være mer forfengelig enn hele venninnegjengen hennes... iallfall mer forfengelig enn henne...

Er dette et symbol på attraktivhet eller det stikk motsatte? Sånn i forhold til denne jenten føler jeg at det faller mot det mer negative...

Det er jo hennes øyne som ser og gir meg karakteristikken, men selv føler jeg meg akkurat forfengelig... gir kanskje et lite inntrykk av det, men ikke noe mer...

Comments? :huh:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Hva vi liker er veldig forskjellig. Selv synes jeg mannfolk kan være litt opptatt av utseendet, men blir han veldig forfengelig er det turn-off.

Skrevet

Som Fighter sier, vi liker alle forskjellige typer menn! :)

Jeg personlig synes en mann skal bry seg om hvordan han ser ut, dvs. "stelle" seg, kle seg pent og ta seg bra ut. Men hvis han derimot blir altfor forfengelig og opptatt av sitt eget utseende og utstråler dette til omgivelsene; da blir det turnoff etter min smak. En mann skal være mann, og han skal være naturlig, ikke vandre rundt som om han ser på seg selv som Guds gave til kvinnen. :P

Gjest Gulltopp
Skrevet

Bedre med en forfengelig mann enn en mann som tror at han ikke trenger å skifte klær mer enn én gang i uken, og som mener at å ta vare på utseendet sitt er en sak for jenter og homofile.

Skrevet

Hvis jeg bruker ordet forfengelig mener jeg det negativt. Hvis jeg synes at en mann er forfengelig har han et personlighetstrekk som jeg ikke liker.

Skrevet

Enig med Trille. Hvis jeg omtaler en gutt, eller jente for den saks skyld, som veldig forfengelig er det ikke et positivt trekk i mine øyne. Men nå ser ikke jeg på det å like å kle seg pent, ta vare på kroppen sin osv som forfengelighet. Forfengelige personer, er for meg personer som setter det å se bra ut nesten over alt annet, og det er ikke noe bra trekk verken hos det ene eller det annet kjønn.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvis jeg bruker ordet forfengelig mener jeg det negativt. Hvis jeg synes at en mann er forfengelig har han et personlighetstrekk som jeg ikke liker.

Enig med Trille - men alle liker jo forskjellige sider ved folk, så...

Skrevet

Jeg må si meg enig her.. Forfengelige mannfolk er ikke min greie. Jeg liker mannfolk som er maskuline, og det er ikke noe jeg forbinder med å være forfengelig. Når mannen er mer opptatt av kremer, klær og parfyme enn meg, løper jeg fort ja (så lenge det ikke er min homofile kompis :) ).

...men selvfølgelig, smaken er som baken - den er delt

Skrevet

Enig!

Gjest Vindelspev
Skrevet

Enig!

Skrevet

Hvis noen hadde omtalt meg som forfengelig, ville jeg i alle fall ikke tatt det som en kompliment.

Det behøver jo ikke bety at du er det, men at en person mener det. Er ikke sikkert andre mener det samme.

Jeg ville spurt en som du kjenner deg godt, og som du kan prate med sånt om, og håpe på et ærlig svar.

Skrevet

Jeg synes det er bra med menn som tar vare på seg selv, holder seg i passe god form og ser ut som de har tenkt litt på at klærne de kjøper skal se en smule kledelige ut. Grensa går om han roter i sminken min :P

Gjest Forfengelig
Skrevet

Vel... tror ikke jenten direkte mente at jeg er det... sånn i forhold til at hun har kjent meg i flere år og dermed kan trekke slike konklusjoner...

Er bare så fryktelig vanskelig å vite hvor jeg har henne, ønsker henne nært inntil meg... hun lar meg være nær seg, men blir ikke stort med kyssing i det siste... kan virke som hun er litt usikker på en måte...

Hva er best å gjøre da?

Jeg har erfaring fra damer tidligere, men ikke ei slik ei :mellow:

Skrevet (endret)

Det kommer jo også litt an på hva man mener med forfengelig.

En forfengelig gutt er etter min mening en som til stadighet retter på håret, retter på klærne, sjekker seg i speilet ofte eller bruker butikkvinduene for å sjekke sitt ytre...

Ser ingen grunn til å kalle en velkledd mann forfengelig, bare fordi han er velkledd.

Eller har jeg tatt feil, og det jeg nettopp beskrev var en fra Homsepatruljen? :)

Endret av finnslarken
Gjest Darcy
Skrevet

En mann som bryr seg om hvordan han ser ut er et must for meg, men alt med måte.

Det hadde passet meg dårlig om mannen hadde behov for å bruke like lang tid på badet som meg.

Men, ordet forfengelig, da tenker jeg automatisk på Homsepatruljen, og det er ikke en slik mann jeg ønsker.

Og da tenker jeg ikke på legningen, men nettopp forfengeligheten.

Annonse
Skrevet

Greit å være forfengelig i den forstanden ved at han kler seg bra. Men når personligheten hans er forfengelig, er det sikkelig turn off.

Gjest Mito24
Skrevet

Gutter, trikset er å være forfengelig i skjul :wub:

Skrevet

Det kommer ann på graden av forfengelighet (vi tolker også ordet forskjellig). Jeg tenker på forfengelighet hos en mann som at han er homo, dvs håndleds knekken, må fiffe opp håret hvert 10 min osv. (sorry generaliseringen). Men noen av mine venninner mener at gutter er forfengelige om de tenker litt mer på utseende og klær enn "gjennomsnittsmannen".

Min tolkning: Turn-off.

Mine venniners tolkning: Turn-on

Gjest Gjesta
Skrevet

Ordet "forfengelig" er for meg negativt ladet, og en forfengelig person er en person som er mer opptatt av utseendet enn kanskje sunt er. Jeg har vært sammen med en mann som brukte mer tid på badet enn meg (og jeg er ikke akkurat den som bruker minst), og det var ganske irriterende, for å si det mildt.

At gutter og menn passer på utseendet (klær, hår, hygiene, bruker parfyme og ansiktskrem) er OK, men GRADEN avgjør.

Hvis noen hadde sagt at jeg var mer forfengelig enn de fleste, ville jeg nok blitt såret, siden jeg hadde tolket det dithen at jeg hadde en kvalitet vedkommende ikke akkurat satte høyt.

Gjest Mito24
Skrevet

Jeg fikser på øyenbrynene mine, blir dere klam i hakket av det, jenter? :ph34r:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...